مصدومیت ١٨٩۴ نفر در چهارشنبه سوری/جانباختن ۹ تن از اول اسفند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ١٨٩۴ و جانباختن ٩ تن در چهارشنبه سوری امسال خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا درخصوص آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال ١٣٩٩ اظهار کرد: در این چهارشنبه‌سوری آخر سال ١٨٩۴ نفر دچار آسیب شدند که در سال گذشته این عدد ١۴۶٨ نفر بود.

وی گفت: امسال ۵٢٧ نفر دچار آسیب به چشم شدند که سال گذشته این آمار ۵١٢ نفر بود. همچنین آمار امسال قطع عضو ١٣١ نفر بود درحالی که در سال ٩٨، ١٩٣ نفر دچار قطع عضو شده بودند. امسال ۵۴۶ نفر نیز دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند که سال گذشته ٣١٨ نفر دچار این آسیب شده بودند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در چهارشنبه‌سوری امسال متاسفانه ٩ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: سال گذشته چهار نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ١٨ درصد از مصدومان امسال خانم و ٨٢ درصد آقا بودند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درخصوص میانگین سنی مصدومان نیز گفت: ۴۶ درصد مصدومان میانگین سنی ۶ تا ١٨ سال را داشتند. ٧٠ درصد مصدومان استفاده کننده مواد محترقه و متاسفانه ٣٠ درصد عابران پیاده، افراد در حال بازگشت به منازل یا نیروهای امدادی بودند.

وی ادامه داد: تهران و پس از آن تبریز و کرمانشاه بیشترین آمار مصدومان را داشتند.

خالدی گفت: توصیه من به افرادی که مصدوم شدند اما به مراکز درمانی مراجعه نکردند این است که طی امروز و فردا به مراکز درمانی تخصصی مراجعه کنند و پزشک حتما این افراد را ویزیت کند تا با تایید پزشک ادامه درمان خود را انجام دهند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا