طرز تهیه پاستا خامه ای غذای لذیذ ایتالیایی

پاستا خامه ای همچون پاستا کاربونارا و پاستا میگو از جمله غذاهای خوش طعم و محبوب دارای ریشه ایتالیایی می باشد که در لیست غذاهای ملل طبقه بندی می گردد. روش های متفاوت و متنوعی جهت طبخ و آماده سازی هر یک از پاستاها وجود دارد که به انتخاب در این مطلب آموزش طرز تهیه پاستا خامه ای را به رشته ی تحریر خواهیم آورد.

غذاهای ایتالیایی همیشه در منوی رستوران ها یکی از پرفروش ترین ها می باشند، پاستا غذایی ایتالیایی خوشمزه و محبوب است که می توانید به راحتی آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. از ویژگی های پاستا خامه ای علاوه بر خوشمزه بودن می توان به ظاهر و عطر اشتها برانگیز آن، آماده شدن در زمان کم و ارزش غذایی بالا اشاره داشت.

طرز آماده سازی پاستا خامه ای به سبک و سیاق ایتالیایی

مواد لازم

  • یک عدد پیاز
  • دو پیمانه پاستا شکل دار (فتوچینی)
  • دو حبه سیر
  • یک عدد سینه مرغ
  • دو قاشق غذاخوری جعفری خشک شده
  • دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
  • یک قاشق چای خوری اورگانو خشک
  • ۵۰ – ۱۰۰ گرم خامه
  • ۵۰ گرم کره
  • اندازه نیاز پودر پیاز و پودر سیر
  • اندازه نیاز روغن
  • اندازه نیاز آویشن و پودر پاپریکا
  • اندازه نیاز فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک

طرز تهیه پاستا خامه ای خوش طعم

در اولین مرحله سینه مرغ را به خوبی بشویید و بر روی میز کار بگذارید. از میان برش بدهید و درون یک ظرف مناسب بگذارید. به همین صورت لیمو ترش تازه را نیز ار میان به دو نیم قسمت نمایید و درون یک کاسه بفشارید تا آب گرفته شود. بعد دانه های لیموترش را جدا کرده و دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش بر روی سینه مرغ بریزید.

پوست پیاز را جدا کرده و بشویید. بر روی میز کار آن را به شکل خلالی ریز کرده و بر روی سینه مرغ بریزید. سپس آویشن، پودر سیر، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پاپریکا، پودر پیاز و نمک را بر روی مرغ بپاشید و بر روی ظرف آن یک سلفون بکشید و زمان دهید تا برای یک ساعت طعم دار گردد.

قابلمه ای را تا نصفه پر از آب نمایید و بر روی شعله نسبتا زیاد بگذارید تا سریعا بجوشد. سپس پاستاهای شکل دار را درون آب در حال جوش ریخته و زمان دهید تا پخته شوند.

یک تابه (که سینه ها به راحتی در آن جای بگیرند) را انتخاب و بر روی حرارت بگذارید. کره را درون تابه بگذارید و زمان دهید تا آب گردد. سپس سینه های مرغ را بر روی پارچه ای تمیز بچینید تا آب اضافه آنها گرفته شود. در نهایت درون تابه حاوی روغن بگذارید تا به خوبی سرخ گردند. پس از پخته شدن یک سمت سینه ها، آنها را برگردانید تا سمت دیگر سینه ها نیز سرخ گردد.

به سراغ پاستاها بروید، پس از گذشت هر ۵ دقیقه آنها را بررسی و تست کنید. در صورت پخته بودن؛ پاستاها را درون صافی آبکشی کنید. بعد یک دوم پیمانه از آب پاستا پر کرده و نگهدارید.

در مرحله بعدی طرز تهیه پاستا خامه ای باید پس از سرخ شدن، سینه ها را درون یک توری بگذارید تا روغن زیادی آنها کشیده گردد.

سیرها را پوست گرفته و رنده نمایید. درون تابه همراه با کمی روغن و بر روی حرارت ملایم آنها را تفت بدهید. بعد ۲۰ – ۱۰۰ گرم خامه (هم دمای اتاق) را به آن بیفزایید.

یک دوم پیمانه آب پاستایی را نگه داشته بودید را نیز به این ترکیب بیفزایید و به خوبی بهم بزنید تا یکنواخت گردد. زمان می دهیم تا غلظت آن افزایش یابد.

سینه های مرغ را بر روی میز کار قرار داده و به شکل یک مکعب برش زده و ریز نمایید. سینه های مرغ خرد شده را به این ترکیب (سیر و خامه) بیفزایید و پاستاهای آماده شده (آبکشی شده) را هم به آن بیفزایید و به هم زنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید. سپس سبزی جعفری ریز شده، اورگانو خشکیده و کمی فلفل و نمک را بر روی آن بریزید.

بعد هم تمامی مواد را به خوبی هم بزنید تا پاستاها با سس خامه ای ترکیب و طعم دار گردند.به همین سادگی پاستای خامه ای شما آماده است، آن را درون یک ظرف مناسب بکشید و با استفاده از کمی پنیر پارمزان و سبزی جعفری مزین نمایید.

آموزش شیوه ی تهیه پاستا خامه ای

در این مطلب به معرفی و آموزش طرز تهیه پاستا خامه ای پرداختیم. این پاستای لذیذ را می توانید به راحتی در منزل تهیه نمایید، چه بسا که هزینه و وقت زیادی را صرف نمی کند. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع پاستا می توانید بر روی لینک آبی پوش کلیک کنید.

منبع : آرگا

arga