شیائومی می میکس 2021 با لنز مایع معرفی می‌شود

شیائومی پیش‌تر اعلام کرده است در رویدادی که ۲۹ مارس ۲۰۲۱ (۹ فروردین ۱۳۹۹) برگزار می‌کند، مدل جدیدی از گوشی‌‌های محبوب سری می میکس را به‌نمایش می‌گذارد. به‌نوشته‌ی GSMArena، شیائومی در تیزری کوتاه از حضور دوربینی با لنز مایع در مدل بعدی می میکس خبر داده است و می‌گوید فرایند تحقیق و توسعه‌ی این دوربین به‌صورت اختصاصی انجام شده.

لنز مایع شیائومی در تلاش برای تقلید از نحو‌ه‌ی کارکرد چشم انسان است تا بتواند به‌صورت فوری روی سوژه‌هایی که در فواصل مختلف حضور دارند فوکوس کند. 

مقاله‌های مرتبط:

  • شیائومی می میکس ۲۰۲۱ نهم فروردین به ‌نمایش درمی‌آید
  • گوشی تاشدنی شیائومی احتمالا می میکس 4 پرو مکس نام دارد

شیائومی از فناوری جدیدش با عبارت «تصویربرداری بایونیک» یاد می‌کند. در این سیستم، مایعی شفاف توسط فیلمی بسیار نازک پوشانده شده است و این فیلم می‌تواند انحنای لنز را برای دستیابی به فوکوس سریع و به‌حداقل‌رساندن اعوجاج تغییر دهد. مطابق پست شیائومی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، میزان انتقال نور این مایع زیاد است، نور را بسیار کم پراکنده می‌کند و دربرابر عوامل محیطی بسیار مقاوم است.

شیائومی در تیزر دوربین جدیدش از جملات مختلفی برای توصیف عالی بودن آن استفاده می‌کند، بااین‌حال فعلا نمی‌دانیم این فناوری چه کاربردهایی در صنعت موبایل دارد. شایعه‌ها می‌گویند مدل بعدی می میکس در دسته‌ی دستگاه‌های تاشدنی قرار می‌گیرد و به سمت داخل تا می‌شود. 


موتو G50 با دوربین سه‌گانه، نمایشگر ۹۰ هرتز 720p و پشتیبانی از 5G رونمایی شد
پیش‌فروش سری وان پلاس ۹ در روز اول رکوردشکنی کرد
پتنت کانن لنزی را با تاچ پد به‌جای رینگ فوکوس نشان می‌دهد
ویدئو تبلیغاتی اپل با محوریت سرامیک شیلد آیفون 12
نوکیا X20 گواهی FCC را دریافت کرد

منبع gsmarena

  • دوربین
  • لنز دوربین
  • موبایل



zoomit