پوتین قانونی را امضا کرد که به او اجازه می‌دهد تا ۲۰۳۶ در قدرت بماند

رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که به او اجازه می‌دهد برای دو بار دیگر نامزد ریاست‌جمهوری شود این یعنی تا سال ۲۰۳۶ در قدرت خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز، دوشنبه قانونی را امضا کرد که به او اجازه می‌دهد دو بار دیگر نامزد ریاست‌جمهوری شود و این بدان معنی است که تا سال ۲۰۳۶ در قدرت خواهد ماند.

براساس قانون کنونی، ریاست‌جمهوری پوتین در سال ۲۰۲۴ خاتمه می‌یابد.

پوتین که بسیاری به او لقب سزار داده‌اند، از سال ۱۹۹۹ تاکنون حتی زمانی که از سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ نخست‌وزیر بود بر روسیه حکومت می‌کند.

پوتین ۶۸ ساله رهبر حزب روسیه واحد، حزب حاکم این کشور است.

در اواخر مارس شورای فدراسیون روسیه اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرد که به پوتین اجازه می‌دهد برای دو دوره دیگر نامزد ریاست‌جمهوری شود.

تصویب این قانون در شورای فدراسیون روسیه بعد از تصویب اتاق سفلای پارلمان یعنی مجلس دوماست.

این اولین اصلاح قانون اساسی است که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۳ تاکنون در روسیه اجرا می‌شود.

تصویب این اصلاحات در پارلمان به منزله آن است که نیازی به همه‌پرسی نیست اما پوتین اصرار داشت با توجه به اهمیت موضوع این اصلاحات به رای گذاشته شود.

شهروندان روس به نفع بسته اصلاحات قانون اساسی رای دادند و از جمله همین قانون بود که در تابستان ۲۰۲۰ به همه پرسی گذاشته شد.

پوتین حکم تشدید مجازاتِ اهانت به جایگاه کهنه‌سربازان و تمجید از نازیسم را هم امضا کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه امروز همچنین قانونی را به امضا رساند که براساس آن سقف جریمه لحاظ شده برای صلاحیت بخشی دوباره به نازیسم و تمجید از آن در اینترنت و نشر اکاذیب درباره کهنه سربازان و اهانت به آنها و جایگاه‌شان پنج میلیون روبل (۶۴.۴۱۴ دلار) خواهد بود.

این قانون بعد از تغییرات در ماده‌های ۳.۵ و ۱۳.۱۵ قانون اداری روسیه در درگاه رسمی اطلاعات حقوقی در اینترنت منتشر شد.

طبق سند منتشر شده، قانون، تخلفات اداری درباره انتشار اطلاعاتی از بی‌احترامی به تاریخ‌های مهم روسیه مرتبط با دفاع از کشور، مناسبت‌های تجلیل نظامی، نیز اهانت علنی به نمادهای بزرگداشت نظامی روسیه یا اهانت به سالگرد مدافعان کشور، اهانت علنی به جایگاه کهنه سربازان در جنگ ملی بزرگ در رسانه‌ها و اینترنت از سوی هر فردی را دربرمی‌گیرد و مجازاتی بین سه تا پنج میلیون روبل را برای آنها تعیین می‌کند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا