خالی‌بندی در حد کره شمالی در یک کتاب درسی

برترین‌ها: انتشار بخشی از محتوای کتاب درسی «پیام‌های آسمان» پایه هفتم دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده.

در صفحه ۱۳۰ کتاب درسی پیام‌های آسمان پایه هفتم نوشته شده:

«آمارهای تکان دهنده جرایم اخلاقی در کشورهای غربی و مزاحمت‌های اجتماعی برای زنان، توجه کارشناسان این کشورها را به حجاب بیشتر جلب کرده است. آنان می‌بینند مشکلات ناشی از بی‌حجابی در کشورهایشان ده‌ها برابر کشورهای اسلامی است و به همین دلیل پوشش زنان مسلمان را عامل اصلی آرامش و امنیت آنها می‌بینند.

تدوین‌کنندگان این کتاب درسی، برای اثبات ادعای خود به دو مقاله منتشر شده در دو نشریه معتبر غربی کرده‌ و نوشته‌اند، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای با عنوان «امنیت زنان در اسلام» اعتراف کرده حجاب برای زنان امنیت می‌آورد. همچنین به نقل از وال استریت ژورنال هم مدعی‌ شده‌اند پلیس در نیویورک، «واحدهای گشتی مخصوص تذکر» به زنان بدپوشش تاسیس کرده است.

نقل قول جنجالی از دو نشریه در کتاب پایه هفتم

نه در وال‌استریت ژورنال و نه در هیچ نشریه دیگری نشانی از خبر تاسیس «واحد گشتی پلیس نیویورک برای تذکر به زنان بدپوشش» نیست. مقاله‌ای هم با عنوان «امنیت زنان در اسلام» و محتوای درباره فواید حجاب و ایجاد امنیت برای زنان در نیویورک تایمز منتشر نشده است. ۲۹سال پیش گزارشی توصیفی درباره وضعیت زنان در مصر، الجزایر در نیویورک تایمز منتشر شده. موضوع این گزارش، خشونت علیه زنان در کشورهای مسلمان است، در بخشی از این گزارش نویسنده ضمن اشاره به عدم امنیت زنان در شهرهای شلوغ می‌نویسد حجاب امنیت نسبی می‌آورد.

bartarinha