نباید با صندوق های رأی قهر کنیم

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: نباید از صندوق های رای قهر کنیم بلکه با انتخاب یک فرد اصلح به فکر حل مشکلات و کمبود ها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز ۲۱ خرداد در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: تقوای انتخاباتی یعنی اینکه کاندیداها به جای نفی و زیر سوال بردن دیگران، خود را معرفی کنند.

وی ادامه داد: از متولیان فرهنگی، روحانیت، حوزویان و دانشگاهیان انتظار داریم در جریان انتخابات، منادیان اخلاق سیاسی باشند که یکی از شاخصه های اخلاق سیاسی، اخلاق انتخاباتی است و فواید مهمی از جمله تحقق مشارکت بالای مردم در انتخابات دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کاندیداها و طرفداران آنها اخلاق را در تبلیغات رعایت کنند، مردم نیز برای شرکت در انتخابات رغبت پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخاب فرد اصلح را یکی دیگر از فواید رعایت اخلاق در انتخابات برشمرد و افزود: رعایت اخلاق در انتخابات باعث ایجاد فضایی عاری از تهمت، دروغ، توهین، سوء ظن ، افشاگری، بدگمانی، پرده دری، حرمت شکنی، تخریب شخصیت، بدگویی، عیب جویی، نفرت انگیزی، اختلاف افکنی و نفاق ورزی خواهد بود.

وی ادامه داد: فایده‌ی دیگر رعایت اخلاق در انتخابات، حکمرانی آرامش و امنیت در انتخابات و همچنین رعایت اخلاق نشان‌دهنده‌ی دشمن شکن بودن انتخابات است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران مشارکت حداقلی مردم در انتخابات است، گفت: رصد رسانه های اسکتبار در خارج و برخی عناصر واداده آنها در داخل نشان دهنده‌ی تلاش دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات است و باید با دقت در سخنرانی ها مواظب باشیم که در زمین طراحی شده توسط دشمن بازی نکنیم و کاندیداهای انقلابی نیز نباید وارد پاسخگویی های فرصت سوز شوند و باید با اخلاق و متانت فرافکنی های بعضی ها را پاسخ دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: برای تحقق مشارکت پرشور مردم باید مناطق مستضعف نشین و پرجمعیت شهرها و روستاها شناسایی شود البته کاهش احتمالی مشارکت مردم در انتخابات بخاطر دلخوری مردم ازعملکرد ها خواهد بود و اگر چنانکه با کاهش مشارکت نسبت به گذشته مواجه باشیم این موضوع به منزله‌ی ناراحتی مردم از نظام نیست بلکه بخاطر عملکرد ما مسئولین است؛ همانطور که در سال ۷۲ به دلیل وجود تورم ۴۲ درصدی مشارکت مردم در انتخابات پایین بود اما هیچگاه این کاهش مشارکت ها به منزله‌ی قهر با نظام نبوده است.

وی ادامه داد: مشکلات فعلی به دلیل گره زدن هشت سال به سیاست خارجی و غفلت از ظرفیت های داخلی به وجود آمده است که امیدواریم با انتخاب یک فرد اصلح مشکلاتی که گریبان گیر مردم شده است، حل شود. 

امام جمعه تبریز دربخش دیگری از خطبه های این هفته ی نماز جمعه در تشریح معیارهای فرد اصلح اظهار کرد: باید به کسی رای دهیم که متدین، خوشنام، دارای عزم و اراده، نفوذ ناپذیر در مقابل دشمنان و افراد ناصالح، ساده زیست، دارای برنامه و کفایت اداره‌ی کشور، به دور از خوی اشرافی گری، آشنا به درد مردم بوده و همچنین اعتقاد راسخی به خط و راه امام و ولایت داشته باشد.

وی ادامه داد: فردی شایسته انتخاب است که از اسراف و هزینه‌ی پول بیت المال و شبهه دار پرهیز کند و نباید وعده هایی بدهد که در اختیار او نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان سخنان خود متذکر شد: همانطور که قبلا نیز اشاره کرده ام، مردم قهرمان آذربایجان و تبریز با حضور پرشور در پای صندوق های رای بار دیگر پیشقدم بودن خود و اولین بودن تبریز و آذربایجان را نشان خواهند داد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا