آنچه باید درباره آرایش پوست چرب بدانیم

آرایش پوست چرب دارای نکاتی است که اگر شما این نکات میکاپ را رعایت کنید چهره و میکاپ تان زیبا و جذاب تر از همیشه به نظر می رسد بنابراین بهتر است خانم هایی که دارای پوستی چرب هستند در هنگام میکاپ صورتشان دقت و حساسیت لازم را به خرج دهند.

همانطور که نحوه آرایش پوست سفید و آرایش پوست سبزه با یکدیگر متفاوت است نحوه آرایش پوست چرب، آرایش پوست خشک و آرایش پوست مختلط نیز با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین بهتر است شما قبل از انتخاب مدل آرایش صورت خود علاوه بر فرم صورت به رنگ پوست و جنس پوست صورتتان توجه کنید.

آرایش برای پوست چرب

نحوه آرایش پوست چرب

برای میکاپ پوست چرب فوت و فن هایی وجود دارد و شما می توانید با رعایت این فوت و فن ها میکاپی بی نظیر و جذاب داشته باشید، در ادامه نحوه میکاپ پوست چرب را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

میکاپ پوست چرب به صورت مرحله به مرحله

برای اینکه میکاپ صورت روی پوست چرب ماندگاری بیشتری داشته باشد بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

آرایش پوست چرب

۱. پاکسازی و لایه بردار پوست صورت

برای اینکه سطح خوبی برای انجام میکاپ روی پوست خود ایجاد کنید باید پاکسازی و لایه برداری پوست صورت را به بهترین شکل انجام دهید. برای لایه برداری پوست چرب پودر زغال و نمک دریا را با محلول شستشوی صورت مخلوط کنید سپس صورت خود را با کمک این مخلوط بشویید.

پاکسازی پوست

۲. مرطوب کننده مناسب

بعد از پاکسازی و لایه برداری پوست باید از مرطوب کننده که حاوی SPF استفاده کنید تا میزان محافظت پوست شما در برابر اشعه آفتاب بیشتر شود.

استفاده از مرطوب کننده برای پوست چرب

۳. مات کردن پوست

خانم هایی که پوستی چرب دارند بهتر است از محلول مات کننده پوست استفاده نمایند زیرا این محلول به ماندگاری بیشتر آرایش روی پوست چرب کمک می کند.

۴. پرایم کردن پوست صورت

پرایمر به یکدست کردن پوست صورت شما کمک می کند و باعث می شود تا میکاپ صورت بدون نقصی داشته باشید. بعضی از پرایمرها نیز میزان منافذ باز پوست صورت را به حداقل می رسانند.

مراحل میکاپ برای پوست چرب

۵. استفاده از اسپری فیکساتور

بعد از اینکه از پرایمر استفاده کردید از اسپری فیکساتور استفاده نمایید. با کمک این اسپری می توانید آرایش را به پوست صورت بچسبانید.

آرایش صورت مناسب برای پوست چرب

۶. استفاده از پرایمر روی پلک چشم ها

آخرین مرحله آماده سازی پوست برای میکاپ استفاده از پرایمر چشم در زیر چشم ها می باشد و این مرحله باعث می شود کانسیلر و پایه آرایش بهتر روی پوست صورت شما بچسبد.

آرایش چشم ها

۷. استفاده از بی بی کرم

می توانید آرایش صورت خود را با بی بی کرم شروع کنید تا رنگ پوست شما یکدست تر شود همچنین بی بی کرم ها به راحتی با سایر وسایل آرایش ها ترکیب می شوند و شما می توانید بدون نگرانی از آرایش بیشتری روی پوست صورت خود استفاده کنید.

آرایش زیبا و حرفه ای برای پوست چرب

۸. استفاده از کانسیلر

با کمک کانسیلر می توانید پوشانندگی سبکی را در زیر چشم هایتان ایجاد کنید.

۹. فیکس کردن بی بی کرم

در این مرحله از آرایش پوست چرب از اسپری فیکساتور برای ثابت کردن کرم و کانسیلر استفاده کنید.

۱۰. استفاده از کرم پودر

کرم پودر را به صورت یکدست روی پوست صورت خود بزنید.

۱۱. آرایش ابروها

با کمک مداد ابرو می توانید قسمت های خالی ابروهایتان را پر کنید سپس با کمک ژل ابرو به ابروهایتان رنگ اضافه کنید.

زدن ریمل

۱۲. آماده سازی پلک ها

از پرایمر پلک می توانید برای آماده سازی پلک های چشم برای زدن سایه چشم استفاده کنید. پرایمر چشم باعث می شود تا رنگ سایه چشم روی پلک ها طولانی تر نگه داشته شود.

