وزارت ارتباطات ۲۴ ساعت به اپراتورها برای رفع اختلال کلاب هاوس مهلت داد (پایان مهلت اپراتورها)

از ۱۹ فروردین، دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس روی شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران با اختلال مواجه شد. اپراتورهای مذکور در واکنش به این اتفاق، ایجاد اختلال را رد کردند و گفتند حکم در مورد ایجاد اختلال روی این شبکه اجتماعی دریافت نکرده‌اند. بااین‌حال اختلال کلاب‌هاوس بعد از سه روز همچنان ادامه دارد.

حال سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات به سه اپراتور اصلی کشور اولتیماتومی ۲۴ ساعته برای رفع اختلال مشهود در کلاب هاوس داده است. به گزارش روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نامه رئیس سازمان تنظیم مقررات روز گذشته خطاب به مدیرعامل سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران ابلاغ شد.

حسین فلاح جوشقانی در این نامه نوشته است که مستندات فنی نشان می‌دهد اختلال در دسترسی به کلاب‌هاوس توسط این سه اپراتور مشاهده شده و دارای استمرار است. وی با یادآور شدن ماده‌ای قانونی نوشته است:

با توجه به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی، (ایجاد) اختلال عمدی (در ارتباطات) جرم‌انگاری شده و برای مرتکبین آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • وزارت ارتباطات: اختلال کلاب هاوس عادی نیست
  • هرآنچه باید درباره کلاب هاوس بدانید

ماده مذکور اشاره می‌کند که هر کس به‌طور غیر مجاز با اعمالی از قبیل وارد کردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دست‌کاری یا تخریب داده‌ها یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری، سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی دیگری را از کار بیندازد یا کارکرد آن‌ها را مختل کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وزارت ارتباطات خاطرنشان کرده است که بند ف ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات این وزارت‌خانه نیز آن‌ها را طبق قانون، مأمور حراست و حفاظت از تبادل اطلاعات در شبکه‌های اطلاع‌رسانی می‌کند. در نامه همچنین متذکر شده است درصورت وجود دستور قضایی برای ایجاد اختلال روی کلاب‌هاوس، اپراتورها ملزم هستند رونوشتی از آن برای سازمان ارسال کنند و درصورت نبود حکم باید ظرف ۲۴ ساعت آینده اختلال را رفع و گزارش مکتوب آن را ارسال کنند.

نامه‌ سازمان تنظیم مقررات به همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای رفع اختلال کلاب ‌هاوس

وزارت ارتباطات درانتها اضافه کرده است که در صورت استمرار این اختلال و با توجه به جمع‌آوری ادله فنی، گزارش رخداد جرم برای پیگیری قضایی به دادسرا ارائه و درخواست پیگرد قضایی آمران و عاملان این اختلال ثبت و پیگیری خواهد شد.

به‌روزرسانی:

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، با پایان التیماتوم ۲۴ ساعته وزارت ارتباطات به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای ایجاد اختلال عمدی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این اپراتورها شکایت کرد.

شکایت سازمان تنظیم مقررات صبح امروز ۲۳ فروردین، با موضوع اختلال عمدی اپراتورهای مذکور در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی و با استناد به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تسلیم شد. بر اساس ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی، ایجاد هرگونه اختلال در ارتباطات کشور جرم تلقی می‌شود.


مایکت سهم خود از کمیسیون توسعه‌دهندگان را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد
همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به‌روزرسانی: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰]
تلگرام با گفتگوی صوتی زمان‌بندی‌شده به رقابت با کلاب هاوس می‌رود
واتساپ با استیکرهای جدید به استقبال ماه رمضان رفت
هدایای ایرانسل به ‌مناسبت ماه رمضان اعلام شد

  • نرم افزار و اپلیکیشن
  • فناوری ایران



zoomit