طرز تهیه باتر میلک با ۳ دستور ساده و متفاوت

باتر میلک همچون خمیر فوندانت، خامه فرم گرفته و خامه سنگین یکی از اجزای لازم برای تهیه کیک ها و شیرینی های مختلف به شمار می رود که می توانید آن را در منزل تهیه نمایید. این مایع از نظر ظاهری شبیه دوغ و ماست است که غلظت کمتری نسبت به شیر دارد. برای آشنایی با طرز تهیه باتر میلک در خانه به ساده ترین شکل همراه آرگا باشید.

باتر میلک یک مایع ترش مزه با رنگ زرد است که معنی «کره شیر» را دارا می باشد. در گذشته با عمل کره گرفتن و در نتیجه مایع مابقی و به دست آمده کره شیر و یا همان باتر میلک ساخته می شد که امروزه در بسیاری از کشورها به صورت صنعتی تولید و در فروشگاه ها برای مصرف عرضه می گردد. در ایران این تولید کمتر بوده که با قیمتی بالا موجود خواهد بود. بر این اساس اگر قصد پخت شیرینی و کیک را دارید، روش تهیه باتر میلک در منزل را بیاموزید.

آشنایی با شیوه تهیه باتر میلک

مواد لازم

  • شیر ۱ پیمانه
  • سرکه سفید یا آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باتر میلک خوشمزه

ابتدا یک پیمانه شیر را درون ظرفی ریخته و به هم نزنید. سپس یک قاشق غذا خوری سرکه سفید(و یا آب لیمو ترش) به آن بیفزایید. برای یک ربع ساعت بگذارید باقی بماند.

پس از گذشت یک ربع ساعت باتر میلک شما آماده است. دقت داشته باشید پیش از مصرف آن را با یکدیگر ترکیب نمایید.

اموزش طرز تهیه باتر میلک

مواد لازم

  • شیر ۱ پیمانه
  • کرم تاتار ۱ قاشق + ۳/۴ قاشق

آموزش دوم تهیه پاتر میلک

در این روش که خوب ترین شیوه ی درست کردن باتر میلک محسوب می شود؛ یک پیمانه شیر را درون ظرف و یا لیوانی ریخته و یک قاشق و ۳/۴ قاشق غذاخوری کرم تاتار به آن بیفزایید. یک ربع ساعت به ترکیب اجازه دهید، سپس مواد را به خوبی هم زده و مخلوط نمایید.

آموزش طرز تهیه باتر میلک

 

مواد لازم

  • شیر چرب ۱/۴ پیمانه
  • ماست خامه ای ۳/۴ پیمانه

آموزش سوم تهیه پاتر میلک

در این روش سوم برای تهیه باتر میلک ۱/۴ پیمانه شیر چرب را با ۳/۴ ماست خامه ای ترکیب کرده و به وسیله ی همزن (دستی و یا برقی) به خوبی هم زده و با یکدیگر ترکیب نمایید. از محصول به دست آمده که باتر میلک (کره شیر) می گویند می توانید برای پخت انواع کیک و شیرینی استفاده کنید.

طرز تهیه باتر میلک

روش تهیه باتر میلک را در این مطلب آموزش دادیم که جهت به وجود آوردن طعم بهتر و همچنین ایجاد رطوبت کافی در کیک به کار گرفته می شود که برای به دست آمدن کیفیت مطلوب تر از سرکه سفید بهره ببرید. در صورت بهره بردن از آبلیمو از آبلیموهای ترش و کوچک استفاده نمایید. این مایع ترش مزه بافت کیک را نرم و فوق العاده کرده و به دلیل دارا بودن حالت اسیدی به عمل گوارش کمک می کند.

منبع : آرگا

برچسب :

arga