۱۳. زدن سایه چشم 

بعد از خشک شدن پرایمر چشم با کمک ضربات انگشت سایه با رنگ مناسبی را روی پلک چشم هایتان بزنید.

سایه چشم هلویی

روی سایه پایه چشم هایتان سایه چشمی براق بزنید و از یک رنگ سایه چشم با رنگ روشن استفاده کنید تا بتوانید از آن نیز به عنوان هایلایتر نیز در گوشه چشم هایتان استفاده نمایید.

مراحل زدن سایه چشم

۱۵. زدن فر مژه

مژه هایتان را فر کنید تا چشم هایتان برای کشیدن خط چشم و زدن ریمل آماده شود.

زدن فر مژه

۱۶. کشیدن خط چشم

برای کشیدن خط چشم از خط چشمی ضد آب استفاده کنید سپس مدل خط چشم مناسبی را با توجه به فرم چشم هایتان برای کشیدن خط چشم انتخاب کنید.

کشیدن خط چشم

۱۷. زدن ریمل روی مژه های چشم 

روی مژه های بالایی و پایینی چشم هایتان ریمل بزنید.

زدن ریمل

۱۸. زدن رژگونه

برای زدن رژگونه از رنگ صورتی و یا هلویی رژگونه استفاده کنید و از همان سایه چشم براق با رنگ روشن برای روشن کردن استخوان گونه و زیر استخوان ابروهایتان استفاده نمایید.

آرایش صورت مناسب و زیبا برای پوست چربزدن رژگونه

۱۹. از برنزر استفاده کنید 

در این مرحله از میکاپ پوست چرب از برنزر روی لبه های خارجی صورت استفاده کنید و مقدار کمی از برنزر را روی بینی و گونه هایتان بزنید.

۲۰. آرایش لب ها 

برای آرایش لب ها از رژلبی متناسب با رنگ پوست صورت خود استفاده کنید همچنین می توانید برای زیبایی بیشتر لب هایتان از برق لب استفاده کنید.

زدن رژلب

روش های مراقبت از پوست چرب

پوست چرب نیاز مانند دیگر انواع پوست نیاز به یک سری مراقبت ها دارند  که باید نکات زیرا را رعایت کنید.

پاک کردن آرایش قبل از خوابیدن :

در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که به آرایش هر روز عادت دارید پیش از آرایش صورت تان را شسته و شب ها نیز پیش از خوابیدن آرایش روی پوست تان را پاک نمایید  که بهتر است از آب گرم استفاده کنید و در نهایت با حوله تمیز خشک نمایید.

تمیز کردن پوست به صورت مزتب :

شستن صورت در نوبت صبح و شب را فراموش نکنید زیرا، اینکار سبب از بین رفتن چربی اضافی پوست و آلودگی های روی پوست خواهد شد از این رو، بهتر است از منحلول های مراقبت از پوست و لوسیون ها برای پوست تان استفاده کنید.

مراحل آرایش پوست چرب

نکته : از شستن بیش از حد پوست تان خودداری نمایید زیرا، چربی طبیعی پوست نیز با  شستن زیاد از بین خواهد رفت و دو بار در روز کافی است.

استفاده از ماسک :

از دیگر راهکارهای مراقبت از پوست چرب استفاده از ماسک می باشد بنابراین هفته ای یک یا دوبار از ماسک های مخصوص پوست چرب استفاده کنید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقسقه روی پوست تان بماند تا با گدشت زمان متوجه متعادل شدن چربی پوست تان شوید.

هیدراته کردن پوست :

هیدراته کردن پوست برای تمامی پوست بسیار مهم و ضروری می باشد بنابراین به منظور آبرسانی به پوست تان از مرطوب کننده های فاقد چربی و سبک تر استفاده نمایید  و بر روی پوست تان لایه نازکی بمالید.

آرایش صورت برای پوست چرب

 

نشانه های تشخیص پوست چرب

اگر هر یک از نشانه های زیر را داشتید پوست چربی دارید و علایم آن عبارتند از :

  • پوستی ضخیم و خشن
  • پوستی براق در قسمت بینی و پیشانی
  • بروز آکنه روی پوست
  • حس تمیزی همیشگی  پوست
  • وجود حفرات بزرگ روی پوست

در این مطلب با نحوه آرایش پوست چرب آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید میکاپ صورت بی نظیر و متفاوتی روی پوست صورت خود داشته باشید، در صورت تمایل جهت آشنایی با روش پاکسازی پوست چرب، ماسک صورت برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب می توانید بر روی لبینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga