ارائه فیلم های آموزشی رایگان برای دانشجویان/باید چالش های کرونا را با خلاقیت رد کنیم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از آماده سازی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ فیلم آموزشی برای دانشجویان خبر داد و گفت: این دوره ها برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران رایگان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرعلی سهراب پور در نخستین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۴۰۰ به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشجویان پرداخت و گفت: سال گذشته سالی مملو از امتحان و آزمون تاب آوری برای کل سیستم دانشگاه بود و امیدوارم با تجربه ای که از سال گذشته کسب کرده ایم بتوانیم چالش های پیش رو در سال جدید را به خوبی مدیریت کنیم.

وی حوزه آموزش را دستخوش تحول و چالش ناشی از ویروس کرونا در کل جهان دانست و افزود: آموزش در همه دنیا بر اثر این اتفاق پیش بینی نشده دست خوش تغییر شده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این میان تجارب ارزشمندی در این حوزه کسب نموده و همزمان از تجارب موفق جهانی نیز استفاده کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اوضاع کلی آموزش را خوب توصیف کرد و یادآور شد: وظیفه خود می دانم از زحمات مجموعه دانشگاه که در حوزه آموزش فعالیت می کنند، قدردانی کنم. اگر چه شاید با ایده آل ها فاصله داشته باشیم اما فعالیت های آموزشی در دانشگاه متوقف نشده و برنامه ها به خوبی در حال اجراست. به عبارت دیگر آن بخش از آموزش که شامل درس های تئوری تمامی دانشجویان است، به صورت مجازی در حال اجراست و آنچه که باید به صورت آزمایشگاهی و عملی برگزار شود، با تجربه ای که در سال گذشته به دست آوردیم، به اواخر دوره موکول کردیم تا پیک کرونا به اتمام برسد.

دکتر سهراب پور، با بیان اینکه چالش های کووید را باید با خلاقیت رد کرد، اظهار داشت: خوشبختانه ابتکاراتی در حوزه آموزش در رشته های خاص اتفاق افتاده است. از جمله آن که در دانشکده دندانپزشکی ترم آموزشی به دو قسمت تقسیم شده است و دانشجویان نیز در دو گروه آموزش های لازم را دریافت می کنند. این به آن مفهوم است که تمام آموزش ها دو بار در طول ترم ارائه می شود. این سبب می شود که تجمع افراد در محیط آموزشی کمتر باشد و رعایت نکات بهداشتی بهتر انجام شود. البته این برنامه عواقبی را نیز در پی دارد از جمله آن که ترم دانشجویان کوتاه تر می شود.

وی از دغدغه و نگرانی دانشجویان برای کیفیت آموزش ها خبر داد و گفت: خوشبختانه دانشجوها در این دانشگاه، نگران آموزش هستند و این باعث شده تا استراتژی دانشگاه بر این مبنا قرار گیرد که هیچ اتفاق آموزشی به تعویق نیافتد. از سوی دیگر راه برای دانشجویان باز است تا خود خواسته در دوره ها مشارکت کنند و یا انصراف دهند. در واقع کاروان آموزشی دانشگاه در حال حرکت است و اصل بر ادامه آموزش است.

معاون آموزشی دانشگاه، شرایط کووید را موجب پیشرفت در آموزش مجازی خواند و افزود: در دانشگاه، آموزش، درمان و سلامتی بسیار مهم است اما باید مراقب باشیم که اینها مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد نکند. برنامه ریزی ها بر این اصل است که نقایص آموزش دانشجویان در این دوره، از طریق دوره های آموزشی تا چند سال دیگر جبران شود.

وی از آماده سازی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ فیلم آموزشی با کیفیت خبر داد و گفت: این دوره ها ارزش مادی و معنوی دارد و در نظر داریم با بارگذاری این دوره ها در زیر ساخت سماد، درآمدزایی به نفع دانشکده و اساتید مدرس دوره ها داشته باشیم. این دوره ها برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران رایگان خواهد بود. این یکی از مصادیق تجاری سازی آموزش است و از این الگو می توانیم در کل کشور استفاده کنیم. می توانیم محتواهای آموزشی را در دوره های چندماهه به روز رسانی کنیم و مرحله به مرحله کیفیت آنها را ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سهراب پور، در پایان پیشنهاد کرد که هیئت علمی های غیر بالینی، انترن ها و دانشجویانی که وارد بخش های بالینی می شوند نیز در اولویت بندی واکسیناسیون مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا