با ۱۵ تا از بهترین مکان های دیدنی گلستان آشنا شوید

هر فردی برای تفریح خود یک مکانی را انتخاب می نماید که بسته به سلیقه اش دارای مکان های تاریخی یا باستانی و یا طبیعتی بکر باشد. که از این رو ما به موضوع مکان های دیدنی گلستان پرداخته ایم اگر شما فردی هستید، که از منطقه زیبا و طبیعت بکر و شهری با غذا های بسیار متنوع و خوشمزه اهمیت می دهید، بهتر است این مکان را انتخاب نمایید و از دیدنی ها و آبشار های دل انگیزش لذت ببرید. با مجله ارگا همراه ما باشید.

 جاهای سرسبز گلستان

جاذبه ها و مکان های دیدنی گلستان

گلستان یکی از استان های جدید می باشد که تا سال ۱۳۷۶ بخشی از استان مازندران محسوب می شد. این استان دیدنی یک مرکز به نام گرگان دارد. جاذبه ها و مکان های دیدنی گلستان فراوان می باشند که با همسایگی کشور ترکمنستان و دریای خزر در این استان با انواع قوم ها با فرهنگ و ملل خاص را می توانید مشاهده نمایید. این استان نوپا تاریخ پیشینه وسیعی دارد و به جزء تاریخ دیرینه یکی از استان هایی به غذا های خوشمزه به حساب خواهد آمد. که انواع غذا ها شامل؛ بولمه، چکدرمه، گوجه آش، هلی آش و … است که در این مطلب به دیدنی های زیبا و چشم نواز استان گلستان می پردازیم.

استان گلستان

۱. آبشار کبودوال

آبشار کبودوال در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شهرستان علی آباد کتول واقع شده است. درختان و جنگل های سرسبز و سر به فلک کشیده اش این ابشار خزه ای را پوشش داده که واقعا تماشایی و دیدنی است. در این آبشار شفاف و زلال دره های عمیقی وجود دارند و چند ابشار کوچک از این سر چشمه می گیرند. برای افرادی که طبیعت گردی را دوست دارند این مکان واقعا جای مناسبی برای پیاده روی می باشد.

۲. آبشار و پارک کردکوی

یکی از مکان های دیدنی گلستان وجود این پارک و آبشارش است. که در فاصله ۵ کیلومتری از شهرستان کردکوی قرار گرفته است که اطراف بسیار زیبا و دل نشینی به همراه خود دارد. در این پارک زیبا هوای مناسبی برای فصل تابستان است که مساخت ۵۴ هکتاری آن از ویژگی های منحصر به فردش می باشد.

مناطق گردشگری گلستان

۳. چشمه لال

این چشمه بسیار زیبا و متفاوت می باشد که یکی از مکان های دیدنی گلستان به حساب می آید این آبشار به دور از تلاطم و جنب و جوش به رودخانه این روستا می ریزد که واقعا تماشایی است آب این چشمه بسیار خنک در فصل تابستان و در فصل زمستان گرم می باشد در فصل های بهار و تابستان هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه که در روستا بش اویلی قرار دارد می آیند.

۴. آبشار لوه

یکی دیگر از مکان های دیدنی در گلستان آبشار لوه است که در فاصله ۱۴ کیلومتری از پارک گلستان در غرب و روستای لوه در جنوب آن قرار دارد که در شهرستان مینودشت واقع شده است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی گلستان

۵. آبشار هفت طبقه شادان

این آبشار جذاب در اطراف استان گلستان واقع شده است که بسیار دیدنی و زیبا بر اثر فرسودگی سنگ ها به شکل هفت طبقه در آمده است. این آبشار ۴۰ متری یکی از مکان های دیدنی گلستان به شمار می رود که واقعا دل انگیز و زیباست.

۶. پارک جنگلی بندر گز

اگر دوست دارید به یک منطقه بکر با درختان سرسبز و بلند که سر به فلک کشیده است بروید این منطقه را که در استان گلستان در جنوب شرقی شهرستان بندر گز است را انتخاب نمایید و از امکانات رفاهی و گردشگری اش بهره ببرید.

