اخبار زنده؛ قابلیت استفاده از یک اکانت واتساپ بر روی ۴ گوشی به زودی در دسترس کاربران واتساپ قرار می‌گیرد

اخبار زنده زومیت را در امروز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۱۸:۱۳

Twitter Blue اولین سرویس اشتراکی توییتر شروع به کار کرد

twitter

از ویژگی‌های این سرویس می‌توان به قابلت Undo Tweet اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا چندثانیه قبل از ارسال نهایی توییت به بررسی یا لغو توییت بپرازد. این سرویس با قیمت ۳.۴۹ دلار برای کاربران کانادایی و استرالیایی در دسترس است

۱۸:۵۶

شاسی‌بلند جدید بیوک انکلیو ۲۰۲۲ معرفی شد

بیوک انکلیو 2022

کراس‌اور لوکس بیوک انکلیو (Enclave) با آستانه قیمت ۴۱ هزار دلار عرضه می‌شود. این محصول در مدل ۲۰۲۲ مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳۱۰ اسب‌بخار است.

۱۸:۴۶

ودبوش: اپل مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را در رویداد WWDC 2021 رونمایی می‌کند

مک بوک پرو ۱۳ اینچی

به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های دنیئل ایوز، تحلیلگر وبوش، اپل قصد دارد مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را با طراحی و قلب تپنده‌ای جدید. در رویداد توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2021 رونمایی کند. این گزارش در راستای اظهارات مارک گِرمن از بلومبرگ و جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل منتشر می‌شود و می‌تواند مُهر تأییدی بر معرفی این محصول در رویداد پیش‌رو باشد.

ایوز در آخرین یادداشتش خطاب به به سرمایه‌گذاران می‌گوید كه کوپرتینویی‌ها در کنار رونمایی از آخرین دستاوردهای نرم‌افزری همچون iOS 15 و macOS جدید، در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از نسل بعدی مک‌بوک پرو هستند. تحلیل‌گر مذکور اذعان دارد که اپل بطن کامپیوترهای جدید را به پردازنده M1 آراسته خواهد کرد که بعید و دور از انتظار به‌نظر می‌رسد؛ زیرا انتظار می‌رود مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به تراشه‌ی قدرتمندتری در مقایسه‌با تراشه M1 مجهز بشوند.

منبع


۱۸:۲۱

قابلیت استفاده از یک اکانت واتساپ روی ۴ گوشی به‌زودی در دسترس کاربران واتساپ قرار می‌گیرد

واتساپ

بعد از مدت‌ها تست و بررسی ویژگی سینک اطلاعات واتساپ بین گوشی‌های مختلف، حالا واتساپ رسما اعلام کرد که این ویژگی به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته طبق گفته واتساپ امکان استفاده از این قابلیت تنها روی 4 گوشی فراهم خواهد شد.

۱۸:۹

موتورولا سری Defy را باز می‌گرداند

موتورولا سری Defy

در حال حاضر موتورولا گوشی‌های هوشمند خود را تحت سه سری وان، موتو و اج به بازار عرضه می‌کند، اما گزارش‌هایی وجود دارد که به‌زودی محصولاتی تحت برند Defy به بازار عرضه خواهند شد. آخرین مدل از سری Defy در سال ۲۰۱۰ معرفی و روانه‌ی بازار شد.

۱۸:۰۸


۱۶:۳۶

تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۳ مجهز به فناوری LiDAR خواهند شد

گزارش‌ها نشان می‌دهند که تمامی مدل‌های آيفون ۱۳ از حسگر LiDAR در پنل پشتی برخوردار خواهند بود. لایدار حسگری است که با تابش لیزر به سوژه‌ی دلخواه کاربر و بررسی نور بازتاب‌شده می‌تواند مسافت حسگر تا سوژه را اندازه‌گیری کند. در ادامه‌ی گزارش نیز گفته شده که امکان دارد مدل پرچم‌دار سری آیفون ۱۳ از حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی برخوردار باشد.

۱۶:۳۱

هزینه‌ی تولید اپل واچ سری ۶ در حدود ۱۳۶ دلار برآورد می‌شود

موتور تپتیک ساعت اپل واچ سری 6 / Apple Watch Series 6

شرکت تحلیلی کانترپوینت در آخرین برآوردهای خود مشخص ساخته که هزینه‌ی قطعات مورد استفاده در اپل واچ سری ۶ در حدود ۱۳۶ دلار می‌شود.

۱۶:۲۵

تصویر واقعی از آنر ایکس ۲۰ منتشر شد

تصویر واقعی از آنر ایکس ۲۰

در تصویر که پنل پشتی آنر ایکس ۲۰ به نمایش گذاشته می‌شود امکان مشاهده‌ی ماژول دوربین سه‌گانه با چینش عمودی وجود دارد. همچنین مشخص می‌شود که یکی از رنگ‌بندی‌های آنر ایکس ۲۰ به‌صورت گرادیانی (تلفیقی از چند رنگ) خواهد بود.

۱۶:۲۲

شیائومی مانیتوری با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی و قیمتی معادل ۲۳۴ دلار معرفی کرد

مانیتور Xiaomi Mi Fast LCD Monitor

محصول جدید شرکت چینی از ابعاد ۲۴/۵ اینچ برخوردار است و پنل LCD دارد. مانیتور می فست شیائومی رزولوشن FHD و نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ را به کاربر ارائه می‌دهد و با قیمتی معادل ۲۳۴ دلار روانه‌ی بازار چین خواهد شد. انتظار می‌رود شرکت چینی برنامه‌های خود برای عرضه‌ی جهانی مانیتور می فست را به‌زودی اعلام کند.

۱۴:۱۹

بخش قابل توجهی از بازار هدست‌های واقعا بی‌سیم در اختیار اپل قرار دارد

شرکتی تحقیقاتی بازار هدست‌های واقعا بی‌سیم را به دو دسته از محصولات زیر ۱۰۰ دلار و بالاتر از ۱۰۰ تقسیم کرده و مدعی شده است که از بخش دوم، ۵۷ درصد از بازار در اختیار اپل قرار دارد. این شرکت همچنین مدعی شده که بازار هدست‌های واقعا بی‌سیم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ با رشد ۴۴ درصدی همراه بوده است.

۱۴:۱۴

متوسط قیمت گوشی‌های 5G اندرویدی در سال ۲۰۲۲ به زیر ۴۰۰ دلار خواهد آمد

عکاسی با گوشی گلکسی A42 سامسونگ مدل 5G

شرکت تحقیقاتی IDC در آخرین آمارهای خود مدعی شده که متوسط قیمت گوشی‌های 5G اندرویدی در سال ۲۰۲۱ به ۴۵۶ دلار می‌رسد. روند افت قیمت در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود با کاهش قیمت نهایی تمام‌شده برای تولید قطعات، متوسط قیمت گوشی‌های 5G اندرویدی در سال ۲۰۲۲ به کمتر از ۴۰۰ دلار نیز برسد.

۱۵:۵۱


۱۲:۴۳

جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

نمایی مفهومی از خودرو خودران اپل

گفته می‌شود دیو اسکات، رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار، کوپرتینویی‌ها را به‌دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. این سومین خروج بزرگ از پروژه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران اپل از آغاز سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

    • بنجامین لیون اپل را به مقصد استارتاپ فعال در حوزه هوافضا ترک کرد

اعتقاد بر این است که دیو اسکات در بخش SPG (گروه ویژه‌ی پروژه‌ها) که تیم‌های اصلی را در زمینه مهندسی رباتیک Apple Car هدایت می‌کرد، در ماه می ۲۰۲۱ اپل را به مقصد شرکت هایپرفاین ترک کرده و سکان مدیرعاملی آن را در اختیار گرفته است‌. به گفته بلومبرگ، عزیمت اسکات نشانه فرسودگی در تیم اتومبیل اپل است؛ زیرا پیش از این، دو مدیر بالارده‌ی دیگر این بخش را ترک کرده بودند.

مقاله مرتبط: جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

۱۱:۰۱

نوکیا سی ۲۰ پلاس در ۲۱ خرداد به بازار عرضه می‌شود

تصویر نوکیا سی ۲۰ پلاس

شرکت HMD که وظیفه‌ی ساخت و عرضه‌ی محصولاتی تحت برند نوکیا را به عهده دارد با انتشار تیزری، زمان عرضه‌ی نوکیا سی ۲۰ پلاس به بازار را مشخص کرد.

متن کامل خبر: نوکیا C20 پلاس در تاریخ ۲۱ خرداد معرفی خواهد شد

۱۰:۵۶

اپل: کارمندان از شهریورماه می‌توانند به‌صورت حضوری در شرکت فعالیت کنند

تیم کوک به‌دنبال ارائه‌ی روشی است که کارمندان شرکت اپل، ۳ روز در هفته را در شرکت حضور یابند و در طول هفته روزهایی را نیز به‌صورت دورکاری فعالیت داشته باشند.


۱۰:۱۹

اپل‌اینسایدر: مجموع خرید از اپ استور در سال ۲۰۲۱ به ۶۴۳ میلیارد دلار رسیده است

نمایی از لوگوی آبی رنگ اپ استور

طبق یک مطالعه مستقل، مجموع پرداخت‌های اکوسیستم اپ استور در سال ۲۰۲۰ به ۶۴۳ میلیارد دلار در سراسر جهان رسیده است. این رقم شامل هزینه‌های پرداخت‌شده برای تبلیغات، خرید کالا و سرویس‌های دیجیتال و درنهایت خریدهای فیزیکی است که بیش از ۸۰ درصد پرداخت‌ها را شامل می‌شود. گفتنی است این رقم در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۵۱۹ میلیارد دلار برآورد می‌شد؛ بنابراین نتایج از رشد ۲۴ درصدی حکایت دارند. علاوه بر این، در مطالعه انجام‌شده گفته می‌شود که توسعه‌دهندگان در سال ۲۰۲۰، ضمن دستیابی به مشتریان جدید، تجارت خود را گسترش داده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

    • CNBC: اپل در سال ۲۰۲۰ از اپ استور بالغ بر ۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته است

در حقیقت، مطالعه مذکور یک چشم‌انداز جهانی در مورد اکوسیستم فروشگاه نرم‌افزری اپل است که در خلال تنش‌های اپل و اپیک‌گیمز (سازنده بازی فورتنایت) منتشر شده و نشان می‌دهد که تعداد توسعه‌دهندگان کوچک از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۴۰ رشد کرده است. 

اپل از فروش کالاها و سرویس‌های دیجیتال بالغ بر ۱۵ تا ۳۰ درصد کارمزد دریافت می‌کنند. این در حالی است که تبلیغات و سرویس‌های فیزیکی (بیش از ۸۰ درصد پرداخت‌ها) هیچگونه کارمزدی را شامل نمی‌شوند. از‌سوی‌دیگر، اپل در اقدامی کارمزد اپ استور را برای توسعه‌دهندگانی با درآمد سالانه‌ی کمتر از یک‌میلیون دلار از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داد. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که در‌حقیقت فقط ۲ درصد از توسعه‌دهندگان اپل سالانه بیش از یک‌میلیون دلار درآمد دارند و معافیت اپل حدود ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان را پوشش می‌دهد.


۸:۴۴

سری گلکسی بوک گو سامسونگ معرفی شد

گلکسی بوک گو

لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ که شامل دو مدل گلکسی بوک گو و گلکسی بوک گو 5G می‌شوند مبتنی بر ویندوز ۱۰ و معماری آرم خواهند بود. مدل استاندارد سری از تراشه‌ی اسنپدراگون 7c نسل دومی استفاده می‌کند و مدل 5G نیز مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 8cx نسل دومی شده است.

متن کامل خبر: سامسونگ لپ‌‌تاپ‌‌های جدید سری گلکسی بوک گو را معرفی کرد

۸:۴۲

رویداد معرفی نسل بعدی ویندوز در تاریخ ۳ تیر برگزار می‌شود

بعد از ماه‌ها شایعه و اخبار غیررسمی در مورد نسل بعدی ویندوز، مایکروسافت لحظاتی پیش خبر از برگزاری ویداد اختصاصی ویژه برای معرفی نسل بعدی ویندوز را رسانه‌ای کرد؛ اما به‌راستی از نسل بعدی ویندوز چه می‌دانیم؟ مدتی قبل مایکروسافت خبر از کنسل شدن ویندوز 10 ایکس به‌صورت مستقل داد، یعنی این نسخه از ویندوز به‌صورت مستقل به دست کاربران نمی‌رسد و قرار است ویژگی‌ها و تغییرات ظاهری این نسحه با ویندوز 10 فعلی ادغام شود.

مقاله‌ی مرتبط:

    • ساتیا نادلا: به‌زودی یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های ویندوز ارائه خواهد شد

افزون‌براین، چندی پیش شایعه‌ شده بود که مایکروسافت قصد دارد ویندوز 10 را بدون اینکه مشکلی در کار هیچ گروهی به جود بیاید، به دو بخش تقسیم کند. برای مثال، کاربران عادی که از ویندوز برای وبگردی، دیدن فیلم و آفیس استفاده می‌کنند به امکانات سازمانی ویندوز نیاز ندارد و بدون استفاد ه از این امکانات می‌توانند از ویندوز به‌صورت کامل استفاده کنند و حتی در صورت نیاز این ویژگی‌ها روبه صورت بسته جداگانه از استور ویندوز دانلود کنند. شاید مهم‌ترین شایعه‌ای که مدت‌ها در مورد نسل بعدی ویندوز شنیده می‌شود، امکان اجرا برنامه‌های اندرویدی به‌صورت تغییر جزئی در ویندوز است، به هر صورت مدت زمان زیادی تا کنفرانس باقی نمانده است و باید ببینم مایکروسافت و تیم ویندوز و دیوایس‌ها چه آشی برای کاربران پخته‌اند.


۸:۴۰

وان پلاس نورد CE 5G در بنچمارک گیک‌بنچ به چالش کشیده شد

بنچمارک منتسب به وان پلاس نورد CE 5G

محصول معرفی نشده‌ی شرکت وان پلاس توانسته با تراشه‌ی اسنپدراگون 750G در آزمون تک هسته‌ای امتیاز ۶۲۱ و در آزمون چند هسته‌ای نیز امتیاز ۱،۷۸۹ را به دست آورد.


