درمان خانگی کبودی بدن با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس

کبودی بدن یکی از مشکلاتی می باشد که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود و می تواند علل مختلفی داشته باشد. در ادامه برای شما درمان خانگی کبودی بدن را بیان می کنیم.

درمان خانگی کبودی بدن

درمان خانگی کبودی بدن

کبودی پوست بدن می تواند به دلیل ضربه و یا التهابات داخلی باشد. برای رفع کبودی پوست راه کار های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که تنها شما این مشکل را ندارید و افراد دیگری هم هستند که به دنبال راهی برای از بین بردن کبودی می باشند.

استفاده از یخ

یکی از روش هایی که می توانید برای درمان خانگی کبودی بدن در پیش بگیرید استفاده از یخ می باشد. در واقع شما با استفاده از یخ جریان خون را در مناطق کبودی بالا می برید و میزان خون جمع شده در بخش های کبودی را کاهش می دهید. تنها راهی که سرعت بسیار زیادی نسبت به جلوگیری از کبودی بدن دارد و می تواند به راحتی آن را درمان کند استفاده از یخ می باشد. برای این کار کافی است تا یخ را در یک پارچه قرار بدهید و ۱۰ دقیقه بر روی کبودی بگذارید و حدودا ۳۰ دقیقه به آن استراحت بدهید و دوباره یخ را روی کبودی اعمال کنید.

یخ برای درمان کبودی پوست

استفاده از ویتامین کا

کرم و پماد های این ویتامین به شما کمک می کند تا خون در نواحی آسیب دیده لخته نشود و کبودی ها را کاهش می دهد.برای از بین بردن کبودی می توانید دوبار در روز از این کرم استفاده کنید.

ویتامین C

همانطور که می دانید ویتامین c برای بدن بسیار مفید اند و می توانند التهابات را کاهش دهند. برای از بین بردن کبودی های بدن خود به روش خانگی می توانید از آن استفاده کنید. کرم ها و یا ژل های حاوی این ویتامین در داروخانه ها وجود دارند و علاوه بر آن ها می توانید با خوردن سبزیجات و میوه های حاوی این ویتامین کبودی ها را درمان کنید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خواص فوق العاده این دارد و به کاهش درد و التهابات کمک بسیار زیادی می کند. اگر بخشی از بدن شما آسیب دیده و کبود شده است می توانید با استفاده از ژل این گیاه آن را کاهش دهید و روند بهبودی را تسریع کنید.

آلوئه ورا و خواص آن برای رفع کبودی

آناناس

بروملین موجود در این میوه خاصیت آن را تا چند برابر زیاد می کند و می تواند به کاهش کبودی های بدن شما کمک کند و یک راه خانگی و ایمن می باشد. برای استفاده از این روش کافی است بخشی از این میوه را برش داده و روی کبودی بمالید. برای تاثیر بیش تر می توانید از این کار دو بار در روز استفاده کنید. البته استفاده از کرم های حاوی بروملین نیز خواص مشابهی دارد و استفاده از آن ها به صورت موضعی می باشد.

استفاده از کمپرس گرم

گرما یکی از مواردی می باشد که می تواند گردش خون را افزایش دهد و به کاهش درد و آسیب های بدنی همچون کبودی کمک می کند تا سریع تر بهبود یابند. اگر روز بدن خود کبودی دارید می توانید با استفاده از کمپرس آب گرم آن ها را از بین ببرید.

درمان خانگی کبودی بدن

استفاده از سرکه

سرکه توانایی از بین بردن خونریزی داخلی را دارد و می تواند به راحتی آن را متوقف کند با این حال باز هم استفاده تنها از سرکه را پیشنهاد نمی دهیم و سعی کنید قبل از استفاده آن را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و برای سریع تر شدن روند بهبودی این کار را هر روز انجام بدهید.

شکلات باز شده

شاید شگفت زده شوید ولی باید بدانید که استفاده از شکلات می تواند درمان خانگی کبودی بدن باشد. برای استفاده از این روش کافی است مقداری شکلات را روی حرارت باز کنید و در محلی که کبودی وجود دارد اعمال کنید و آن را با باند های نخی خوب بپوشانید. در نظر داشته باشید که دمای شکلات نباید خیلی زیاد باشد زیرا می تواند باعث سوختگی پوست شما شود.

شکلات برای رفع کبودی

زرد چوبه

زرد چوبه برای پوست بسیار مفید می باشد و شما می توانید با استفاده از آن کبودی های پوستی خود را از بین ببرید. اگر می خواهید این اثر گذاری مقداری افزایش یابد و نتیجه بهتری بگیرید می توانید از زرد چوبه و تمر هندی استفاده کنید. تمر هندی در بهبود زخم ها و التهابات بدن کمک بسیاری می کند و می تواند یکی از درمان های موثر برای این مشکل باشد. برای استفاده از این روش کافی است دو قاشق زرد چوبه را با کمی تمر هندی مخلوط کرده و آن را روی حرارت قرار بدهید. بعد از این که این مواد کمی گرم شد آن را روی کبودی خود اعمال کرده و با یک باند ببندید و اجازه بدهید این مواد حدودا ۳۰ الی ۵۰ دقیقه بر روی پوست بماند. می توانید برای نتیجه گیری بهتر است این کار را روزی یک بار انجام بدهید.

پیاز برای رفع کبودی

کبودی برای اکثر مردم آزار دهنده می باشد و شکل خوبی ندارد بنابراین به دنبال راهی خانگی و سریع برای از بین بردن آن می باشند. یکی از راه هایی که در دسترس شما قرار دارد و این مشکل را سریعا از بین می برد استفاده از آب پیاز می باشد. پیاز دارای خواص ضد التهابی بوده و برای پوست بسیار مفید است و می تواند به ترمیم سلول های آسیب دیده بپردازد. برای استفاده از این روش کافی است آب یک عدد پیاز را بگیرید و آن را به مدت ۱۰الی ۱۵ دقیقه بر روی کبودی اعمال کنید و سپس با آب سرد بشویید.

