پاپ کورن ؛ اشتباهات رایج پخت

پاپ کورن هله هولۀ پرطرفداری است که تهیۀ آن ساده است، اما تهیه آن نکات خاصی دارد.
پاپ کورن

پاپ کورن یعنی لذت خوب دورهمی؛ یعنی همراه ۹۰ دقیقه‌ فوتبال و تاریکی سینما. این هله‌هولۀ سالم و پرطرفدار را می‌توان به‌آسانی در منزل تهیه کرد. اگر اشتباهاتی را که در این مطلب آمده انجام ندهید، بهترین راه را برای باز کردن دانه‌های ذرت پیدا می‌کنید.

روغن زیاد

اگر روغنی که در قابلمه داغ می‌کنید زیاد باشد، ذرت‌ها درست باز نمی‌شوند. بهترین راه برای آماده کردن پاپ کورن، چرب کردن کامل کف ظرف با لایۀ نازکی از روغن است.

نم کشیدن ذرت‌ها

قرار دادن دانه‌های ذرت در جای نامناسب، ممکن است آنها را مرطوب کند. ذرت مرطوب حتی در روغن داغ هم به خوبی باز نمی‌شود و قبل از آنکه بشکفد، سرخ شده یا می‌سوزد.

نمک دانه‌درشت

هر چه نمکی که برای طعم‌دار کردن ذرت‌ها استفاده می‌کنید ریزتر باشد، پاپ کورن خوش‌طعم‌تری آماده می‌شود. نمک دانه درشت از روی ذرت‌ها سر می‌خورد و در نهایت بی‌مزه می‌شود.

پاپ کورن

دنبال دستور خاصی می‌گردید؟

آماده کردن پاپ کورن خوش‌طعم فرمول خاصی ندارد. همه می‌دانند برای تهیۀ این خوراکی پرطرفدار باید کف قابلمه را چرب کرده، روی حرارت زیاد؛ قابلمه را داغ کنند. سپس ذرت‌ها را با کمی نمک در قابلمه بریزند و درش را ببندند.

درست است! اما این همۀ ماجرا نیست. برای درست کردن پاپ کورن حرفه‌ای باید به خودتان فرصت آزمون و خطا بدهید. چند بار دانه‌ها را بسوزانید و چند بار آنها را سفت از روی حرارت بردارید تا بالاخره روش خاص خودتان را برای باز شدن ذرت‌ها پیدا کنید.

برای طعم‌دار شدنش به هر دری می‌زنید؟

برای آماده کردن پاپ کورن خوش‌مزه نیازی به استفاده از ادویه‌های فراوان ندارید. کمی نمک برای درست کردن آن کافی است. پس سراغ پودر سیر، آویشن و ادویه‌های دیگر نروید.

آماده کردن پاپ کورن ساعت‌ها قبل از مصرف

برای روی میز گذاشتن پاپ کورن عجله نکنید. آماده کردن آن تنها پنج دقیقه وقت می‌گیرد. پس هر زمانی که قصد سرو کردن دارید، آن را آماده کنید.

پاپ کورن

تکان ندادن قابلمه

در میانۀ باز شدن ذرت‌ها، نباید در قابلمه را باز کنید. تنها با تکان دادن قابلمه روی حرارت بالا همۀ دانه‌ها باز می‌شوند. درست تکان ندادن قابلمه، باعث سوختن و باز نشدن برخی از ذرت ها می‌شود.

استفاده از کره

پاپ کورن یک هله هولۀ سالم است؛ پس بیهوده سراغ کره و روغن زیتون نروید. برای درست کردن آن، کافی است کمی روغن مخصوص سرخ کردنی در قابلمه بریزید.

توجه داشته باشید که این خوراکی روی حرارت بالا آماده می‌شود و اگر روغنی که استفاده می‌کنید توان تحمل آن دما را نداشته باشد، ضرر زیادی به بدن می‌رسد.

deltapayam