ابرآروان در پی حمله هکری زیرساخت پردازش ابری در دیتاسنتر آسیاتک را ۳۰ ساعت خاموش کرد

حملات گسترده هکری به زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک از شب گذشته باعث شد تا دسترسی به این دیتاسنتر برای جلوگیری از آسیب به اطلاعات مشتریان، به‌مدت ۳۰ ساعت قطع شود. گفتنی است، آسیاتک بزرگ‌ترین دیتاسنتر در کشور محسوب می‌شود.

پویا پیرحسینلو، مدیرعامل ابر آروان در رشته توییتی، به ذکر اقدامات شرکت پس از وقوع این حمله پرداخته است. البته با وجود اعلام آروان، هنوز گزارش حادثه منتشر نشده است.

ابر آروان تأکید دارد که در جریان این حمله‌ی بی‌سابقه که با هدف تخریب و حذف اطلاعات انجام شده، نشت اطلاعات رخ نداده. پیرحسینلو همچنان تأکید می‌کند که اختلالات سه روز پیش از حادثه در زیرساخت IaaS هم، مرتبط با همین موضوع بوده است. او اضافه می‌کند:

سرویس‌های CDN و DNS دارای شبکه‌ مستقل هستند و تحت تأثیر این رخداد قرار نگرفته‌اند.

درنهایت، سرویس آروان از ۴ بامداد امروز، به‌تدریج درحال بازگشایی است. ظاهرا آروان توانسته جلوی پیش‌روی بیشتر حمله را بگیرد و می‌گوید دیتای زیادی آسیب ندیده؛ درواقع مدیر روابط‌عمومی ابر آروان می‌گوید درصد کمی از اطلاعات مشتریان از دست رفته اما به‌دلیل سخت‌بودن فرایند راه‌اندازی سرویس برای بیشتر مشتری‌ها، آن‌ها نیاز به کمک دارند. هستی شهریزفر اضافه می‌کند که این موضوع با افزایش ظرفیت پشتیبانی و تشکیل چند تیم پشتیبانی تخصصی درحال رفع شدن است.

پیرحسینلو نیز می‌گوید فرایند بازیابی باعث اختلال در تعداد قابل توجهی از فایل‌سیستم‌های مشتریان شده؛ درنهایت وی در آخرین اطلاع‌رسانی اعلام کرد که بیش از ۹۷ درصد از اطلاعات سرورهای ابری یا داده‌های کلاستر ذخیره‌سازی، به کمک نسخه‌های پشتیبان بازیابی شد‌ه. ابرآروان به‌منظور تسهیل پشتیبان‌گیری فایل‌ها، محصول فضای ذخیره‌سازی ابری را تا پایان فروردین برای تمام کاربران آسیاتک رایگان کرده است.

آروان راهنمایی خود برای رفع مشکل ابرک بازیابی شده را نیز ازطریق وب‌سایت خود برای مشتریانش به اشتراک گذاشته. منشا حملات هنوز مشخص نشده است.


وزیر ارتباطات: فیلترینگ سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده است
تماشای سریال‌های‌ خارجی فیلیمو برای نوروز رایگان شد
هدایای نوروز ۱۴۰۰ ایرانسل اعلام شد
احداث دیتاسنتر بزرگ جنوب کشور با سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی همراه اول در شیراز
همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به‌روزرسانی: ۲۹ اسفند ۹۹]

منبع twitter

  • امنیت
  • آروان
  • فناوری ایران



zoomit