پیاز و آب آن بسیار موثر است برای از بین بردن کبودی ها

استفاده از شربت شکر و عسل

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای درمان خانگی کبودی بدن از آن استفاده کنید بهره گیری از شربت عسل و شکر است زیرا شکر دارای خواص ضد باکتریایی بوده و می تواند روند درمانی را سریع تر کند و همچنین از رشد باکتری ها و کرم ها جلوگیری می کند و خواص عسل هم برای از بین بردن کبودی ها باور نکردنی است. برای استفاده از این روش باید با کمی حرارت شکر و عسل را با یک دیگر مخلوط کنید و بعد از این که کمی سرد شد آن را روی کبودی بزنید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند سپس محل کبودی را با آب سرد بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

کره

شاید باورتان نشود ولی مطالعات بسیار زیادی انجام شده است که نشان می دهد کره می تواند مزایای بسیاری برای پوست شما داشته باشد و همچنین می تواند سوختگی های پوست شما را به راحتی درمان کند و شما را از شر کبودی هایی که باعث زشت شدن پوست شما شده اند نجات دهد. استفاده از این روش خانگی بسیار راحت می باشد و کافی است میزانی کره را روی محل آسیب دیده ماساژ داده و چند دقیقه صبر کنید. در بیش تر مواقع نیازی به شستن نمی باشد زیرا این مواد به راحتی جذب پوست شما می شود.

کره و رفع کبودی پوست در چند روز

علف چای

علف چای می تواند بسیاری از بیماری های پوستی را درمان کند و در درمان کبودی ها بی نظیر عمل می کند. برای استفاده از این ماده کافی است از عطاری ها میزانی از روغن این گیاه را تهیه کرده و آن را بر روی کبودی های خود بزنید. این گیاه خواص ضد درد و ضد التهابی نیز دارد و می تواند از درد در محل کبود شدگی نیز جلوگیری کرده و آن را تسکین دهد.

نکته :  اگر علف چای را به صورت خشک شده در منزل دارید می توانید به راحتی از آن کمک بگیرید و با چند دقیقه دم کردن آن را با استفاده از پنبه بر روی پوست بزنید و اجازه بدهید چند ساعتی بماند تا اثرات خود را اعمال کند.

نارون کوهی

یکی از گیاهانی که برای درمان کبودی ها موثر می باشد و به راحتی پآن ها را از بین می برد نارون کوهی می باشد. برای استفاده از این ماده بهتر است پارچه ای از جنس کتان را به آن آغشته کرده و آن را بر روی کبودی ها به آرامی ماساژ بدهید. میتوایند این کار را روزی یک بار انجام بدهید تا کبودی های بدن شما به راحتی از بین بروند و درد شما تسکین داده شود.

درمان خانگی کبودی بدن

گیاه جعفری

ویتامین ها یکی از مواد بسیار مهمی می باشند که می توانید از آن ها برای درمان کبودی به صورت خانگی استفاده کنید. جعفری دارای ویتامین کا می باشد و شما می توانید با استفاده از این گیاه به صورت طبیعی و وارد کردن آن در وعده های غذایی خود به آسانی کبودی هایی که روی بدن شما قرار دارند را از بین ببرید و هزینه های اضافی نپردازید. البته یکی دیگر از راه های استفاده از این روش این است که مقداری جعفری را خرد کنید و آن را روی پوست کبود شده قرار دهید و با یک باند محکم ببندید. اجازه بدهید این ماده چند ساعت روی کبودی بماند تا اثرات خود را اعمال کند.

گیاه نعناع و روغن زیتون

روغن زیتون دارای خاصیت های بسیار زیادی برای پوست می باشد و می تواند بسیاری از التهابات پوستی را درمان کند. برای درمان کبودی های خود می توانید از قبل یک معجون تهیه کنید و آن را در منزل نگهداری کنید. کافی است مقداری نعناع را به همراه روغن زیتون درون یک بطری بریزید و آن را چندین روز در مقابل نور خورشید قرار بدهید و زمانی که بدنتان کبود می شود از آن استفاده کنید. این روش می تواند علاوه بر کاهش التهابات به کاهش درد نیز کمک کند.

درمان کبودی با روش های خاص

استفاده از ترفندی خاص

برای از بین بدن کبودی در منزل می توانید وازلین را به همراه فلفل سیاه و فلفل قرمز مخلوط کنید و آن را بر روی کبودی های خود بزنید. شاید در محل کبودی سوزش حس کنید ولی سعی کنید تا چند دقیقه آن را تحمل کنید تا کبودی های شما به راحتی از بین برود.

درمان کبودی بدن با دانه انگور

اگر می خواهید کبودی بدن خود را از بین ببرید می توانید از دانه انگور استفاده کنید زیرا دانه انگور دارای فلاونوئید هایی می باشد که می تواند التهابات را به میزان بسیار زیادی کاهش داده و روند بهبودی را تسریع می کند. برای این کار باید مقداری دانه انگور را له کنید و آن را بر روی کبودی قرار دهید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند و بعد محل کبودی را با آب گرم بشویید.

رفع کبودی پوست با دانه انگور

درمان خانگی و طب سنتی برای مشکلات ساده بسیار مفید اند و می توانند با کمترین هزینه آن ها را درمان کنند. اگر کبودی های شما دردناک هستند می توانید با روش های گفته شده آن ها را درمان کنید و علاوه بر رفع کبودی درد خود را نیز تسکین دهید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga