کباب مرغ تابه‌ای؛ یک غذای لذیذ و ساده

مصرف گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی برای بدن بهتر از گوشت قرمز است؛ خصوصا در سنین بالا و برای افرادی که مشکلاتی مثل فشار خون یا ناراحتی‌های قلبی دارند. از این رو کباب مرغ گزینه‌ای بسیار مناسب است.
کباب مرغ تابه ای

کباب کوبیده از غذاهای اصیل و مجلسی ایرانی است که معمولا با گوشت قرمز تهیه و روی زغال پخته می‌شود. اما کوبیده انواع متنوعی داشته و شما می‌توانید اگر از طعم گوشت خوشتان نمی‌آید یا به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند نقرس امکان خوردن گوشت قرمز را ندارید کباب مرغ تابه ای را امتحان کنید. برای داشتن دستور پخت این غذا با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب مرغ تابه‌ای

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • فلفل دلمه‌ای رنگی کوچک یک عدد
  • آب لیموترش تازه یک قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • پیاز متوسط یک عدد
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • گوجه متوسط ۴ عدد
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب مرغ تابه‌ای

مرحله اول

برای شروع ابتدا مرغ را خوب ساطوری یا یک‌بار آن را چرخ کنید. پیاز‌ را رنده کنید و آب آن را دور بریزید. فلفل دلمه‌ای رنگی را درشت رنده کنید. می‌توانید آن را ساطوری هم بکنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای رنده شده را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

سینه مرغ چرخ شده را به کاسه حاوی پیاز و فلفل اضافه کنید و آن را با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آب لیموترش تازه طعم‌دار کنید. سپس زعفران دم کرده را به مخلوط مرغ اضافه کنید. مخلوط را با دست ورز دهید. سپس روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت ۶۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

در ماهیتابه دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود. بعد از آن کوبیده‌ مرغ را در آن بریزید و با قاشق به طور مساوی در ماهیتابه پخش کنید. ابتدا زیر حرارت را کم کنید تا حالت آب‌دار پیدا کند و کمی بپزد. سپس حرارت را زیاد کنید. آب کباب تابه‌ای مرغ شما که گرفته شد، حرارت را متوسط کنید و آن را به صورت افقی چند برش بزنید تا شکل کباب شود. سپس مخلوط را برگردانید.

مرحله چهارم

زمانی که مخلوط را برمی‌گردانید، نباید صبر کنید تا کل آن سرخ شود، بلکه یک مقدار که سرخ و کباب شد (حدود دو دقیقه) باید دوباره آن را برگردانید.

برگرداندن مخلوط مرغ را باید چند بار تکرار کنید. برگرداندن را تا زمانی که دو طرف مخلوط، کبابی و سرخ شود ادامه دهید‌.

مرحله پنجم

گوجه‌فرنگی‌ها را از وسط برش دهید. یک ماهیتابه متوسط روی حرارت بگذارید. گوجه فرنگی‌ها را در ماهیتابه بگذارید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید. اجازه دهید سرخ و کبابی شوند. کباب مرغ تابه‌ای شما آماده است. آن را با یک برنج کته خوشمزه، یا نان داغ به همراه گوجه‌های کبابی شده و لیموی تازه سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب جوجه کباب ترکیه‌ای با فر را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

deltapayam