وزیر ارتباطات: بحثی برای فیلترینگ کلاب هاوس مطرح نشده است

کلاب هاوس شبکه‌ای اجتماعی مبتنی‌بر گفت‌وگو است که به‌‌دلیل حضور افراد مشهور و سلبریتی‌ها به‌تازگی در میان کاربران فضای مجازی، ازجمله کاربران ایرانی محبوبیت فراوانی پیدا کرده. به‌گزارش زومیت، در روزهای اخیر مقام‌های دولتی و مدیران کسب‌و‌کارهای زیادی در اتاق‌های گفت‌وگوی کلاب‌هاوس شرکت کرده و به سؤالات کاربران جواب داده‌اند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که این روزها در اتاق‌های گفت‌وگوی متعددی شرکت می‌کند، اخیرا در پاسخ به نگرانی مطرح‌شده درباره‌ی فیلترینگ این شبکه‌ی اجتماعی جدید پاسخ داده است.

محمدجواد آذری جهرمی گفت بعید می‌داند برنامه‌ای برای مسدودسازی کلاب‌هاوس وجود داشته باشد. وی افزود:

تا‌به‌حال چنین چیزی نشنیده‌ام و بحثش مطرح نشده است. این شبکه برای هیچ‌کس خطری ندارد. طبیعتا همه باید ادب را در چنین فضایی رعایت کنند؛ چون جمعی عمومی است و باید احترام یکدیگر را نگه داشت. حضور در این کلاب مانند مواجهه در جلسات حضوری است.

مقاله‌ی مرتبط:

    • وزیر ارتباطات: فیلترینگ سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده است

آذری جهرمی درباره‌ی نگرانی‌ها از امکان شنود و ضبط گفت‌وگوی کاربران کلاب هاوس به‌وسیله‌ی برخی نهادها نیز اظهار کرد که تمامی صحبت‌ها در این شبکه در فضایی عمومی و آشکار اتفاق می‌افتد؛ پس هر کسی می‌تواند مکالمات آن را ضبط کند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی دیگر درباره‌ی تلاش برای رفع فیلترینگ توییتر گفت:

اردیبهشت ۱۳۹۷، به‌همراه پنج وزیر دیگر و دو نماینده‌ی مجلس عضو کمیته‌ی تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، نامه‌ای به دادستان کل کشور ارسال و درخواست کردیم که توییتر رفع فیلتر شود؛ اما این موضوع حتی در دستورکار دادستانی قرار نگرفت.

اپلیکیشن کلاب‌هاوس رسما تاکنون فقط دراختیار کاربران سیستم‌عامل iOS قرار دارد؛ اما در ماه‌های آینده، برای اندروید هم عرضه می‌شود. البته اکنون هم کاربران زیادی با تهیه‌ی نسخه غیررسمی این اپلیکیشن روی سیستم‌عامل اندروید، فرصت استفاده از کلاب هاوس را به‌دست آورده‌اند.


نصب اپلیکیشن‌های PWA در کروم اندروید حالت بومی‌تری پیدا می‌کند
سیستم مسیریابی در گوگل مپس میزبان تغییرات بزرگی می‌شود
اپلیکیشن اندروید و iOS کورتانا به پایان کار خود رسید
ضرر ۶۰۰ هزار دلاری کاربر آیفون به ‌دلیل دانلود اپلیکیشن جعلی از اپ استور
لینکدین روی قابلیت مشابه کلاب هاوس کار می‌کند

منبع زومیت

  • نرم افزار و اپلیکیشن
  • فناوری ایران



zoomit