وزیر بهداشت: اولین مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در ایران شناسایی شد

به‌گفته‌ی وزیر بهداشت، اولین مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته‌ی کرونا در انگلیس، در کشورمان شناسایی شد. سعید نمکی اظهار کرد که گزارش این خبر، به‌معنای وحشت جدید نیست، بلکه به‌معنای رعایت بیشتر پروتکل‌ها و مراقبت‌ها است‌ و اگر مورد ابتلای جدید دیگری هم باشد، حتما به اطلاع و استحضار مردم خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت ظهر امروز اعلام کرد که اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون‌یافته‌ی انگلیسی، پس از مدت‌ها رصد، در یک هموطن که از انگلیس آمده بود، مشاهده شد. به‌گفته‌ی او، شخص مد نظر در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری بود و با بررسی‌های مکرر مشخص شد که تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون‌یافته است.

وزیر بهداشت، حال بیمار را مساعد توصیف و اظهار کرد: «خوشبختانه این فرد از روز نخست بسیار هوشیارانه و آگاهانه عمل کرده و با اینکه با تست pcr منفی وارد کشور شده بود، بین همراهان و خانواده‌شان کاملا خود را ایزوله کرده و ایاب و ذهاب به جایی نداشتند.» نمکی اضافه کرد که تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شده‌اند و رد و نشانی از ویروس جهش‌یافته در آن‌ها پیدا نشده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • براساس پژوهش‌های اخیر، گونه جدید ویروس کرونا واقعا واگیردارتر است
  • آیا امکان انتشار ویروس کرونا پس از واکسیناسیون وجود دارد؟

وزیر بهداشت درخصوص خبر شناسایی نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در غرب کشور هم اعلام کرد که این شخص بارها مورد آزمایش قرار گرفت و بیش از ۲۴۰ نفر افراد در تماس با او هم چک شدند و در هیچ‌کدام از آن‌ها ردی از کرونای جهش‌یافته پیدا نشد.

سعید نمکی همچنین امروز، خبر از دو رقمی شدن آمار فوتی‌های روزانه‌ی کرونا در کشور داد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسیده و از این میان، ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر هم جان باخته‌اند.


چرا مردم در فضای مجازی خشمگین هستند
واکنش افراد دارای صفات تیره شخصیت دربرابر دنیاگیری متفاوت است
همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به‌روزرسانی: ۱۶ دی ۹۹]
تهوع ناشی از ورزش؛ علل و راه‌های پیشگیری از آن
اوریون ؛ علائم، پیشگیری و روش‌های درمان آن

  • ویروس کرونا
  • پزشکی و سلامت



zoomit