قابلیت مسیریابی گوگل مپ در ایران فعال شد

اپلیکیشن نقشه‌یاب گوگل موسوم‌به گوگل مپ (Google Maps) در روزهای آغازین صرفا برای مسیریابی کاربرد داشت، اما امروزه به‌لطف آن می‌توان مکان‌های دیدنی هر شهر را پیدا کرد. اهالی مانتین ویو طی سال‌های اخیر قابلیت‌های گوگل مپ را بهبود بخشیده‌اند تا مسیریابی با این اپلیکیشن به‌شکلی بهتر انجام بگیرد. گوگل مپ را شاید بتوانیم بهترین اپلیکیشن نقشه‌یاب دنیا خطاب کنیم، با این‌حال نباید از یاد ببریم که نقشه‌یاب‌های دیگری مثل ویز نیز عملکرد درخشانی دارند. در داخل کشور نیز برخی نقشه‌یاب‌های بومی ارائه می‌شوند.

قابلیت‌های متنوع گوگل مپ به‌طور معمول در ابتدا به‌صورت محدود ارائه می‌شوند و به‌مرور زمان در مکان‌های دیگر نیز در دسترس قرار می‌گیرند. نقشه‌یاب ویز قابلیتی برای مسیریابی دارد که کار شما را برای پیدا کردن مقصد بسیار ساده‌تر می‌کند. چنین قابلیتی در گوگل مپ نیز وجود داشت، اما کاربران ایرانی نمی‌توانستند به آن دسترسی پیدا کنند. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای ایرانی‌ها نیز فعال شده است.

اسکرین شات قابلیت مسیریابی گوگل مپس iOS در ایران

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد فعال‌سازی قابلیت مسیریابی گوگل مپس وابسته‌به به‌روزرسانی اپلیکیشن نیست، البته با اطمینان نمی‌توان این موضوع را گفت. درصورتی که برای نخستین بار سراغ استفاده از این قابلیت بروید، گوگل توضیحاتی کلی روی صفحه ظاهر می‌کند. کاربران زومیت در توییتر نیز تأیید کرده‌اند که قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای آن‌ها فعال شده است. 

شما کاربران عزیز زومیت نیز در صورت امکان، فعال‌بودن قابلیت مسیریابی در گوگل مپ را بررسی کنید و نتیجه را با ما به‌اشتراک بگذارید.


حساب آی کلاد یکی از کاربران به‌دلیل نام‌خانوادگی‌اش قفل شد
نقص امنیتی Exchange Server مایکروسافت و هک شدن ایمیل ۳۰ هزار سازمان
شایعه: اینستاگرام از کلاب ‌هاوس الگوبرداری می‌کند
امکان وارد کردن اطلاعات LastPass به مرورگر اج اضافه شد
معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید (به‌روزرسانی اسفند ۹۹)

منبع زومیت

  • گوگل
  • نقشه گوگل
  • نرم افزار و اپلیکیشن



zoomit