چگونه رابطه عاشقانه را تقویت کنیم؟

اگر قصد دارید تا رابطه عاشقانه خود را حفظ کنید و رابطه ای پر از عشق و محبت داشته باشید باد در روابط خود به برخی از اصول و قواعد توجه داشته باشید انجام برخی از کارها در یک رابطه موجب می شود تا روابط شما به شدت تحت تاثیر آن قرار گیرد و گاها موجب می شود تا عشق میان شما کم رنگ شود به همین خاطر توصیه می کنیم تا این کارها را در رابطه خود با شریک زندگی انجام ندهید. این نکات می تواند به حفظ رابطه حتی از راه دور نیز کمک کند در زندگی امروزه عوامل مختلفی وجود دارد که موجب می شود تا روابط زوجین شکل دیگری داشته باشد وجود مشغله های کاری و مشغله های زندگی موجب می شود تا فاصله زیادی میان زوجین ایجاد شود سختی هایی که زوجین در یک رابطه تحمل می کنند می تواند تاثیرات زیادی بر روی زندگی آن ها داشته باشد به همین دلیل جدایی و فاصله زیادی میان آن ها ایجاد می شود اما برای تقویت رابطه عاشقانه باشد چه کرد؟ در این مقاله اشاره می کنیم که چگونه می توانید رابطه عاشقانه خود را محکم تر کنید.

راهکارهای تقویت رابطه عاشقانه:

همانطور که می دانید عشق بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد و نقش مهمی در شکل گیری روابط افراد خواهد داشت اما با وجود ایکه عشق یک عامل اساسی در روابط است به تنهایی برای یک رابطه کافی نمی باشد و شما به همین دلیل برخی از زوجین را می بینید که با وجود عشق در رابطه خود دچار فاصله و جدایی می شوند. برای مستحکم شدن یک رابطه عاشقانه عوامل متعددی باید وجود داشته باشند که در ادامه این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

رابطه عاشقانه

تمرین قدردانی:

در یک رابطه عاشقانه و بادوام قدردان بودن می تواند نقش مهمی داشته باشد افرادی که از همسر خود قدردان هستند می توانند بیشتر به همسر خود نزدیک شوند و از ایجاد فاصله در رابطه خودشان جلوگیری کنند. تجربه نشان می دهد که پذیرش و قدردانی دو عامل مهم در یک رابطه هستند رابطه شما زمانی موثر می شود که در همه زمینه ها حضور فعال داشته باشید این حضور باید طبیعی و غیر کنترل شده باشد زیرا افرادی که با یک برنامه ریزی در زندگی حضور دارند نمی توانند احساسات خود را به شیوه موثر بیان کنند این حضور شما باید از روی عشق و نه از روی اجبار و غیری طبیعی باشد.

تقویت رابطه عاشقانه

خوب و بد را در رابطه بپذیرید:

یکی دیگر از گام های اساسی برای تقویت رابطه عاشقانه پذیرش خوب و بد آن است شما باید درک کنید که یک رابطه بالا و پایین دارد شما هیچ وقت نمی توانید از یک فرد انتظار کامل بودن را داشته باشید همانطور که شما کامل نیستید. یک رابطه عاشقانه می تواند روزهای خوب داشته باشد و گاهی نیز روزهای بدی را در آن سپری می کنید و شما نمی توانید همیشه توقع اتفاقات خوب یا بد را در  یک رابطه داشته باشید به خاطر داشته باشید که همه چیز گذرا است افرادی که این مسئله را در رابطه خود می پذیرند با قرار گرفتن در روزهای بد صبر بیشتری خواهند داشت و مانع بروز فاصله در رابطه خود می شوند بنابراین برای ترمیم رابطه شکست خورده باید این اقدامات را انجام دهیم.

قوی شدن رابطه عاشقانه

رابطه را تازه نگه دارید:

برای حفظ یک رابطه عاشقانه و تازه نگه داشتن آن باید سعی کنید از جوانب مثبت استفاده کنید سعی کنید در رابطه خود اتفاقات مثبتی را رقم بزنید برخی از اتفاقات خوشایند هر چند کوچک می تواند به تازه نگه داشتن رابطه شما کمک کند. شما باید به شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر دست پیدا کنید و کارهایی که همسرتان دوست دارد را انجام دهید گاهی بهتر است تا به جنبه های منفی زندگی توجه نکنید نادیده گرفتن این جوانب به حفظ رابطه شما کمک بیشتری می کند و موجب می شود تا رابطه شما زنده بماند.

محبت های فیزیکی داشته باشید:

محبت های فیزیکی یکی دیگر از شیوه های موثر برای حفظ رابطه می باشد هر روز یکدیگر را در آغوش بگیرید این کار موجب می شود تا سطح هورمون های بدن شما بالا برود و موجب بروز شادی و انرژی می شود در آغوش گرفتن یکدیگر موجب می شود تا میزان استرس های فرد کاهش یابد و روحیه بیشتری داشته باشد در این صورت شما می تواند به تقویت رابطه عاشقانه خود کمک کنید انجام چنین کارهای ساده ای مثل بوسیدن، گرفتن دست یکدیگر و نوازش کردن بی شک رابطه شما را بهتر مدیریت می کند.

پر رنگ کردن رابطه عاشقانه

کارهای دو نفره انجام دهید:

یکی دیگر از شیوه های موثر برای حفظ کردن یک رابطه عاشقانه و تازه نگه داشتن آن انجام دادن برخی از آداب و رسوم و کارهایی است که بیشتر جنبه دو نفره دارند یعنی مختص شما و همسرتان هستند و موجب می شود تا ساعاتی از روز را فضای دو نفره با یکدیگر داشته باشید. در طول روز می توانید دو نفره قهوه بنوشید، فیلم ببینید، مطالعه کنید و یه به پیاده روی و خرید بروید در این صورت می توانید یک رابطه موثر داشته باشید.

اختلاف ها را عادلانه بپذیرید:

تجربیات و تحقیقات نشان می دهد که در یک رابطه اختلاف ها نیستند که اهمیت دارند بلکه نحوه برخورد کردن با این اختلاف ها است که می تواند روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد شما اگر با اختلاف های میان خودتان به شکل عادلانه برخورد کنید شما نباید اجازه دهید تا این اختلاف ها روابط شما را تحت تاثیر خود قرار دهند بنابراین باید سعی کنید تا به این اختلاف ها دامن نزنید.

برای موفقیت در رابطه چه اصولی را رعایت کنیم؟ از دیگر راه هایی که برای تقویت رابطه عاشقانه می تواند از آن ها استفاده کنید می توان به حمایت گر بودن، توجه نکردن به حرف های ویران ساز، توجه به نقاط مثبت رابطه و … اشاره نمود که می تواند تاثیرات مهمی در رابطه شما داشته باشند.

منبع : آرگا

برچسب :

arga