ناگت مرغ ، مورد پسند کودکان

ناگت مرغ، غذای خوش‌مزه‎ای است که به سادگی آماده می‌شود و مورد پسند کودکان است.
ناگت مرغ

ناگت مرغ یکی از غذاهای پر طرفدار و بسیار خوش‌مزه در سراسر جهان است. کودکان از طرفداران پرو پا قرص آن هستند و آن را بی‌بهانه مصرف می‌کنند. این غذا علاوه بر طعم خوبی که دارد، فوری هم آماده شده و در برخی موارد به‌عنوان پیش‌غذا  و به صورت سوخاری سرو می‌شود.

مواد لازم

سینۀ مرغ: یک عدد

زردۀ تخم‌مرغ: ۲ عدد

پودر سوخاری: نصف لیوان

کره: ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

سس گوجه‌فرنگی به مقدار لازم

نمک، فلفل‌ قرمز و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه

ناگت مرغ

ابتدا سینه‌های مرغ را با چرخ گوشت یا غذاساز دو بار چرخ می‌کنیم. زرده‌های تخم‌مرغ را به گوشت مرغ اضافه کرده، نصف پودر سوخاری، آویشن، کره، نمک و فلفل را به مواد می‌افزاییم. با هم خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملاً طعم‌دار شوند.

در صورت تمایل می‌توانید برای کش‌دار شدن ناگت، از انواع پنیر‌ها مانند پنیر گودا یا پنیر پیتزا استفاده کنید. سپس در قابلمه‌ای کوچک و گود، روغن سرخ‎کردنی به مقداری که کاملاً ناگت‎ها در آن شناور باشند؛ می‌ریزیم. قابلمه را روی حرارت کم قرار می‌دهیم تا روغن داغ شود.

بقیۀ پودر سوخاری را روی سطح صافی مانند تخته آشپزخانه ریخته، مواد را روی آن قرار می‌دهیم و با وردنه به قطر یک سانت، مواد را پهن می‌کنیم. کمی پودر سوخاری یا کنجد روی مواد می‌پاشیم و با قالب‌های دل‌خواه مواد را قالب می‌زنیم. دو طرف ناگت‎ها را در روغن داغ سرخ می‌کنیم.

پس از این‎که ناگت‌ها را از روغن خارج کردید، روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. در آخر، ناگت‌های سرخ شده را در سینی کشیده، با سس گوجه‌فرنگی روی آن‌ها را تزیین کنید. می‌توان ناگت مرغ را با خیارشور و گوجه‌فرنگی به صورت ساندویچ میل کنید.

منبع: پارسی دی

deltapayam