با فواید روزه گرفتن آشنا شوید

فواید روزه گرفتن کاری است که در دین اسلام واجب است و تمامی مسلمانان باید آن را به جا بیاورند. البته برخی از افراد به دلیل شرایط پزشکی خاصی که دارند نمی توانند این کار را انجام دهند ولی جالب است بدانید که این کار فواید بسیار زیادی برای شما دارد و می تواند به سلامتی بدن کمک کرده و قند خون و فشار خون شما را کاهش می دهد.

فواید روزه گرفتن

فواید روزه گرفتن

روزه گرفتن یکی از واجبات دینی بوده و هر فردی باید آن را به جا بیاورد در غیر این صورت باید کفاره بپردازد. بسیاری از افراد فکر می کنند که روزه گرفتن برای سلامتی آن ها ضرر دارد در صورتی که چنین نمی باشد و هر فردی که روزه می گیرد صرفا مریض نخواهد شد. در واقع این کار فوایدی دارد که در ادامه آن ها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

کاهش وزن با روزه گرفتن

شاید تا بحال نام رژیم فستینگ را شنیده باشید که بسیار شبیه به روزه داری می باشد. جالب است بدانید که این در این رژیم همانند روزه داری باید ساعاتی از روز را هیچ چیزی نخورید و به بدن خود اجازه دهید تا از منابع ذخیره شده خود استفاده کند. با این کار نه تنها لاغر می شوید بلکه سلامت جسمی خود را نیز تضمین می کنید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای لاغری هستید و ماه رمضان فرا رسیده است می توانید از این ماه نهایت استفاده را ببرید و به راحتی لاغر شوید.

افزایش هورمون رشد

هورمون رشد برای هر فردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد منتهی این اهمیت برای ورزشکاران دو چندان خواهد بود زیرا این هورمون به بدن کمک می کند تا بتواند سریع تر بهبود یابد و زمانی که ورزشکاران دچار مشکلات جسمی می شوند زود تر خوب خواهند شد. در واقع روزه گرفتن راهی است تا چربی ها را بسوزانید و ماهیچه های خود را بسازید.

کاهش کلسترول خون با روزه گرفتن

کاهش کلسترول خون

همانطور که می دانید دو نوع کلسترول در بدن وجود دارد. زمانی که کلسترول بد در بدن شما افزایش یابد باید برای کاهش آن دارو های بسیار زیادی را استفاده کنید در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برایتان ایجاد خواهد شد و دچار بیماری های قلبی و عروقی می شوید. روزه داری راهی است تا بتوانید کلسترول بد خون خود را به طور طبیعی کاهش داده و کیفیت زندگی خود را افزایش دهید.

بهبود عملکرد مغز

دانشمندان تحقیقات بسیار زیادی برای روزه داری انجام داده اند تا بتوانند فواید روزه گرفتن را پیدا کنند. در میان این تحقیقات متوجه شدند که پروتئین خاصی در زمان روزه داری ترشح می شود که تاثیرات بسیار زیادی بر روی مغز گذاشته و باعث بهبود عملکرد آن می شود. در واقع این پروتئین شما را هوشیار تر می کند و شما کم تر دچار کسالت و پر خوابی خواهید شد.

ترک عادت بد

روزه گرفتن باعث می شود شما به رژیم غذایی خود اهمیت بدهید و در نتیجه خوردن غذا های بد و نا مناسب را کنار خواهید گذاشت و همچنین در این دوران سعی می کنید کم تر از قند و سیگار استفاده کنید و این روش باعث بهبود وضعیت سلامتی بدن شما خواهد شد.

فواید روزه گرفتن

تقویت سیستم ایمنی

شاید فکر کنید که روزه داری یکی از کار های بیهوده می باشد و فواید روزه گرفتن را ندانید اما جالب است بدانید افرادی که روزه می گیرند سیستم ایمنی بهتر و قوی تری نسبت به سایر افراد دارند. در واقع در این زمان شما می توانید با کاهش خورد و خوراک به بدن خود اجازه دهید تا به مبارزه با عفونت ها بپردازد و تمرکز بیش تری درباره این موضوع داشته باشد.

تقویت دستگاه گوارش

در طی ۱۲ ماه سال باید یک ماه به دستگاه گوارش خود استراحت بدهید و اجازه بدهید معده کمی استراحت داشته باشد تا بتواند بعد از این یک ماه عملکرد خود را بهبود بخشد. در واقع معده منبع همه چیز می باشد و بیش ترین و سخت ترین کار را انجام می دهد بنابراین به زمانی برای تجدید قوا نیاز دارد.

بهبود وضعیت پوست

اگر دوست دارید پوست خوبی داشته باشید و هرگز صورتتان جوش و آکنه نزند می توانید روزه داری را امتحان کنید. در واقع شما با روزه گرفتن در طی روز و استفاده نکردن از مواد چرب و شیرین می توانید بدن خود را از چربی ها و سموم پاکسازی کنید در نتیجه پوست شما بسیار روشن و درخشان و عاری از هرگونه جوش و آکنه خواهد شد.

بهبود وضعیت پوست با روزه گرفتن

کاهش قند خون

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد دارند بالا بودن قند خون آن ها می باشد. جالب است بدانید که با روزه داری می توانید قند خون بدن خود را کاهش داده و در نتیجه زمانی به لوزالمعده دهید تا استراحت کند و بعد با قدرتی بالا تر شروع به کار کند. روزه گرفتن برای افراد عادی و افرادی که دارای دیابت هستند بسیار مفید می باشد.

روزه در گذشته

فواید روزه گرفتن از گذشته بر تمامی مردم آشکار بوده است بنابراین افراد بسیار زیادی در گذشته این کار را انجام می دانند و از وضعیتشان راضی بوده اند. این گفته ها بر اساس شواهد و مدارکی می باشد که از گذشته تا کنون باقی مانده است. در واقع مصریان باستان برای مقابله با بسیاری از بیماری ها در گذشته روزه می گرفتند و به خوبی بیماری های بسیار سخت را پشت سر می گذاشتند زیرا با این کار التهابات بدن را کنترل کرده و تمامی سموم و مواد مضر را از بدن خود خارج می کردند.

روزه گرفتن در گذشته

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که روزه باعث می شود که بدن مانند تمامی سیستم ها وارد یک حالت صرفه جویی در انرژی شده و می تواند در این زمان انرژی خود را صرف ترمیم سلول های آسیب دیده کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی فردی شود. در ادامه می توانید سایر مطالب آرگا را با کلیک بر روی لینک های زیر در همین زمینه مانند روزه گرفتن در بارداری و فلسفه روزه را مشاهده کرده و اطلاعات خود را بالا ببرید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga