۲۰ تا از بهترین دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد که قبل از مرگ باید دید

کهگیلویه و بویر احمد یکی از استان های ایران است که در جنوب غربی کشور ایران واقع شده است، مرکز این استان یاسوج می باشد. کهکیلویه و بویراحمد استانی پر از جاذبه های گردشگری و دیدنی است که به سرزمین چهار فصل معروف می باشد.

استان کهگیلویه و بویر احمد در جنوب غربی ایران قرار گرفته که دارای ۸ شهرستان به نام های باشت، کهگیلویه، دنا، گچساران، چرام، لنده، بهمئی، بویراحمد است. باید افزود که این سرزمین چهار فصل در بین کوه های مرتفع زاگرس در جنوب غربی کشور ایران واقع شده است که دارای آب و هوایی متنوع بوده جاذبه های دیدنی نظیر چشمه، آبشار، دشت، کوه، رود، جنگل های زیبا و دیدنی دارد.

آب و هوای کهگیلویه و بویر احمد

این استان دارای ۲ گونه آب و هوا می باشد به طوری که در مکان های گرمسیر مانند شهرستان های گچساران، چرام، لنده، بهمئی، باشت، کهگیلویه گل های زیبای بهاری چشم نوازی می کنند، اما در مکان های سردسیر دنا و بویر احمد برف دشت ها و کوهها را پوشانده است که در فاصله ای کم این همه تفاوت و تضاد دلنشین را ایجاد نموده اند.

این استان از جمله استان هایی است که عشایر به آن مهاجرت نموده و زندگی می نمایند، که در صورت سفر به این مکان قطعا شاهد انس و دوستی این عشایر با طبیعت زیبا و بکر منطقه خواهید بود، این خود نیز یکی از چشم اندازهای توریستی این منطقه محسوب می شود. در ادامه به معرفی ۲۰ مورد از دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد پرداخته ایم.

غار ده شیخ

این غار که به غار علی صدر ۲ مشهور است، غاری زیبا است که در ۳۵ کیلومتری شهر سی سخت و در ۵۱ کیلومتری شهر یاسوج واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده ، یکی از دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد به حساب می آید. این غار یکی از پدیده های زیبای طبیعت است که نشانی از عظمت خدا و هنر و زیبایی طبیعت دارد.

بازدید از جاذبه های دیدنی و شیک کهگیلویه و بویر احمد

مکان تفریحی شلال دون

تفریحگاه شلال دون از توابع شهرستان باشت دارای آب و هوایی دلچسب، جنگلی پر از درختان بلوط است که در مسیر ارتباطی استان های بوشهر، خوزستان به استان فارس واقع شده است و در ماه های فروردین و اسفند بسیار پر بازدید می شود.

آشنایی با دیدنی های زیبا و جذاب کهگیلویه و بویر احمد

آبشار یاسوج

در شهر یاسوج و در شمال شرق آن، تعدادی باغ سرسبز و زیبا قرار دارد، که در صورت عبور از میان این باغ ها به تنگه یاسوج می رسید که دارای درختان کهنسال چنار بوده و در امتداد آن آبشاری واقع شده که از آب شدن برف کوههای مرتفع جاری شده و در کل سال روان است. پارک جنگلی این آبشار دارای آب و هوایی خنک و دل انگیز می باشد که این جذابیت آب و هوایی به دلیل قرارگیری در مکانی مرتفع و خرم است.

معرفی دیدنی های پربازدید کهگیلویه و بویر احمد

آبشار دره تامرادی

در نیمه مسیر یاسوج به سپیدار کمی پایین تر تنگه تامرادی قرار دارد، که برخلاف قدیم در حال حاضر دارای جاده هایی مناسب می باشد که رفت و آمد را به این منطقه آسان تر نموده است، این آبشار با طبیعتی زیبا و دست نخورده در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است که دارای ۱۵ متر بلندی است. و از جمله بهترین دیدنی های یاسوج به شمار می رود.

آبشار کمردوغ

این آبشار که یکی از دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد است، برخلاف آبشارهای دیگر مهربانی خاصی است، آب این آبشار به آرامی به زمین سرازیر می گردند که همین موضوع موجب می شود که حس آرامش نیز به تماشاگر این صحنه انتقال یافته و در او ایجاد شود.

برای دسترسی به این آبشار باید از پله ای در بین تنگه ای با صخره های مرتفع گذر کنید، آدرس آبشار آب دوغ در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شهر یاسوج، و در ۸۰ کیلومتری شهر دهشت و در روستای کمردوغ واقع شده است. اگر علاقه مند به ورزش صخره نوردی هستید انتخابی عالی است.

دریاچه برم الوان

در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر لیکک دریاچه ای زیبا به نام برم الوان قرار گرفته است که گستردگی آن بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع، و ژرفای آن ۳۰ متر و بلندی آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر مربع می باشد، این دریاچه که یکی از دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد است و طبیعتی جذاب و فوق العاده شامل درختان فوق العاده ی کنار دریا، آب زیبا و همچنین آب و هوایی دلچسب دارد هرساله میزبان تعداد زیادی گردشگر و توریست می باشد. این دریاچه در ۳۱۵ کیلومتری یاسوج قرار گرفته است.

آشنایی با مکانهای دیدنی و تماشایی کهگیلویه و بویر احمد

پارک جنگلی

بلوط درختی است که جنگل های فراوانی از این نوع درخت در قسمت های مختلف استان دیده می گردد، این جنگل ها در فصل های بهار و تابستان دارای عطر و زیبایی منحصر به فردی هستند که این منطقه را به بهترین شکل دیزاین کرده و همراه با این همه جذابیت با سایه های پهن شده ی خودشان مهمانی بینظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده اند.

معرفی مکانهای دیدنی و زیبای کهگیلویه و بویر احمد

پارک ملی دنا

پارک ملی دنا دارای ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار مساحت می باشد که زیستگاه بالغ بر ۷۷ نوع پرنده، ۲۰ نوع آبزی، ۳۹ نوع خزنده، ۲۴ نوع پستاندار مانند سیاه گوش، پلنگ، قوچ، میش، خرس قهوه ای، سنجاب، کفتار، گورکن، موش کور، سگ آبی، روباه، گرگ، شغال و غیره است، همچنین این پارک رتبه ۱۰ ذخیره گاه زیست کره کشور و رتبه ۵۵۰ ذخیره گاه زیست کره جهان را به خود اختصاص داده است.

بازدید از دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد

گردنه ی بابا حسن

در ۱۸ کیلومتری یاسوج و در نیمه های مسیر یاسوج به اقلید در مکان کاکان، گردنه ای به اسم بابا حسن قرار دارد که از زیبایی خاصی برخوردار بوده و پیست اسکی دنا با کلی امکانات و زیبایی ها درون خود جای داده است.

این پیست دارای درازایی به اندازه ۶۰۰ متر و پهنای ۱۵۰۰ متر می باشد که همراه با داشتن تجهیزات رفاهی و تفریحاتی مانند خوابگاه، کافی شاپ، رستوران، و وجود مکانی برای اجاره لوازم اسکی این منطقه را بینظیر نموده است. این منطقه در فصل بهار زیبایی با رویش گلهای بهاری زیبایی دو چندانی به دست می آورد.

آشنایی با مکانهای دیدنی استان کهگیلویه و بویر احمد

دره گنجه ای

این ناحیه توریستی در همسایگی یاسوج در نیمه های جاده ی یاسوج به سی سخت واقع شده است، در آن چشمه های جوشان و پرآب سردی وجود دارد که از میان درخت ها عبور می نماید، تنگ گنجه ای در ۱۳ کیلومتری یاسوج قرار گرفته است که در فصل های گرم سال میزبان توریست های علاقه مند به طبیعت می باشد.

آشنایی با چشم اندازهای دیدنی کهگیلویه و بویر احمد

دره مهریان

یکی دیگر از دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد دره زیبای مهریان است که دارای طبیعتی جذاب و منحصر به فرد می باشد، در همسایگی روستای مهریان این تنگ با بلندی ۱۸۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است، در داخل این دره یک رودخانه ی زیبا روان است که دورتادور آن را درخت های چنار قد برافراشته احاطه نموده اند.

باغ چشمه بلقیس چرام

این باغ تاریخی که دارای انواع دسته های درختی و استخر، چشمه های که فوق العاده است، یکی از چشم اندازهای زیبا و چشم نواز کهگیلویه و بویر احمد محسوب می گردد.

