افزایش بیش از دو برابری فعالیت‌های فرهنگی در سال گذشته

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان از افزایش بیش از دو برابری فعالیت‌های فرهنگی در سال گذشته خبر داد و گفت: کیفیت بخشی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و حرکت بر مبنای سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب اولویت سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدی در اولین اجلاس مدیران استانی و رؤسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در سال جدید از تلاش مدیران استانی پردیس‌ها و مراکز بابت فعالیت‌های ارزنده در حوزه فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد و گفت:  پیرو تاکید وزیر آموزش و پرورش و ریاست دانشگاه، افزایش کیفیت فعالیت‌ها ضمن حفظ کمیت، از برنامه‌های راهبردی این معاونت است. 

وی افزود: تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تحقق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب با مشارکت ۱۰۰ درصدی دانشجو معلمان، همکاران و اساتید است. یکی از موفقیت‌های حوزه فرهنگی در سال قبل این بود که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با پوشش ۲۰ تا ۳۰ درصدی به سوی پوشش ۷۰ تا ۸۰ درصدی رسید.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، فعالیت در فضای مجازی را یک فرصت طلایی برای انجام برنامه‌های فرهنگی بر شمرد که باید به پوشش ۱۰۰ درصدی دانشجویان برسد و افزود: یکی از راهکارهای دستیابی به این مهم استفاده از ظرفیت‌های بیرونی و درونی دانشگاه است، استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی (آموزش بیش از ۸۰ درصد دانشجو معلمان به کمک‌های اولیه و امداد و نجات) و سازمان  فنی‌وحرفه‌ای برای آموزش مهارت‌های مرتبط با کار معلمی در سال جاری و مهارت‌هایی که در فضای مجازی قابل اجراست، عملیاتی خواهد شد و همچنین استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد (تفاهم‌نامه جهت تأسیس و راه‌اندازی ۶۴ دارالقرآن در پردیس‌ها) از دیگر اولویت‌های سال جدید است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: بر اساس دستور ریاست دانشگاه مبنی بر ارتباط با صف به تشکیل مناطق پنجگانه و به لحاظ توجه به خرده فرهنگ‌هایی که در کشور وجود دارد، توجه ویژه خواهیم داشت. در این مناطق  بر اساس اصل همجواری در قالب شورای مناطق  به صورت حضوری و غیر حضوری فعالیت خواهیم کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از مدیران استانی پردیس‌ها و مراکز خواست با ایجاد انگیزه از خروج برخی از نیروهای کیفی حوزه فرهنگی و اجتماعی به دلیل تغییرات ایجاد شده در ساختار جلوگیری کرده و با شناسایی دانشجو معلمان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به جذب آنان در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اهتمام کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و زمان انتخابات ریاست جمهوری از تدوین دستورالعملی یاد کرد و گفت: برنامه‌های فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و دستورالعمل فعالیت‌های انتخاباتی با هماهنگی حراست دانشگاه و دفتر نهاد مقام معظم رهبری آماده و در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا