۱۰۰ مدل کیک جالب ( + ویدئو)

هنر کیک‎پزی و تزئین آن هنری قدیمی است که نه تنها جذابیتش را از دست نداده، بلکه شکوفاتر هم شده است.
کیک

۱۰۰ مدل کیک جالب؛ از کیک ساده گرفته تا کیک تولد، کیک خامه‎ای و کیک شکلاتی را در این ویدئو مشاهده خواهید کرد.

کیک ( cake) یا گتو (فرانسوی: gâteau) نوعی شیرینی است که خاستگاه آن اروپا است. برخی می‎گویند این خوردنی خوشمزه از زمان‌ باستان وجود داشته‌ است، اما این نوع کیک امروزی، با داشتن سه ویژگیِ شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی، از قرن هجدهم میلادی به وجود آمده‌است.

با وجود انواع پودر کیک آماده و امکانات مختلفی که در دسترس بیشتر افراد هست، همه می‎توانند به راحتی انواع کیک را با طعم‎های مختلف درست کنند. هنر کیک‎پزی و تزئین آن هنری قدیمی است که نه تنها جذابیتش را از دست نداده، بلکه شکوفاتر هم شده است.

کیک جالب

چهار ماده‌ای  که بیش از مواد دیگر در کیک به کار برده می‌شوند؛ آرد، شکر، تخم مرغ و کره هستند. کیک‌ها به‌طور کلی به دو گروه بزرگ غیرچرب یا کیک‌های اسفنجی و چرب یا کیک‌های کره‌ای تقسیم می‌شوند.

 در ضمن برای افرادی که به گلوتن آرد یا تخم مرغ حساسیت دارند، کیک بدون گلوتن و کیک بدون تخم مرغ هم وجود دارد که با مواد جایگزین تهیه می‎شود.

کیک تولد

چیز کیک

 چیزکیک نوعی کیک است که در تهیه آن از پنیر خامه‎ای استفاده می‎شود. گاهی پنیر با مواد اصلی کیک مخلوط شده و بافت و طعم آن را تغییر می‎دهد مثل چیزکیک ژاپنی. اما بعضی از انواع آن هم هستند که دو لایه جدا از هم دارند. لایه زیری (کراست)  و بافت رویی که از ترکیب پنیر و خامه تهیه تهیه می‎شود. این نوع چیزکیک در مواردی بدون نیاز به پخت تهیه می‎شود و فقط در یخچال قرار می‎گیرد تا لایه دوم خودش را بگیرد. در این صورت لایه کراست اغلب مخلوطی از بیسکویت پودر شده و کره است.

برای خواندن مطالب روزآمد و گوناگون از مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

deltapayam