غربالگری کرونا در شهر اهواز با همکاری داوطلبان هلال احمر

ایسنا/خوزستان رئیس جمعیت هلال احمر اهواز از همکاری این جمعیت با شبکه‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در غربالگری مسافرین در پایانه‌ها و مراجعین به مراکز درمانی خبر داد.

شاپور باقری اظهار کرد: با توجه به رشد فزاینده ابتلا به ویروس کرونا در اهواز و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز و بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، طرح مشترکی بین جمعیت هلال احمر و شبکه‌های بهداشت شرق و غرب اهواز در حال اجرا است که در این طرح، اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با حضور در فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری برون شهری، نسبت به غربالگری مسافرین و انجام تست‌های تشخیصی سریع کرونا (رپید تست) اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از جمعیت هلال احمر خوزستان، وی افزود: با توجه به حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی برای انجام تست ابتلا به ویروس کرونا، دو ایستگاه موقت نیز در بیمارستان‌های امام خمینی و امیرالمومنین اهواز از سوی جمعیت هلال احمر دایر شده است و تیم‌های این جمعیت در دو شیفت کاری، به ارائه خدمت در این مراکز درمانی می‌پردازند.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز با اشاره به شرایط حال حاضر اهواز از حیث شیوع کووید – ۱۹ و وضعیت ویژه به وجود آمده، تصریح کرد: همه باید با تمام توان به میدان مبارزه با این ویروس آمده و با همدلی برای قطع زنجیره انتقال آن تلاش کنیم.

باقری افزود: از مردم اهواز نیز می‌خواهیم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدیت بیشتری به خرج دهند تا دیگر شاهد آمار بالای مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نباشیم و از این شرایط دشوار، به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا