شاسی بلند برقی هامر معرفی شد

جنرال موتورز در تلاش است تا برترین خودروهای برقی دنیا برای تردد در مسیرهای سخت و سفرهای خارج جاده را تولید ‌کند. بر این اساس، پروژه هامر در کلاس بدنه‌های وانت پیکاپ و شاسی‌بلند پهن‌پیکر با موعد تحویل سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، دنبال می‌شود. نمونه‌های پیش‌تولید از محصولات الکتریکی هامر، امکاناتی فراتر از رقبا دارند و در صورت تولید انبوه، تاریخ‌ساز خواهند بود.

برند هامر در سال ۱۹۹۲ توسط یک شرکت مستقل به نام امریکن موتورز جنرال معرفی شد. هدف از عرضه عمومی هامر، ساخت یک شاسی‌بلند استاندارد جاده بر اساس خودرو نظامی هاموی (Humvee) بود که نهایتا از سال ۱۹۹۸ به فروش رسید. هم‌زمان با ظهور بحران اقتصادی و نگرانی‌های محیط زیستی برای خودروهای پرمصرف، عرضه هامر از سال ۲۰۰۹، بعد از تولید مدل‌های H1 و H2 و H3 متوقف شد. مالکیت برند هامر برای تولید خودروهای جاده‌ای نیز از سال ۱۹۹۸ در اختیار جنرال موتورز (GMC) است.

حدود یک سال پیش، تصمیم جنرال موتورز برای بازتولید محصولی از هامر، اطلاع‌رسانی شد. خیلی زود، غول خودروسازی آمریکا اعلام کرد؛ هدف از فعالیت مجدد برند هامر، عرضه وانت تمام برقی در اندازه بزرگ است، به شکلی که یک محصول بی‌نظیر در سطح جهانی باشد.

GMC Hummer EV SUV وانت و شاسی بلند هامر برقی

شرکت سازنده ادعا می‌کند برای شاسی‌بلند هامر، مجموع قدرت ۸۳۰ اسب‌بخار با گشتاور ۱۵۶۰۰ نیوتن‌متر (معادل ۱۱۵۰۰ پوند بر فوت) فراهم خواهد کرد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳٫۵ ثانیه داشته باشد. پیش‌تر، قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار برای وانت هامر معرفی شده بود. این خودروها در دو مدل با سیستم سه موتوره و دو موتوره عرضه خواهند شد. همچنین می‌توان اطمینان داشت گشتاور نهایی که روی چرخ‌های هامر اعمال می‌شود، حدود ۱۳۰۰ نیوتن‌متر باشد.

مدل پایه‌ی هامر شاسی‌بلند، سیستم برق ۴۰۰ ولت با شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر دارد؛ درحالی‌که مدل آپشنال، ۸۰۰ ولت خواهد بود و باتری‌های متفاوت برای حرکت تا مسافت ۴۸۰ کیلومتر خواهد داشت. ارزان‌ترین نمونه، احتمالا با دو موتور با مجموع قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار عرضه خواهد شد. نسل جدید باتری‌های جنرال موتورز موسوم به آلتیوم در هامر برقی استفاده خواهد شد تا از نظر فناوری، متفاوت از رقبا و دیگر محصولات شرکت سازنده تولید شود.

اطلاعات دقیقی از امکانات فنی و رفاهی هامر شاسی‌بلند منتشر نشده است. فضای داخلی این خودرو، حتی در چیدمان صندلی‌ها و راحتی سرنشینان، کاملا مشابه نسخه وانت پیکاپ خواهد بود. احتمالا در مدل سفارشی، بالاترین سطح فناوری خودران سوپرکروز جنرال موتورز استفاده می‌شود. چرخ‌های بزرگ در اندازه ۱۸ تا ۲۲ اینچ با تایرهای ۳۵ اینچ مخصوص طبیعت‌گردی هم گزینه‌های اختیاری خواهند بود.

جنرال موتورز در تلاش است تا محصولات نهایی از سری هامر، قابلیت گردش چرخ‌های عقب با زاویه‌ای مشابه چرخ‌های جلو فراهم کند. این فناوری، دور ۱۸۰ درجه در دایره‌ای با قطر ۱۰۱٫۸ متر و حرکت مورب خرچنگی (Crabwalk) را امکان‌پذیر خواهد کرد.

قیمت پایه برای هامر دو موتوره، ۸۰ هزار دلار و برای نسخه سه موتوره، ۱۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است. اولین سری از شاسی‌بلندهای هامر سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود و باامکانات ویژه، ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.


نسل جدید تویوتا GR86 معرفی شد
هرآنچه از سدان برقی مرسدس بنز EQS می‌دانیم
افزایش نرخ کرایه تاکسی از ابتدای اردیبهشت اجرا می‌شود
افزایش قیمت خودروهای داخلی قطعی است
هیوندای در مارس ۲۰۲۱ به رکورد فروش تاریخی دست یافت

منبع motor1

  • اخبار خودرو
  • خودروی الکتریکی
  • ویدیو خودرو



zoomit