طرح جدید داشبورد و نمای کابین مرسدس بنز EQS معرفی شد

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، نمی‌توان مرسدس بنز EQS را نسخه الکتریکی کلاس S دانست. با انتشار تصاویر رسمی از کابین، مطمئن هستیم که جدیدترین خودرو تمام برقی مرسدس بنز، محصولی کاملا متفاوت از دیگر تولیدات این شرکت خواهد بود و فناوری‌هایی نوین ارائه خواهد کرد.

بسیاری از خودروسازان دنیا، مثل فولکس واگن و رنو در تلاش هستند تا مدل‌های الکتریکی با قیمت مقرون‌به‌صرفه تولید کنند. در سمت دیگر ماجرا، به نظر می‌رسد که خودروهای برقی مرسدس بنز در کلاس لوکس عرضه می‌شوند و چندان ارزان نخواهند بود. سال قبل، کراس‌اور الکتریکی مرسدس بنز EQC با آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار معرفی شد و امسال، سدان لوکس EQS با قیمتی احتمالی در حدود ۱۰۰ هزار تولید تولید می‌شود.

تصاویر منتشر شده از نمای داخلی EQS، خلاقیت طراحان مرسدس بنز با آزادی عمل در ساخت کابین و داشبورد را نشان می‌دهد. در نگاه اول، ادواتی رویایی با ظاهری شبیه به مدل‌های مفهومی، جلب نظر می‌کنند اما در کمال تعجب، این تجهیزات برای نمونه‌ی تولیدی استفاده خواهند شد.

Mercedes-Benz EQS Interior نمای داشبورد مرسدس بنز ای کیو اس

ابرنمایشگر (Hyperscreen) امباکس، مهم‌ترین وجه تمایز EQS با رقبا محسوب می‌شود. این بخش، سراسر داشبورد را فرا می‌گیرد و در حالت خاموش، شیشه‌ای شفاف و تیره‌رنگ خواهد بود. سیستم سرگرمی EQS، دارای پردازنده هشت هسته‌ای با ۲۴ گیگابایت رم خواهد بود. البته این فناوری با نمایشگر ۱۴۱ سانتی‌متری، مختص مدل‌های سفارشی EQS است و نسخه‌ی پایه با داشبورد متفاوت عرضه خواهد شد.

یکی از نکات جالب در طراحی داخلی EQS، حذف کنسول وسط و تونل جعبه‌دنده است. در این قسمت، حالتی برجسته وجود دارد که پیوستگی بین داشبورد و استراحتگاه بازو بین صندلی‌ها ایجاد می‌کند. همچنین خروجی‌های تهویه مطبوع در وسط داشبورد، با نمایی باریک و چشم‌نواز در بالا مخفی شده‌اند. مرسدس بنز EQS مشابه مدل‌های لوکس کلاس S، دارای ادوات چوب برای تودری‌ها و فضای بین صندلی خواهد بود.

مرسدس بنز EQS، یکی از برترین خودروهای دنیا با فناوری‌های مدرن است. این محصول، نورپردازی متنوع با سیستم صوتی کم‌نظیر از برند بورمستر (Burmester) فراهم خواهد کرد که علاوه‌بر کیفیت بسیار عالی برای پخش موسیقی، صداهای آرام‌بخش مثل بارش باران یا موج‌های دریا را تداعی می‌کند. بنز EQS، از فیلترهای خاصی استفاده خواهد کرد که مانع از ورود آلاینده‌های مختلف به داخل کابین می‌شوند.

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی EQS منتشر نشده است. این محصول، احتمالا شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتر خواهد داشت. مرسدس بنز ادعا می‌کند، EQS می‌تواند از ۵۰۰ هزار ایستگاه شارژ در سراسر جهان و ۲۰۰ هزار محل در اروپا، انرژی دریافت کند. این خودرو، شهریور ماه امسال رونمایی خواهد شد.


دیمک اسپریتوس، سریع ترین سه چرخه برقی جهان خواهد بود
تغییر ساعت تردد خودروها و ممنوعیت خروج از تهران
موتورسیکلت های اسکوتر بی ام و C400 معرفی شدند
تسلا دارای بزرگترین شبکه سوپرشارژر در اروپا است
برابوس 92R معرفی شد

منبع motor1

  • خودروی الکتریکی
  • مرسدس بنز
  • اخبار خودرو



zoomit