رود رونه

مکان توریستی و تفریحی رود رونه با شهرت یافتن به بهشت گمشده توریستی جنوب ایران ، از جمله دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد است که با درازای ۳ کیلومتر از چشم اندازهای بینظیر طبیعت این منطقه به شمار می رود.

سواحل سد کوثر

سد کوثر در ابتدا برای فراهم ساختن نیاز آب آشامیدنی دو میلیون نفر از اهالی استان های جنوبی احداث گردید امروزه به خاطر داشتن هوای مطبوع و دلچسب و همچنین طبیعتی دوست داشتنی میزبان تعداد زیادی از گردشگران به این منطقه شده است، این منطقه با داشتن شرایط لازم برای ماهیگیری، قایق سواری یکی از جاذبه های دیدنی استان  کهگیلویه و بویر احمد محسوب می شود.

آشنایی با مکانهای دیدنی و بکر کهگیلویه و بویر احمد

روستای مارین

این روستا که در جنوب استان کهگیلویه و بویر احمد و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز گچساران قرار گرفته به ماسوله جنوب شهرت دارد که مجموعه ای از چشم اندازهای مذهبی، تاریخی و طبیعی از جمله مرقد مطهر بی بی حمیده، باغ های زیبا و پر از میوه و همچنین آب و هوایی دلچسب را دارا می باشد که در صورت تمایل بازدید کنندگان می توانند به ماهیگیری و قایق سواری نیز مشغول شده و از این منطقه نهایت استفاده و لذت را ببرند.

بازدید از دیدنی های زیبای کهگیلویه و بویر احمد

چشمه تاگی

چشمه تاگی که از جمله منبع های ارزشمند برای آبدهی باغ های محصولات گردو، و انگور در ناحیه کلنجه به شمار می رود، این منطقه علاوه بر تامین کننده نیاز آب باغها، به دلیل دارا بودن آب و هوایی خوب و خنک مکانی مناسب برای استراحت و اتراق کوهنوردان محسوب می گردد.

معرفی دیدنی های زیبای استان کهگیلویه و بویر احمد

چشمه ریزک

این چشمه با طبیعت دست نخورده و زیبایی که دارد موجب می شود که این ناحیه از جمله مکان های گردشگری کهگیلویه و بویر احمد به حساب آید.

20 نمونه از مکان های دیدنی استان کهگیلویه و بویر احمد

چشمه توف

این چشمه در راه رسیدن به دنا، و در ناحیه ای به اسم توف قرار دارد، این چشمه به خاطر این که در تمام فصل های سال آبی خنک و زلال دارد، به عنوان یکی از مکان های مناسب برای استراحت کوهنوردان در راه صعود دنا می باشد.

تماشای مکان های دیدنی استان کهگیلویه و بویر احمد

روستای لما

این روستای تاریخی که از این حیث ارزشمند می باشد، قبرستان های در این منطقه و در مجاورت رودخانه بشار پیدا شده که تاریخچه آنها به ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این روستا به دللی تاریخی بودن میزبان گردشگران زیادی می باشد.

بازدید از دیدنی های کهگیلویهو بویر احمد

آبشار ماراگون

این آبشار بزرگ در مرز مشترک استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است که در درون دره ی ماراگون و همچنین در جوار روستای ماراگون قرار گرفته است. آب و هوای آبشار ماراگون به خاطر واقع شدن در این دره خوب و دلچسب می باشد، این آبشار یکی از آبشارهای مشهور ایران و از مکان های دیدنی استان کهگیلویه و بویر احمد محسوب می شود، علاوه بر آب و هوای مطبوع آن تماشای گل های وحشی و لاله های زیبای پیرامون آن نیز از جذابیت زیادی برخوردار هستند.

مکانهای دیدنی زیبا و بینظیر استان کهگیلویه و بویر احمد

در این مطلب شما عزیزان را با یکی از چشم اندازهای دیدنی استان کهگیلویه و بویراحمد آشنا ساخته ایم، چنانچه قصد سفر به جنوب کشور و بازدید از منطقه ای توریستی و زیبا را دارید، حتما به این گزینه نیز توجه داشته باشید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga