قیمت بسته های اینترنت TD-LTE ایرانسل ۱۵ درصد گران شد (بروز شد)

ظاهرا قیمت بسته‌های اینترنت TDLTE ایرانسل از ابتدای سال ۱۵ درصد گران شده است. طبق بررسی زومیت، علاوه‌بر اینکه برخی بسته‌ها حذف شده‌اند، حجم برخی کاهش و در عین حال، قیمت آن‌ها افزایش یافته است.

در یک نمونه، بسته اینترنت یک‌ساله ایرانسل که ۳۶۰ گیگابایت به مبلغ ۴۹۹ هزار تومان بود، حالا با ۳۰۰ گیگابایت و ۵۴۰ هزار تومن به فروش می‌رسد. در مثالی دیگر، بسته شبانه ۱۵۰ گیگابایتی، با بسته ۳۰ گیگ جایگزین شده. در ادامه، بسته‌های ۹۰ روزه ایرانسل را مشاهده می‌کنید:

بسته های اینترنت tdlte ایرانسل پیش از گران شدن

قیمت بسته‌های ۹۰ روزه TDLTE ایرانسل در سال ۹۹

بسته های اینترنت tdlte ایرانسل ۱۴۰۰

قیمت بسته‌های ۹۰ روزه TDLTE ایرانسل در سال جدید

مقاله‌های مرتبط:

  • ایرانسل از پرداخت ۱۰ درصد مالیات بیشتر به دولت در سال ۱۴۰۰ معاف شد
  • مدیرعامل ایرانسل: گران ‌نشدن اینترنت موبایل، سال آینده منجر به افت کیفیت می‌شود

در نمونه دیگری، بسته ۹۰ روزه ۷۰ گیگابایت که با احتساب مالیات ۱۰۳ هزار تومان بوده، هم‌اکنون ۶۰ گیگابایت شده و با قیمت ۱۰۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. این موضوع درحالی اتفاق می‌افتد که با تصویب افزایش ۱۰ درصدی تسهیم درآمد اپراتورها در ماه گذشته، اجازه افزایش هزینه اینترنت به اپراتورها داده نشد. پیش از این، وزیر ارتباطات نسبت به تأثیر این مصوبه در گران‌شدن اینترنت هشدار داده بود؛ بااین‌حال وی اعلام کرد که دولت اجازه افزایش قیمت را به شرکت‌ها نخواهد داد.

مدیرعامل ایرانسل آبان‌ماه سال گذشته به زومیت گفته بود تعرفه‌ی بسیار پایین اینترنت موبایل باعث افزایش شدید ضریب نفوذ آن شده که ظرفیت شبکه را پر کرده است؛ این وضعیت سال دیگر به افت کیفیت منجر می‌شود و اپراتور راهی جز اصلاح تعرفه‌ها ندارد.

زومیت درحال پیگیری افزایش تعرفه اینترنت TD-LTE از ایرانسل است.

به‌روزرسانی:

ایرانسل ضمن تأیید گران‌شدن ۱۵ درصدی قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE به زومیت گفت این اپراتور در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ اقدام به ارائه بسته‌های تشویقی جدیدی کرده است:

ایرانسل در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹، بسته‌های تشویقی اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) جدیدی را به مشترکان این خدمت ارائه کرده است. این تغییر، با بررسی الگوی مصرف مشترکان و با هدف حفظ و ارتقای کیفیت این خدمت انجام شده است.

بسته‌های تشویقی اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) ایرانسل، با هدف ارائه امکان مدیریت هزینۀ مصرف دیتا به مشترکان، با قیمت مقرون‌به‌صرفه، به‌صورت دوره‌ای در اختیار مشترکان ایرانسل قرار می‌گیرد و پس از گذشت بازه‌های زمانی، بازنگری می‌شود و پیش از اعمال نهایی، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پیشنهاد می‌شود.

آن‌گونه که از این پاسخ برمی‌آید، گران‌شدن بسته‌ها با تأیید رگولاتوری انجام شده و از آنجا که پیش از آغاز سال جدید صورت گرفته، با مصوبه مجلس نیز مغایرت ندارد.

گفتنی است بسته‌های اینترنت شامل اینترنت همراه و ثابت که اپراتورها یا شرکت‌ها به کاربران خود عرضه می‌کنند، طرح‌های تشویقی را در بر می‌گیرد که هزینه‌ای پایین‌تر از نرخ آزاد مصوب سازمان تنظیم مقررات دارند و اپراتورها می‌توانند در تعرفه تعیین‌شده، اقدام به تغییر این بسته‌ها با تأیید رگولاتوری کنند. درنتیجه به‌نظر می‌رسد که اکنون تنها تخفیف اپراتور به کاربران کمتر شده و تغییری در تعرفه اعمال نشده است.

پیگیری زومیت از سازمان تنظیم مقررات در این خصوص ادامه دارد.


وزیر ارتباطات: همکاری ایران و چین اینترنت را محدود نمی‌کند
لینکدین به قابلیت‌ معرفی ویدئویی در پروفایل مجهز شد
رئیس سازمان پدافند غیر عامل: شبکه ملی اطلاعات، سلسله مراتب دسترسی به اینترنت را ایجاد می‌کند
نصب اپلیکیشن‌های PWA در کروم اندروید حالت بومی‌تری پیدا می‌کند
وزیر ارتباطات: بحثی برای فیلترینگ کلاب هاوس مطرح نشده است

منبع زومیت

  • اینترنت و شبکه
  • ایرانسل
  • فناوری ایران



zoomit