واکنش های جهانی به هفتمین توپ طلای مسی

به گزارش “ورزش سه”، مراسم توپ طلای سال 2021 شب گذشته برگزار شد که به جرأت می توان آن را یکی از پر سر و صداترین مراسم های برگزار شده طی سالهای گذشته نامید. همانطور که از مدت ها پیش نیز اعلام شده بود، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی پاریس موفق شد برای هفتمین بار توپ طلا را از آن خود کند و به رکوردی خارق العاده در این زمینه دست یابد.

 

اما تصاحب هفتمین توپ طلای مسی با انتقادهای گسترده ای در رسانه ها دنیا و در میان علاقه مندان به فوتبال همراه بود. به اعتقاد بخش عظیمی از هواداران فوتبال، مسی شایسته دریافت این توپ طلا نبوده و بازیکنان دیگری نظیر روبرت لواندوفسکی و یا حتی کریم بنزما و جورجینیو می توانستند توپ طلا را از آن خود کنند ولی عده زیادی از هواداران این بازیکن نیز او را شایسته دریافت توپ طلا می دانند و در نهایت این عنوان فردی برای هفتمین مرتبه به مسی رسید.

 

مسی که با اختلافی ناچیز توانست بالاتر از ستاره لهستانی بایرن مونیخ این عنوان را تصاحب کند، در صحبت هایش پس از کسب این عنوان، به تعریف و تمجیدی از لواندوفسکی پرداخت و اعلام کرد که باید جایزه این بازیکن در سال قبل، به او اهدا شود. مراسمی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

 

فارغ از اینکه لیونل مسی شایسته دریافت توپ طلا بوده است یا خیر، در زیر واکنش های گوناگون از سوی چهره های مختلف به دریافت این عنوان را مرور می کنیم:

 

 


 

14:00- گری لینه‌کر هم در توئیترش نوشت: این یک هفت با شکوه است. به لیونل مسی بابت کسب یک توپ طلای دیگر تبریک می گویم. یک فوتبالیست واقعاً خارق‌العاده و یک اعتبار مطلق برای ورزش در داخل و خارج از زمین.

 

 


13:48- رائول وارلا خبرنگار روزنامه مارکای اسپانیا نیز با انتقاد از انتخاب مسی نوشت: اروپا خودش را به سخره گرفته است. ما از روز گذشته متوجه شدیم که کوپا آمه‌ریکا ارزش و شایستگی بیشتری نسبت به جام ملت‌های اروپا یا لیگ قهرمانان دارد.

 

 


 

13:13- گل نوشت که کریستیانو رونالدو برای نخستین بار از سال 2010، در میان 3 نفر برتر قرار نگرفت.

 

 


 

13:00- دو هوادار مسی نیز نوشته اند: «اکنون زمان شروع بازی برای 8 ام است. بریم مسی» و «مسی در حال شکستن رکوردهای خودش است، چیزی نشده.»

 

 


 

12:48- این کاربر هم در توئیترش نوشت: مسی لیاقت این توپ طلا را نداشت و این از طرف یک طرفدار مسی است.

 

 


 

12:54- این کاربر هم با انتشار تصویری از لحظه اهدای جایزه بهترین بازیکن سال به مسی توسط هم تیمی سابق و اروگوئه‌ای او نوشته است: بهترین پاس گل سوارز به مسی.

 

 


 

13:39- محسن مسلمان و میلاد سرلک هم اینگونه به برنده شدن مسی واکنش نشون دادن.

 

 

 


 

13:26- مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی و شنژن چین واکنش های جالبی به انتخاب مسی داشت. او اعتقاد دارد که جایزه بالون حق فوق ستاره آرژانتینی نبوده است.

 

 


 

12:38- این کاربر نیز با تمسخر ستاره بایرن نوشت: مسی بالون در را برنده شد.  در همین حال، لواندوفسکی یک میان وعده خوشمزه را با خود به خانه می برد.

 

 


 

12:35- این کاربر با انتقاد از ظاهر و تیپ جورجینیو نوشته است: اگر جورجینیو تا قبل از این لیاقت توپ طلا را نداشت، اکنون قطعاً شایسته دریافت توپ طلا نیست.

 

 


 

12:32- خبرنگار بلیچر ریپورت انتخاب مسی را یک شرمساری واقعی می داند و اعتقاد دارند لواندوفسکی بهترین بازیکن در سال قبل بوده است.

