حساب دونالد ترامپ در توییتر به‌صورت دائمی مسدود شد

توییتر ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا را به‌صورت دائمی مسدود کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته طرفداران دونالد ترامپ با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات ایالات متحده‌، به محل برگزاری جلسات کنگره‌ی آمریکا موسوم ‌به کپیتال (Capitol) هجوم بردند و در نتیجه‌ی این اتفاق پنج نفر کشته شدند.

توییتر در بیانیه‌ی مطبوعاتی می‌نویسد‌: «به‌ دنبال بررسی نزدیک توییت‌های اخیر حساب کاربری [email protected] و محتوای آن‌ها، ما به‌صورت دائمی این حساب کاربری را به ‌دلیل خطر ترغیب ‌به ایجاد خشونت بیشتر، مسدود کرده‌ایم.» 

طرفداران ترامپ به انتخاب جو بایدن به‌عنوان رئیس ‌جمهور منتخب آمریکا معترض هستند و می‌گویند او عادلانه برنده‌ی انتخابات نشده است. همین موضوع باعث شد مردم به کنگره هجوم ببرند و به مهم‌ترین اتاق‌های کنگره نیز نفوذ کنند.

در پی این اتفاقات، دونالد ترامپ توییت‌هایی در حمایت از اعتراضات منتشر کرد که با واکنش توییتر مواجه شد. توییتر ابتدا برچسب‌هایی روی توییت‌ها قرار داد و سپس اعلام کرد حساب ترامپ را به‌صورت موقت مسدود کرده است و ۱۲ ساعت پس از حذف سه توییتِ نقض‌کننده‌ی قوانین، حساب ترامپ به‌حالت عادی بازمی‌گردد؛ اما این شبکه‌ی اجتماعی در همان زمان هشدار داد که در صورت ادامه‌ی نقض قوانین، احتمالا حساب ترامپ برای همیشه مسدود می‌شود. 

توییتر می‌گوید توییت‌های اخیر ترامپ، طرفدارانش را به ادامه‌ی اعمال مجرمانه ترغیب می‌کند

خبرگزاری ورج به ‌نقل از بیانیه‌ی توییتر می‌نویسد حساب کاربری ترامپ پس از پایان تعلیق ۱۲ ساعته، دو توییت جدید منتشر و قوانین را نقض کرده است. همین موضوع باعث شد مدیران توییتر در نهایت تصمیم بگیرند حساب کاربری بسیار بزرگ دونالد ترامپ را برای همیشه مسدود کنند.

توییتر می‌گوید به ‌دلیل تنش‌ اخیر ایالات متحده‌ی آمریکا که هنوز ادامه دارد، باید به دو توییت دونالد ترامپ به‌ شکل جدی نگاه کرد. این شبکه‌ی اجتماعی می‌گوید دو توییت مورد بحث به احتمال بسیار زیاد طرفداران ترامپ را به ادامه‌ی اعمال مجرمانه ترغیب می‌کند.

ترامپ در یکی از توییت‌های خود گفته بود قرار نیست مراسم تحلیف را برگزار کند. توییتر می‌گوید شماری از طرفداران ترامپ از این توییت این‌گونه برداشت کرده‌اند که ترامپ همچنان روی غیر واقعی بودن نتیجه‌ی انتخابات تأکید می‌کند. دن اسکاوینو، مدیر رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید، گفته بود ترامپ به‌ دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به جو بایدن است؛ اما توییت ترامپ منتشر باعث شد برخی کاربران فکر کنند او چنین قصدی ندارد.

به‌ گفته‌ی توییتر، شماری دیگر از طرفداران ترامپ این‌گونه برداشت کرده‌اند که مراسم تحلیف جو بایدن هدفی مناسب برای حمله است؛ زیرا ترامپ در آن شرکت نمی‌کند. استفاده‌ی دونالد ترامپ از عبارت «میهن‌پرستان آمریکایی» برای توصیف شماری از طرفدارانش به‌عنوان حمایت از کسانی تلقی می‌‌شود که طی روزهای اخیر به کپیتال هجوم بردند و ناآرامی‌ زیادی ایجاد کردند.

