علت بوی بد اتو و روش از بین بردن آن

اتو یکی از وسایلی می باشد که روزانه کار های بسیار زیادی را با استفاده از آن انجام می دهیم و در روز ممکن است بار ها به آن نیاز پیدا کنیم. در برخی موارد ممکن است با بوی بدی که از آن ناشی می شود برخورد کنید. در ادامه علت بوی بد اتو را برایتان بررسی می کنیم و روش های از بین بردن این مشکل را نیز برای شما مطرح خواهیم کرد.

علت بوی بد اتو

علت بوی بد اتو چیست؟

بوی بد اتو می تواند دلایلی بسیاری داشته باشد. در واقع استفاده نکردن به مدت طولانی از اتو می تواند یکی از اصلی ترین دلیل هایی باشد که شما بوی بدی را از اتوی خود استشمام می کنید. سایر علت هایی که می تواند این مشکل را برایتان به همراه داشته باشد را به صورت کامل بیان خواهیم کرد.

ماندن آب در مخزن

همانطور که می دانید مخزن اتو را باید با آب مقطر یا تصفیه شده پر کنید و بعد از آن استفاده کنید. یادتان باشد که بعد از اتمام کار باید آن مخزن را خالی کنید در غیر این صورت اگر برای مدتی کوتاه از اتو استفاده نشود ممکن است بوی بدی را به خود بگیرد و برای اتوکشی لباس ها در سری بعدی شما را دچار مشکل خواهد کرد. بوی بدی که به این دلیل ایجاد شده است بیش تر به بوی ماندگی آب و بوی لجن شباهت دارد.

رسوبات

یکی دیگر از علت های بوی بد اتو رسوبات آن می باشد. معمولا زمانی دچار این مشکل خواهید شد که برای مدت طولانی از آب آشامیدنی برای پر کردن مخزن اتو استفاده کرده باشید. در واقع آب آشامیدنی به دلیل دارا بودن املاح زیاد ممکن است راه خروج آب را ببندد و در این صورت  رسوبات اتوی شما بیش تر از قبل خواهد شد و علاوه بر بوی بد ممکن است در حین اتوکشی لباس های شما را پر از گچ و رسوب کند. اگر برای مدت بسیار زیادی اتو ها را رسوب گیری نکرده اید می بایست با استفاده از ساده ترین روش ها این کار را انجام دهید تا به اتوی شما آسیبی نرسد و بتوانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید. برای سریع ترین رسوب زدایی می توانید از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. این مواد کاملا طبیعی می باشند و به اجزای داخلی اتوی شما هیچ آسیبی نمی رسانند.

نحوه از بین بردن بوی اتو

از بین بردن بوی بد اتو

همانطور که گفته شد ایجاد بوی بد در اتو به چند دلیل بسیار ساده می باشد و علت هایی دارد که شما می توانید به راحتی آن را حل کنید. در ادامه تمامی ترفند هایی که به شما کمک می کند تا بوی بد اتوی خود را از بین ببرید را برایتان بیان خواهیم کرد.

خالی کردن مخزن

اگر علت بوی بد اتو شما به دلیل ماندن آب در مدت زمان طولانی در مخزن بود باید ابتدا مخزن اتو را کاملا تخلیه کنید. بعد از خالی کردن آن اگر می توانید مخزن را از اتو جدا کنید بهتر است آن را با استفاده از آب و مواد شوینده ساده مانند مایع ظرفشویی یک الی دو بار بشویید. اگر اتوی شما دارای مخزن جدا نشدنی بود می بایست یک الی دو بار آن را پر و خالی کنید تا از تمیز شدن آن اطمینان پیدا کنید.

استفاده از آب مقطر

استفاده از آب مقطر و یا آب جوشیده شده می تواند به شما کمک کند تا میزان رسوبات را در اتو کاهش داده و از بروز بوی بد آن پیشگیری کنید. اگر از این روش استفاده کنید می توانید سلامت اتوی خود را تضمین کرده و تا مدت ها از این دستگاه بدون خرابی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که آب معدنی هم می تواند بهترین گزینه برای پر کردن مخزن اتو باشد.

 رسوب زدایی منظم و کاهش بوی بد در اتو

رسوب زدایی

اگر اتو شما دیگر بخار نمی کند  و سوراخ های آن گرفته است ممکن است بوی بدی را از آن استشمام کنید. این بوی بد به دلیل وجود رسوبات و تجمع میکروب ها و باکتری ها می باشد که می توانید با استفاده از ساده ترین روش ها آن را از بین ببرید. برای این کار نیاز به یک سری وسایل ساده دارید که در همه خانه ها یافت می شود. بهتر است از این تکنیک به صورت منظم هر سه ماه یک بار استفاده کنید تا بتوانید با رسوب زدایی منظم از ماندن آب درون اتو و در نتیجه بد بو شدن آن پیشگیری کنید. برای رسوب زدایی منظم شما می توانید از دو ماده استفاده کنید. این دو ماده جوش شیرین و سرکه سفید می باشد. اگر اتوی خود را مدت ها است که رسوب زدایی نکرده اید به شما توصیه می کنیم که از ترکیب این دو ماده استفاده کنید تا این کار را بهتر انجام دهید و اگر احساس می کنید که اتو نیاز بسیار زیادی به رسوب زدایی ندارد می توانید از جوش شیرین یا سرکه سفید به تنهایی استفاده کنید.

نحوه از بین بردن بوی اتو

قبل از استفاده از وسایل برقی و گران قیمت خود نیاز است تا ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و بعد مورد استفاده قرار دهید. در واقع در دفترچه راهنمای اتو ها معمولا نحوه اتو زدن پارچه ای مختلف، دمای مورد نیاز برای اتو زدن پارچه های مختلف را برای شما توضیح داده است و برخی از مشکلات مانند داغ نشدن اتو و … را برایتان توضیح داده است. در واقع استفاده از این دفترچه ها به شما کمک می کند تا وسایل خود را آن گونه که باید نگهداری کنید و درصد خرابی آن ها را به کم ترین میزان خود می رساند.

منبع : آرگا

برچسب :

arga