 


 

12:23- لواندوفسکی نیز با انتشار این توئیت نوشت: به لیونل مسی و الکسیا پوتیاس، برندگان توپ طلا و همچنین تمامی نامزدها تبریک می گویم. برنده جایزه بهترین مهاجم سال شدم و هیچ بازیکنی بدون حمایت قوی ترین تیم و هواداران وفادار نمی تواند هیچ جایزه فردی ببرد. از شما بابت حمایت تان متشکرم.

 

 


 

12:13- عکس عجیبی از مسی که توسط بسیاری از خبرگزاری ها کار شده با این عنوان که خود او نیز باور ندارد این عنوان را برنده شده است.

 

 


 

12:03- انتخاب مسی در ایران هم بازتاب هایی داشت. یکی از جالب ترین آنها، واکنش محمدرضا خانزاده بازیکن گل گهر بود که با انتشار عکسی از خودش در کنار مسی مدعی شد بعد از انتخاب این ستاره آرژانتینی به حدی فریاد زده است که صدایش گرفته.

 

 


 

12:00- جیمی کرگر مدافع سابق لیورپول نیز با انتشار تصویری جالب و خنده دار از مجادله لفظی دو روز پیش خودش با روی کین بر سر نیمکت نشینی رونالدو در دیدار برابر چلسی، به این مسئله واکنش نشان داد. او در حالی با روی کین وارد بحث شدید لفظی شد که جیمی فلوید هاسلبنک بازیکن سابق چلسی در بین این دو نفر ایستاده بود و به صحبت های آنها می خندید. کرگر در این تصویر، هاسلبنک را به مسی تشبیه کرده که در بین تلاش های سایر رقبا، خونسردانه جایزه بالون در را از آن خودش کرد.

 

 


 

11:55- اولیور کان مدیرورزشی باشگاه بایرن نیز نسبت به انتخاب مسی معترض بود. او گفت: به لیونل مسی تبریک می‌گویم اما روبرت لواندوفسکی شایستگی این را داشت که علاوه بر جایزه بهترین مهاجم سال، توپ طلا را هم دریافت کند چون سال‌هاست که هر روز نمایش درخشانی را از خود ارائه کرده است.

 

 


 

11:52- باشگاه بارسلونا نیز کسب هفتمین توپ طلا را به مسی تبریک گفت.

 

 


 

11:48- پس از انتخاب مسی به عنوان بهترین بازیکن سال، برج ایفل پاریس اینگونه نورانی شد.

 

 

 


 

11:40- روزنامه بیلد معروف ترین روزنامه آلمانی انتخاب مسی و ربودن جایزه لواندوفسکی را یک رسوایی بزرگ نامیده است.

 


 

11:56- لوتار ماتئوس ستاره سالهای دور تیم ملی آلمان که خود در سال 1990 این جایزه را تصاحب کرد، می گوید از برنده شد مسی شوکه شده است. ماتئوس گفت: من دیگر چیزی نمی فهمم. با تمام احترامی که برای مسی و سایر بازیکنان بزرگی که نامشان در لیست بود قائل هستم، هیچ یک به اندازه لواندوفسکی لیاقت بردن این عنوان را نداشتند.

 

 


11:30- ایکر کاسیاس اسطوره رئال مادرید با اعتراض به انتخاب مسی، در توئیترش نوشت: «باور داشتن به این جایزه برای من سخت‌تر از همیشه شده است. مسی از نظر من یکی از پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال است اما شما باید بتوانید تعیین کنید که چه بازیکنی پس از گذشت یک فصل فوتبالی بهترین بوده و درخشان‌ترین نمایش را داشته است. لعنتی‌ها! این کار چندان سخت نیست. دیگران هستند که این کار را دشوار کرده‌اند!»

 


11:22- باشگاه پاریس سن ژرمن نیز شب گذشته اینگونه هفتمین بالون در مسی را تبریک گفت. البته فوق ستاره آرژانتینی به دلیل عملکردش در بارسلونا و تیم ملی کشورش این جایزه را تصاحب کرد.

 


 

11:10- باشگاه بایرن مونیخ شب گذشته در واکنش به انتخاب مسی، از بازیکن خودش تجلیل کرد و نوشت: از نظر ما، شما هنوز بهترین هستید لواندوفسکی. به لیونل مسی تبریک می گوییم.

 

varzesh3