قابلیت‌های جدید Chrome 88، از افزایش امنیت تا بهبود حالت تاریک

رمزعبور یکی از مهم‌ترین مولفه‌های فعالیت در اینترنت است و نباید به‌هیچ وجه اهمیت آن را نادیده گرفت. این عبارت‌های چند حرفی که در بعضی موارد حتی معنی خاصی هم ندارند، مانند دری هست که از ورود افراد دیگر به محیط شخصی کاربر جلوگیری می‌کنند. درست است که شرکت‌های مختلفی مانند گوگل تاکنون بارها به اهمیت انتخاب رمز قدرتمند اشاره کرده‌اند، اما هنوز افرادی وجود دارند که به این مسئله توجهی نمی‌کنند.

براساس مقاله منتشر شده در GsmArena، گوگل مدتی پیش نسخه‌ی جدیدی از مرورگر محبوب کروم (Chrome) را منتشر کرد. این نسخه با خود چندین به‌روزرسانی و قابلیت مهم را به همراه دارد. اکنون گوگل تصمیم گرفته است بیش‌ازپیش بر بهبود رمز عبور کاربران توجه کند. به همین دلیل، کروم ۸۸ شامل گزینه‌های جدیدی در زمینه‌ی امنیت رمز عبور کاربران است.

مرورگر کروم

نسخه‌ی جدید کروم اکنون بررسی می‌کند که آیا گذرواژه‌های ذخیره شده شما به خطر افتاده‌اند یا در وضعیت امنی قرار دارند. این فرایند، قابلیتی استاندارد در اکثر اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور است. در صورتی که کروم متوجه شود یکی از رمزها به خطر افتاده است، از طریق اعلانی مخصوص این مسئله را به کاربر اطلاع می‌دهد. در این هشدار به فرد پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر رمز عبور خود را به یک گزینه بهتر و ایمن‌تر تغییر دهد.

مرورگر کروم

البته این تنها ویژگی جذاب موجود در نسخه ۸۸ نیست. اکنون شما می‌توانید در صورت باز بودن تعداد زیادی زبانه مختلف، در بین آن‌ها به‌دنبال گزینه مورد نظر خود بگردید. این ویژگی پیش‌تر نیز در ورژن ۸۷ در Chrome OS وجود داشت. اما هنوز توسعه‌ی آن نهایی نشده بود و فعال کردن آن باید از طریق منوی پرچم‌های کروم و در آدرس chrome://flags/#enable-tab-search انجام می‌شد.

مرورگر کروم

این مرورگر همچنین در بخش حالت تاریک (Dark Mode) پیشرفت کرده است. در نتیجه اگر شما حالت تاریک ویندوز را فعال کرده باشید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. اکنون با فعال بودن این تم، نوار پیمایش کناری در صفحه‌ی تنظیمات نیز تاریک می‌شود تا شرایط بهتری در اختیار کاربر قرار بگیرد. متاسفانه صفحه تنظیمات تنها بخشی است که از این نوار پیمایش استفاده می‌کند و باقی صفحات سایت‌ها، حتی در صورت پشتیبانی از حالت تاریک، از همان مدل قبلی استفاده می‌کنند.

چند ویژگی نیز به‌طور کامل از Chrome 88 حذف شده است که از آن‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی این مرورگر از Adobe Flash اشاره کرد. پشتیبانی از FTP نیز در این مرورگر وجود نخواهد داشت. علاوه‌بر دو مورد گفته شده، پشتیبانی از macOS Yosemite و Legacy Browser Support نیز در این مرورگر در حال کاهش است.


اندروید ۱۲ اجرای اپلیکیشن در حالت Split Screen را ساده خواهد کرد
احتمال توقف کامل فعالیت موتور جستجوی گوگل در استرالیا
آلفابت از پایان کار پروژه اینترنت بالونی Loon خبر داد
مرورگر بریو با پشتیبانی از IPFS به‌مقابله با سانسور محتوا مشغول می‌شود
بیپر؛ سرویسی برای دسترسی یک‌جا به چت های تلگرام، اینستاگرام، سیگنال و واتساپ

منبع gsmarena

  • گوگل
  • مرورگر کروم گوگل
  • نرم افزار و اپلیکیشن



zoomit