۸:۲۷

TSMC تولید تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری را سریع‌تر از برنامه‌های اعلام‌ شده آغاز می‌کند

نمایی از ویفر سیلیکونی

گزارش‌ها نشان می‌دهند شرکت TSMC در نظر دارد تولید تراشه‌هایی جدید با لیتوگرافی ۴ نانومتری را از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ شروع کند. چنین اتفاقی در حالی رخ خواهد داد که طبق گزارش‌های پیشین، تولید تراشه‌ها با لیتوگرافی ۴ نانومتری برای سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود. انتظار می‌رود تولید تراشه ۳ نانومتری نیز زودتر از زمان اعلام شده آغاز شود.


۸:۲۶

هدفون واقعا بی‌سیم فری‌بادز ۴ هواوی ۳۱ خرداد راهی بازار جهانی می‌شود

انتظار می‌رود فری‌بادز ۴ با دو جعبه روانه‌ی بازار شود. مدل اول که ۳۱ خرداد عرضه خواهد شد جعبه‌ای با امکان شارژ باسیم دارد و از برچسب قیمت ۱۳۰ پوندی برخوردار خواهد بود؛ اما جعبه‌ی مدل دوم از امکان شارژ بی‌سیم نیز استفاده می‌کند. علاقه‌مندان برای داشتن مدل دوم فری‌بادز ۴ باید ۱۵۰ پوند هزینه کنند. این مدل با چند هفته تأخیر روانه‌ی بازار می‌شود.


۸:۲۵

جگوار F تایپ ۲۰۲۲ با پیشرانه‌های ۴۴۴ و ۵۷۵ اسب‌بخار معرفی شد

جدیدترین مدل جگوار F تایپ با دو مدل P450 و R تولید خواهد شد. قوی ترین نسخه، ۵۷۵ اسب‌بخار قدرت و سرعت‌گیری صفرتاصد کیلومتربرساعت ۳٫۵ ثانیه خواهد داشت.

۸:۲۴

سریع‌ترین استیشن واگن جهان معرفی شد

مرسدس بنز e63

مرسدس AMG E63 پوزیدون شرکت تیونینگ پوزیدون، نسل جدید مرسدس AMG E63 واگن را تقویت کرده است. این محصول، ۹۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند.


۸:۱۵

روزشمار؛ پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ – ۳ ژوئن ۲۰۲۱

  • درگذشت خالق مدارهای مجتمع: چنین روزی در سال ۱۹۹۰ رابرت نویس، یکی از بنیان‌گذاران شرکت اینتل و مخترع حوزه نیمه‌هادی، در ۶۲ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. رابرت نویس در ۱۲ دسامبر سال ۱۹۲۷ در برلینگتون آیووا متولد شد. او کودکی خود را در شهرهای متعدد ایالت آیووا گذراند و بیش از همه در شهر کوچک گرینل سکونت داشت. رابرت فرزند سوم خانواده بود و برادرانش دونالد و گریلورد نام داشتند. پدرش رالف بروستر نویس، فارغ‌التحصیل مدرسه‌ی علوم دینی شیکاگو و کشیش کلیسایی در آیووا بود. مادر رابرت، هریت می نورتون نام داشت و در کالج اوبرلین با رالف آشنا شده بود. وی در سال ۱۹۵۹، همراه‌با جک کیلبی از تگزاس انسترومنت، نخستین مدار مجتمع جهان را ایجاد کردند. فیزیک‌دان آمریکایی و بنیان‌گذار دو شرکت مهم در تاریخ دنیای پردازش بود. او که به شهردار سیلیکون‌ولی معروف بود، ابتدا فیرچایلد سمی‌کانداکتر را در سال ۱۹۵۷ و سپس اینتل را در سال ۱۹۶۸ تأسیس کرد. درواقع نویس را می‌توان پیش‌گام دورانی دانست که انقلاب کامپیوترهای شخصی را به‌همراه داشت و به‌نوعی باعث نام‌گذاری سیلیکون‌ولی شد.
بیوگرافی کامل رابرت نویس را می‌توانید در این «لینک» مطالعه کنید

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

اخبار زنده؛ قابلیت استفاده از یک اکانت واتساپ بر روی ۴ گوشی به زودی در دسترس کاربران واتساپ قرار می‌گیرد

اخبار زنده؛ رویداد معرفی نسل بعدی ویندوز در تاریخ ۳ تیر برگزار می‌شود
اخبار زنده؛ کارمزدهای شبکه بیت کوین و اتریوم به پایین ترین حد در شش ماه اخیر رسید!
اخبار زنده ؛ دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰
اخبار زنده ؛ شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰

منبع زومیت

  • اخبار زنده

zoomit