جاذبه های استان گلستان

۷. پارک جنگلی نهار خوران

یکی از قدیمی ترین پارک ها که در استان گلستان قرار دارد وجود پارک جنگلی نهار خوران می باشد. این تفرجگاه در فاصله ۴ کیلومتری از گرگان قرار دارد که دارای فضای بسیار دلنشین است. این پارک جالب با داشتن هوای خوب و مطبوعش در دامنه های پرشیب جنگلی مورد استفاده گردشگران زیادی شده است.

۸. آرامگاه و گنبد قابوس

گنبد کابوس یا قابوس متعلق به زمان ساسانیان است که نشان دهنده معماری اوایل دوران اسلامی است. نوعی آتشکده در آن زمان محسوب می شد این بنای تاریخی که آرامگاه شمس المعالی قابوس بن وشمگیر است در بالای تپه در پارک شهر گنبد کاووس قرار دارد. این بنای باستانی جز بلند ترین مکان های دیدنی گلستان محسوب می شود که حدود ۷۲ متر ارتفاع دارد.

استان گلستان کجاست؟

۹. پارک ملی گلستان

یکی دیگر از جاذبه ها و مکان های دیدنی گلستان وجود این پارک است که اولین پارک ملی در ایران عنوان گرفته است. داشتن اقلیم و هوای پارک که منطقه زیستی متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده بسیار جذاب است و چشم اندازی رویایی  با منظره ای فراموش نشدنی به همراه دارد.

۱۰. پارک جنگلی النگ دره

پارک جنگلی النگ دره با فاصله ۳ کیلومتری در شهر گرگان قرار گرفته است. این پارک از مناطق توریست پذیر است که در دامنه جنگل های سرسبز و انبوه شمالی قرار گرفته است. پارک جنگلی النگ دره با وجود پوشش گیاهی اش و رودخانه ای که در وسط ان قرار دارد شوق دیدنش را چند برابر کرده است.

مناطق دیدنی استان گلستان

۱۱. مدرسه عمادیه

مدرسه عمادیه در دوران صفوی ساخته شده است که از بنا های تاریخی در گرگان به شمار می رود. این مدرسه به صورت مستطیل شکل در دو طبقه که چهار دیوار دارد انجام گرفته است. معمار این مکان کربلایی رمضانعلی و شیخ اسماعیل قاضی این مدرسه را بنا کرده اند.

۱۲. دهکده جهان نما

این دهکده در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر کردکوی در جنوب شرقی اش قرار دارد. دهکده جهان نما مکانی ییلاقی که همراه با مه و آب و هوایی غلیظ و مطبوع است خودنمایی می کند. دهکده جهان نما در کنار جنگل جهان نما است که از منابع پر ارزش و مکان های دیدنی گلستان به شمار می رود و جزو منطقه حفاظت شده می باشد.

گردشگری در گلستان

۱۳. غار حمام خدایی

این غار در شرق روستای پنو که راه فرعی به دوزین است قرار دارد. دهانه بزرگ این غار در جوار دره کم عمقش که مردم احالی اریبی هستند قرار دارند. در گذشته مردم برای استحمام خود در فصل زمستان از این غار استفاده می کردند که آن را به نام غار حمام خدایی می شناختند.

۱۴. غار شیر آباد

غار شیرآباد از مهم ترین غار ها در شهرستان رامیان است که سیار جذاب و جالب بوده است. این غار ضمن جاری بودن آب از آن به عنوان ایجاد آبشار های گوناگون زیستگاهی مثل: سمندر کوهستانی محسوب می شود. این غار بزرگ قسمت زیادی از آن تارکی فرا گرفته که متعلق به قرن های گذشته است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی گلستان

۱۵. غار کیارام

این در نزدیکی فرنگ فارسیان از شهرستان مینودشت قرار دارد. که نام محلی و معروفش (غار وسط دل دل) است قدمت این غار جذاب به صد هزار سال قبل میلاد زمانی که شکارچیان غذا جمع آوری می کردند می رسد. که جزو مکان های دیدنی گلستان به شمار می رود.

منبع : آرگا

برچسب :

arga