فناوری شارژ ۲۰۰ وات شیائومی گوشی هوشمند را در ۸ دقیقه شارژ کامل می‌کند

به گزارش The Verge، شیائومی دمویی از آخرین دستاوردهای خود منتشر کرده است که فناوری شارژ ۲۰۰ واتی را به نمایش می‌گذارد. در ویدئویی که شیائومی در حساب رسمی توییتر خود منتشر کرده است، می‌توان مدلی از می ۱۱ پرو با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را مشاهده کرد که در حالت شارژ باسیم ۲۰۰ وات در مدت ۸ دقیقه و در حالت شارژ بی‌سیم ۱۲۰ وات در مدت ۱۵ دقیقه شارژ کامل می‌شود.

شرکت چینی به معرفی فناوری‌ها و امکانات جدید در محصولات خود معروف است و معرفی شارژ ۲۰۰ وات باسیم یا شارژ ۱۲۰ وات بی‌سیم می‌تواند به ارزش خرید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های شیائومی اضافه کند. در واقع چنین اقداماتی برای شیائومی تازگی ندارد. در سال ۲۰۱۹ شرکت چینی سیستمی با شارژ ۱۰۰ وات معرفی کرد که قادر به شارژ کامل باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تنها در ۱۷ دقیقه بود. البته شیائومی در انتقال فناوری‌های جدید به محصولات خود نیز موفق عمل کرده است؛ برای مثال می‌توان به می ۱۰ اولترا  اشاره کرد که به لطف فناوری شارژ ۱۲۰ وات، امکان شارژ کامل باتری ۴ ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن طی مدت ۲۳ دقیقه وجود دارد.

شیائومی تنها شرکت چینی نیست که به فناوری‌های مدرن به‌خصوص در زمینه‌ی سیستم شارژ اهمیت فراوانی می‌دهد. سال گذشته اوپو توانست طی آزمایشی، باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت را با استفاده از سیستم شارژ ۱۲۵ وات VOOC طی ۲۰ دقیقه شارژ کامل کند. البته اوپو موفقیت کمتری در انتقال تکنولوژی روز به محصولات اخیر خود نسبت به شیائومی داشته است؛ برای مثال پرچم‌دار جدید اوپو به نام فایند ایکس ۳ پرو از سیستم شارژ ۶۵ وات استفاده می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • بررسی می ۱۱ لایت شیائومی
  • آمریکا شیائومی را از فهرست سیاه تجاری خود خارج کرد

فناوری شارژ ۲۰۰ وات شیائومی می‌تواند به شمار زیادی از کاربران کمک کند؛ زیرا زمان شارژ شدن گوشی هوشمند یا تبلت را بسیار کاهش می‌دهد. در ویدئوی منتشرشده می‌توان مشاهده کرد که برای شارژ ۵۰ درصد باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تنها به ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه زمان نیاز است و در مدت ۴۵ ثانیه، شارژ باتری از صفر درصد به ۱۰ درصد می‌رسد. 

دانلود از آپاراتتماشا در یوتیوب

تصاویر مفهومی باکیفیت آیفون ۱۳ منتشر شد
مقایسه دوربین محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده
مشخصات موتورولا موتو جی استایلوس 5G با تراشه اسنپدراگون 480 در گیک‌بنچ دیده شد
گلکسی A22 5G به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی و دوربین سه‌گانه مجهز خواهد بود
شایعه: تمامی مدل‌های سری آیفون 13 به فناوری LiDAR مجهز خواهند شد

منبع TheVerge

  • شیائومی
  • موبایل

zoomit