هکرهای روسی و چینی اطلاعات واکسن کرونا را از اروپایی‌ها سرقت کرده‌اند

به نظر می‌رسد اقدام هکرها برای دزدیدن اطلاعات واکسن کرونا از اروپایی‌ها، پیشرفته‌تر از چیزی بود که احتمال می‌رفت. رویترز به نقل از روزنامه آلمانی De Volkskrant، به این موضوع اشاره کرد که هکرهای روسی و چینی در ماه دسامبر حمله سایبری وسیعی به آژانس دارویی اروپا صورت دادند و توانستند اطلاعات و اسناد واکسن کرونا را سرقت کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • واکسن کرونا جانسون اند جانسون با اثربخشی بالا و نیاز به یک تزریق مجوز گرفت

طبق این گزارش مشخص، هکرهای روس برای ماه‌ها به این اطلاعات و  لیست فروش واکسن‌ فایزر دسترسی داشتند.

بنا بر اطلاعات منتشرشده، چینی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حمله خود را انجام داده بودند؛ دقیقاً زمانی ‌که در اوایل شیوع ویروس کرونا قرار داشتیم و پس از چینی‌ها، هکرهای روس چنین حمله‌ای انجام دادند. در گزارش این روزنامه آلمانی اعلام شده که هکرهای چینی با هک کردن سیستم‌های دانشگاه‌های آلمان به این اطلاعات دسترسی پیدا کردند و هکرهای روسی هم توانستند با استفاده از یک حفره‌ امنیتی در سیستم تایید دو مرحله‌ای آژانس دارویی اروپا توانست به اطلاعات مربوط به واکسن دست پیدا کند.

آژانس دارویی اروپا در ماه دسامبر متوجه این حمله شد؛ اما اسمی از هکرها برده نشد. این آژانس اعلام کرده که تحقیقات در حال پیشرفت است؛ اما اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نکرد. دولت‌های چین و روسیه دخالت در این حمله‌های سایبری را رد کرده‌اند.


نقش سرگرمی در بهبود سلامت روان انسان
یوتیوب ۳۰ هزار ویدئوی گمراه‌‍‌کننده درباره واکسن کرونا را حذف کرده است
واقعیت مجازی و کاربرد آن در روان‌درمانی
طرح آزمایشی ایالت نیویورک برای مدیریت واکسیناسیون کووید 19 بر پایه‌ی بلاک ‌چین
ژن‌درمانی ممکن است روزی درد مزمن را درمان کند

منبع reuters

  • پزشکی و سلامت
  • امنیت



zoomit