بلینکن و لاوروف درباره ایران و مذاکرات وین رایزنی کردند

بلینکن و لاوروف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه به وقت محلی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری و امنیت اروپا در استکهلم با یکدیگر دیدار و در خصوص ایران و مذاکرات وین گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، بلینکن در نشستی خبری پیش از آغاز دیدارش با  لاوروف در گفت و گو با خبرنگاران با تکرار ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد: آمریکا و روسیه دارای منافع مشترکی از جمله عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای که در مورد آن با یکدیگر همکاری می کنند.

 

وزیر خارجه آمریکا از زمان آغاز مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در اروپا به سر می برد، افزود: همزمان با ادامه مذاکرات در وین، همکاران ما با هم همکاری می کنند. ما فرصت خواهیم داشت تا در مورد آن (مذلکرات وین) نیز گفت و گو کنیم.

 

در همین حال، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که بلینکن را در سفر به اروپا همراهی می کند، پس از دیدار لاوروف و بلینکن اعلام کرد که طرفین در مورد مسائل مربوط به روابط دو جانبه  و منافع مشترک گفت و گو کردند.

 

وی مدعی شد وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه بر اهمیت تداوم هماهنگی در مورد مسائل مربوط به روابط دو جانبه  و منافع مشترک از جمله مسدود کردن مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کردند.

 

 

 

 

 

Beytoote