خنک تر کردن باد کولر

با فرا رسیدن نیمه های بهار و تابستان بسیاری از افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند باید کولر های خود را تعمیر کرده و آن را به راه بیندازند در غیر این صورت باید گرمای بسیار زیادی را تحمل کنند. گاهی باد کولر ها کافی نمی باشد و افراد برای خنک تر کردن باد کولر اقداماتی انجام می دهند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

خنک تر کردن باد کولر

خنک تر کردن باد کولر

بسیاری از افرادی که از کولر های آبی استفاده می کنند می توانند با رعایت کردن نکاتی ساده و کاربردی هوای خنکی داشته باشند. در ادامه این نکات را یک به یک برایتان بررسی خواهیم کرد.

تعویض پوشال ها

شاید یکی از دلایلی که باعث می شود کولر های آبی باد گرم را به درون منزل شما بفرستند پوشال های قدیمی و کهنه می باشد بنابراین بهتر است برای تعویض کردن آن ها اقام کنید و اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید می توانید از یک فرد کاردان کمک بگیرید و تاثیر بسیار زیادی بر باد کولر آبی داشته باشید.

تمیز کردن کولر

بعد از این که پوشال ها را تعویض کردید می توانید تمام بخش داخلی کولر را بشویید و آن را تمیز کنید. با این کار علاوه بر رفع بوی بد کولر می توانید به خنک شدن باد آن نیز کمک کرده و و همچنین باعث از بین بردن بوی بد خانه شوید.

خیس خوردن پوشال ها قبل از استفاده

قبل از این که کولر را روشن کنید باید اجازه بدهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوشال ها خیس بخورد تا بتوانید به خنک تر کردن باد کولر کمک کنید در غیر این صورت باد گرم و هوای نامطلوبی وارد کانال کولر شده و هوای خانه را شرجی می کند.

استفاده از کانال های کوتاه

سعی کنید زمانی که کولر را نصب می کند از کانال های کوتاه استفاده کنید زیرا این روش به شما کمک می کند تا بتوانید باد خنک تری را از این طریق دریافت کنید.

خیس خوردن پوشال ها قبل از استفاده

نصب سایه بان

یادتان باشد که استفاده از سایه بان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی باد خروجی کولر داشته باشد زیرا سایه بان از گرم شدن آب درون مخزن کولر جلوگیری می کند و خانه و دفتر شما برای همیشه دارای هوای مطبوع و مناسب خواهد بود.

نکات مهم

یادتان باشد که این نکات می تواند در هزینه ها و مصرف انرژی شما صرفه جویی کند بنابراین سعی کنید آن ها را با دقت بخوانید و به آن ها عمل کنید.

  • اگر از تکنیک های گفته شده استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده از دور تند کولر آبی ندارید و می توانید با این کار مصرف انرژی را کاهش دهید.
  • اگر کم تر از دور تند کولر استفاده کنید موتور کولر سالم تر می ماند و دیگر نیازی به تعویض و سرویس مداوم کولر نمی باشد. سعی کنید در بخشی از ساعات شبانه روز از کولر استفاده نکنید و بگذارید هوار معمولی در خانه جریان داشته باشد.
  • برای نصب کولر حتما از یک فرد متخصص کمک بگرید تا بتوانید کولر را در محلی مناسب نصب کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga