خواص بیبی اسفناج و ارزش غذایی بالای آن

بیبی اسفناج از دسته مواد غذایی است که ارزش آن بسیار بالا می باشد. خواص بیبی اسفناج بسیار زیاد است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. این گیاه با داشتن برگ های لطیف و ملایم نسبت به اسفناج معمولی محبوبیت زیادی در بین مردم به خود جذب کرده است. از این سبزی می توانید به صورت خام در سالادها استفاده کرد.

بیبی اسفناج

معرفی خواص بیبی اسفناج

این ماده غذایی با داشتن ویتامین های نظیر، منیزیم، فولات، فسفر، آهن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6 و کلسیم بسیار مفید می باشد. بیبی اسفناج را حتی می توانید به جای کاهو در ساندویچ های خود قرار بدهید و از طعم و خواص آن بهره مند شوید. این سبزی اروپایی با داشتن آهن موجود در خود برای کم خونی بسیار مناسب می باشد.

ضد سرطان

تحقیقات نشان داده شده که اسفناج دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرطان و ضد التهابی می باشد. این ماده غذایی برای مقابله با سرطان ها بسیار مفید است. هم چنین اسفناج ها از DNA ها حفاظت می کنند. در این سبزی فولات موجود در آن از طرح ژنتیک ما در برابر تغییر در طول تقسیم سلول حفاظت خواهد کرد.

رفع سوزش سر دل

بیبی اسفناج در پیشگیری از برگشت اسید معده کمک فراوانی می کند. اگر بیش از دوبار در هفته سوزش سر دل دارید ممکن است به بیماری رفلکس اسید معده دچار شده باشید. توصیه می شود که برای رفع سوزش سر دل از اسفناج استفاده کنید. البته متخصصان توصیه کرده اند که اسفناج را خام و بدون افزودنی هایی که چربی بالا دارند بخورید.

طراوت پوست

اسفناج با تخریب رادیکال های آزاد موجود در بدن می تواند به سلامت پوست کمک شایانی کند. وجود این رادیکال ها باعث می شود پوست زود تر از حالت معمول پیر شود. آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد خواهد شد.

حفظ سلامت قلب

اسفناج با داشتن اسید چرب امگا ۳ برای سلامت قلب مفید واقع می شود. کاهش سطح هموسیستئین باعث کاهش بیماری قلبی می شود که فولیک اسید موجود در اسفناج به این امر کمک می کند. این سبزی برای قلب بسیار مفید خواهد بود و باعث افزایش طول عمر خواهد شد.

فایده های بسیار بیبی اسفناج

رفع سرماخوردگی و آنفولانزا

با خوردن اسفناج ویتامین های نظیر A و C در بدن جذب شده در نتیجه این ویتامین ها باعث تقویت و سلامت سیستم دفاعی خواهد شد. بیماری هایی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی که سیستم ایمنی را تضعیف می کند با مصرف اسفناج می توان سیستم ایمنی را تقویت نمود و به بهتر شدن این بیماری کمک کرد.

رشد موها

این ماده غذایی در سلامت مو و رشد آن ها نیز تاثیر گذار است. اسفناج دارای ویتامین ها و مواد معدنی است که در رشد موها و تقویت آن ها موثر خواهد بود.

سلامت کبد

سبزیجاتی مانند اسفناج که برگ سبز دارند، مناسب برای سم زدایی و پاکسازی کبد می باشند. برای رفع و درمان کبد چرب نیز اسفناج توصیه می شود. آب، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان موجود در این سبزی در سلامت کبد موثر واقع می شود. هم چنین کلروفیل موجود در آن به پاکسازی کبد کمک فراوانی می کند.

فایده بیبی اسفناج

رفع آکنه و جوش صورت

مصرف اسفناج می تواند به درمان آکنه کمک کند. به این صورت که نوشیدن آب اسفناج می تواند آکنه و جوش را رفع کرده و باعث سلامت پوست شود. هم چنین می توانید از اسفناج به صورت موضعی نیز برای درمان جوش ها به کار ببرید. شما می توانید ماسک اسفناج را برای رفع این مشکل تهیه و استفاده کنید. برای انجام دادن این کار آب اسفناج را به روی پوست خود بزنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را شست و شو دهید.

کم خونی

اسفناج از آن جا که سرشار از آهن می باشد، برای کم خونی بسیار مفید خواهد بود. بنابراین این ماده برای سلامت سلول قرمز تاثیر گذار خواهد بود. این سبزی به عملکرد بهتر گردش خون نیز کمک شایانی می کند. با این امر جریان اکسیژن به سلول های بدن افزایش خواهد یافت.

درمان یبوست

داشتن فیبر در این ماده غذایی به نظم روده ها کمک بسیاری خواهد کرد. توصیه می شود که برای درمان یبوست از اسفناج استفاده کنید. این گیاه فواید زیادی برای احیا روده، تمیزی و بازسازی آن خواهد داشت. برای از بین رفتن مشکل یبوست ۱۰۰ میلی لیتر آب اسفناج خام را همان مقدار آب مخلوط کرده و دوبار در روز از آن استفاده کنید.

پیشگیری از آسم

در اسفناج بتاکاروتن موجود در آن به کاهش خطرات ناشی از حملات آسم کمک خواهد کرد. ویتامین C، ویتامین E، منیزیم و بتاکاروتن موجود در اسفناج باعث ایجاد خواص ضد آسم خواهند شد.

خاصیت سبزی بیبی اسفناج

سلامت استخوان ها

مصرف اسفناج سبب می شود که استخوان ها از خطرات عمومی در امان بمانند. ویتامین K موجود در این سبزی برای استخوان ها مفید خواهد بود. این ماده غذایی به استخوان ها کمک می کنند که مواد معدنی را جذب کنند. این امر منجر به تاخیر انداختن پوکی استخوان ها می شود.

سلامت چشم

این گیاه با داشتن کاروتئونیدهای زیاد برای سلامت چشم ها مفید واقع می شود. جلوگیری از آب مروارید و انحطاط ماکولا از دیگر فواید این ماده غذایی می باشد. پس توصیه می شود برای سلامت چشم اسفناج مصرف کنید تا از این خواص از بیبی اسفناج بهره مند شوید.

جلوگیری از زخم معده

اسفناج از غشای مخاطی معده حفاظت کرده و این امر باعث جلوگیری از ایجاد زخم معده می شود. زخم معده به دلایلی مانند سیگار کشیدن و یا رژیم غذایی ضعیف ایجاد خواهد شد.مصرف اسفناج از اسیدی شدن معده شما را جلو گیری خواهد کرد.

درمان فشار خون بالا

طبق تحقیقات نشان داده شده است که فشار خون بالا با مصرف اسفناج کاهش می یابد. اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم موجود در این ماده فشار خود را کنترل خواهد کرد. پس توصیه می شود افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند این سبزی را در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

فواید و خواص بیبی اسفناج و

کنترل دیابت

فیبر موجود در بیبی اسفناج بدن را تنظیم کرده و در نتیجه به حفظ سطح قند خون کمک فراوانی خواهد کرد. آلفالیپوئیک که در این سبزی وجود دارد باعث کم شدن سطح کلوگز خون می شود.

همراهان عزیز مجله آرگا ضمن همراهی شما با خواص بیبی اسفناج در این مطلب اگر علاقه مند به خواندن خواص سبزیجات هستید روی لینک آن کلیک کنید و مطالب را مطالعه بفرمایید.

منبع : آرگا

arga