طارمی و شوخی عجیب سرمربی پورتو!

 به گزارش ورزش سه، طارمی که یک چهره برجسته در خط حمله پورتو است، در روزهایی است که  بزرگ‌ترین خشکسالی گل را در این فصل تجربه می‌کند. او در پنج مسابقه متوالی مقابل لیورپول، فایرنسه، سانتا کلارا، میلان و بوآویستا فرصت‌های گل را از دست داد؛ چرخه‌ای که تا حدودی می‌توان آن را با یک اتفاق توضیح داد.اینکه ستاره ایرانی پورتو در کانون برخی از مسائل بحث برانگیز قرارداشته است. 


درباره طارمی مهمترین بحث موضوع میان او و دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران و خط خوردنش از جمع ملی‌پوشان بود که بحث‌‌های بسیاری ایجاد کرد. به‌جز این یک مسئله درون تیمی و البته بدشانسی و مسائل داوری از جمله چیزی که دیروز اتفاق افتاد. گلزنی او و آفسایدی که با VAR  گرفته شد؛ نه سانتیمتر تعیین کننده که به ادامه روند طارمی دامن زد.


 او دیشب در دقیقه 67 یک تک به تک را در زاویه بسته از دست داد اما بلافاصله با یک پاس بیرون پای استثنایی هنر خود را به رخ کشید که این بار هم‌تیمی او این فرصت را از خراب کرد. در صحنه قبلی انتظار می‌رفت طارمی پاس بدهد که این کار را انجام نداد.

 


واضح است که طارمی برای بازیابی اعتماد به نفس خود نیاز به گلزنی دارد، از این رو در بازی جام حذفی پرتغال مقابل فایرنسه زمانی که از اینکه سرخیو کونسیسائو مسئولیت گلزنی پنالتی را به پسرش فرانسیسکو کونسیسائو واگذار کرد، ناراحت شد.(چیزی که با توجه به شخصیت خاص او کمتر اتفاق می‌افتد).


شماره نه پورتو در مسابقه با لیورپول فرصت بسیار خوبی داشت تا پورتو را به برتری برساند، اما به جای اینکه اول شوت بزند – او در موقعیت ممتازی برای انجام این کار قرار داشت – پاس رو به عقب را انتخاب کرد به گمان اینکه هم، هم‌تیمی‌اش را در موقعیت گل قرار می‌دهد و هم آلیسون را فریب می‌دهد اما با بازیابی توپ توسط مدافع لیورپول سرخیو کونسیسائو بسیار عصبانی شد و حتی با تعویض طارمی او را تحت فشار قرار داد. جالب این‌که در پرتغال هنوز در این باره حرف می‌زنند.

 


 دیشب سرمربی پورتو کونسیسائو در واکنش به انتقادهای زیدو  بازیکن نیجریه‌ای تیمش در صحنه‌ای طارمی در نیمه دوم به او پاس نداد به شوخی گفت:« این طبیعی است، چنین موضوعی چند بار پیش آمده.»


او سپس به موضوع گل نزدن طارمی در چند هفته اخیر اشاره کرد و دوباره با لحنی آکنده از شوخی گفت:« طارمی به جای شوت زدن پاس می‌دهد، مثل بازی قبلی. یا به جای این که پاس بدهد شوت می‌کند. وقتی باید فداکار باشد، خودخواهی می‌کند و وقتی باید بیشتر پیشروی کند و خودخواه باشد، فداکار می‌شود. این بخشی از شرایطی است که داریم!»


البته برای طارمی بازی آتلتیکومادرید در پیش است. او همه جواب‌ها را در این مسابقه سرنوشت ساز به همه خواهد داد.

varzesh3