اسکرین شات حساب توییتر دونالد ترامپ پس از تعلیق دائمی

اکنون وقتی در توییتر وارد حساب کاربری [email protected] شوید، چنین صحنه‌ای را خواهید دید

ترامپ در توییت خود اعلام کرده بود طرفدارانش در آینده «صدایی عظیم» خواهند داشت و «به ‌هیچ ‌نحو، شکل یا فرمی، به آن‌ها بی‌احترامی یا با آن‌ها به‌شکلی ناعادلانه برخورد نخواهد شد.». توییتر می‌گوید این بخش از توییت ترامپ احتمالا اعلام می‌کند که او قصد ندارد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را تسهیل کند و به ‌جای این کار، در تلاش برای حمایت، تأمین قدرت و محافظت از کسانی است که همچنان اعتقاد دارند در انتخابات ریاست ‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده تقلب شده است. 

حساب‌های کاربری جدید دونالد ترامپ در توییتر به‌ محض رؤیت، مسدود خواهند شد

خبرگزاری ورج به‌ دنبال انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی توییتر، با این شرکت ارتباط برقرار کرد تا سرنوشت حساب‌های کاربری وابسته به رئیس ‌جمهور آمریکا نظیر [email protected] را جویا شود؛ اما توییتر فعلا ترجیح داده است سکوت کند.

توییتر می‌گوید اگر دونالد ترامپ بخواهد با ایجاد حساب کاربری جدید، تحریم شدن از سوی این شبکه‌ی اجتماعی را دور بزند، آن حساب کاربری نیز به ‌محض رؤیت برای همیشه مسدود خواهد شد. اگر یکی از حساب‌های کاربری دولتی نظیر [email protected] به‌ منظور دور زدن تحریم حساب کاربری [email protected] مورد استفاده قرار بگیرد، توییتر تلاش می‌کند استفاده‌ی ترامپ از آن حساب کاربری را محدود کند؛ اما تا زمانی‌که خطری در دنیای واقعی از طریق حساب‌هایی نظیر POTUS ایجاد نشود، این حساب‌ها مسدود نخواهند شد. 

در ساعات گذشته بیش از ۳۰۰ کارمند توییتر دادخواستی داخلی امضاء کردند و از مدیران خود خواستند به‌ خاطر حوادث محل برگزاری جلسات کنگره‌ی ایالات متحده، حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه مسدود کنند. هم‌زمان با تعلیق دائمی حساب کاربری ترامپ، هشتگ TrumpBanned# در توییتر ترند شده است. 

مقاله‌های مرتبط:

  • حساب دونالد ترامپ در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام تعلیق شد
  • فیسبوک و اینستاگرام حساب دونالد ترامپ را تا مدتی نامعلوم مسدود کردند

این نخستین باری نیست که شبکه‌های اجتماعی با ترامپ مقابله می‌کنند. روز گذشته مارک زاکربرگ اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ در فیسبوک و شرکت‌های وابسته به آن نظیر اینستاگرام به ‌مدتی نامعلوم تعلیق شده است و بازگشت حساب به حالت عادی تا حداقل دو هفته امکان‌پذیر نخواهد بود. بررسی‌های فیسبوک نشان می‌دهد که ادامه‌ی فعالیت حساب ترامپ بر بستر این شبکه‌ی اجتماعی بسیار خطرآفرین است.

سال‌ها است که توییتر تحت فشار قرار دارد تا دونالد ترامپ را از پلتفرم خود حذف کند؛ زیرا حساب کاربری ترامپ بازدید بسیار زیادی داشت و او ادعاهای مختلفی که گاهی اوقات رنگ‌و‌بویی از حقیقت نداشتند مطرح می‌کرد. همین موضوع باعث شده بود بسیاری از تحلیلگران مسدودسازی ترامپ در توییتر را اتفاقی اجتناب‌ناپذیر به‌حساب بیاورند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی مسدودسازی حساب ترامپ در توییتر دارید؟


فیسبوک و اینستاگرام حساب دونالد ترامپ را تا مدتی نامعلوم مسدود کردند
حساب دونالد ترامپ در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام تعلیق شد
وزارت ارتباطات در مناطق محروم سیستان و بلوچستان لینک‌ ماهواره‌ای راه‌اندازی می‌کند
توییتر اپلیکیشن پادکست بریکر را خرید
نماینده مجلس: پهنای باند شبکه‌های اجتماعی خارجی باید محدود شود

منبع theverge

  • شبکه اجتماعی
  • توییتر
  • اینترنت و شبکه



zoomit