خوردن خرمالو برای کودک چه فوایدی دارد؟

این میوه خوشرنگ که خواص زیادی را در خود جای داده است می تواند برای کودکان مفید واقع شود. خرمالو منبع ویتامین سی بوده و به جذب آهن در بدن کودکان کمک زیادی خواهد کرد. ممکن است شما هم به عنوان والدین برایتان سوال باشد که مصرف خرمالو برای کودک از چه سنی مناسب می باشد؟ در ادامه ما به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

مصرف خرمالو برای کودک

خرمالو با داشتن ویتامین هایی مانند B1 ،B2 ،B3 ،C برای بدن بسیار مفید بوده و مواد معدنی مانند گوگرد، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و آهن را نیز در خود جای داده است. حال در جواب سوالی که در قسمت قبل پرسیده شد، بهتر است بدانید که این میوه از ۱۰ ماهگی برای کودکان قابل استفاده می باشد. احتمال نشان دادن حساسیت کودکان به خرمالو بسیار کم است. به طور کلی توصیه می شود قبل از دادن خرمالو به کودکان، به پزشک او اطلاع دهید و از آن مشورت بگیرید.

فواید خرمالو در کودک

خواص خرمالو برای کودکان

این میوه با داشتن مقادیر بالایی از ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین سی و انواع ویتامین های B برای رشد و نمو کودکان بسیار موثر بوده است. هم چنین مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد و آهن برای رشد کودکان مفید می باشد. خرمالو با داشتن اسیدهای مانند اسید سیتریک، اسید های مالیک و اسید های تاتاریک باعث جذب آهن در بدن کودکان می شود. بعلاوه مانع از بیماری هایی هم چون سرطان خواهد شد.

در خرمالو زیاکسانتین موجود در آن مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با این امر به سلامت چشم های کودکان کمک فراوانی خواهد کرد و باعث افزایش بینایی کودکان خواهد شد. طبق تحقیقات به عمل آمده به این نتیجه رسیدند که خرمالو بیماری های چشمی نظیر شب کوری، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش نمی دهد.

ویتامین سی موجود در خرمالو باعث مقابله با عفونت ها و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. هم چنین در کاهش بسیاری از التهابات در بدن کودکان نقش موثری دارند. به طور کلی این میوه مکانیزم دفاعی بدن را بهبود می بخشد.

خرمالو و مصرف آن برای کودکان

ویتامین A موجود در این میوه باعث سلامت پوست و ناخن های کودکان شما خواهد شد و از شکنندگی آن ها جلو گیری خواهد کرد. ماده معدنی پتاسیم موجود در خرمالو سبب افزایش اشتهای کودک شما خواهد شد. از این رو باعث میل بیشتر به خوردن غذا شده و رشد مناسب کودک نیز در پی آن اتفاق خواهد افتاد.

همچنین این میوه دارای مواد قندی لوولز و گلوکز می باشد که مقدار آن ۲۰ درصد بوده و برای کودکانی که مبتلا به دیابت می باشند آسیب رسان نخواهد بود و میان وعده خوبی  محسوب خواهد شد. خرمالو با داشتن ویتامین A و نقشی که این ویتامین در میزان هوش کودکان می گذارد، باعث افزایش هوش فرزندانتان خواهد شد.

نکات مهم مصرف خرمالو برای کودکان

  • مراقب باشید که کودک شما این میوه را با پوست نخورد زیرا باعث ایجاد توده شکمی خواهد شد.
  • هرچند این میوه بسیار پر خاصیت می باشد اما خوردن آن بیش از دو  عدد در روز ممکن است مشکل ساز شود. به ویژه اگر کودکان دارای مشکل یبوست باشند، خوردن خرمالو این مشکل را تشدید خواهد کرد.
  • خرمالو داری تانن و بکنتین بوده در نتیجه مصرف آن با معده خالی برای کودکان ممکن است باعث ایجاد توده شکمی شود. توصیه می شود این میوه را به عنوان دسر بعد از غذا به کودکان بدهید.
  • برای مصرف خرمالو برای کودکان بهتر است خرمالوهای شیرین و رسیده را انتخاب کنید نوع نرسیده آن برای کودکان مناسب نخواهد بود.

فواید و خاصیت های خرمالو برای بچه ها

دوستداران عزیز مجله آرگا امیدواریم که این مطلب توجه شما را جلب کرده باشد. اما در ادامه اگر تمایل به مطالبی مفید در مورد تغذیه کودک دارید روی لینک آن کلیک نموده و آن ها را مشاهده بفرمایید.

منبع : آرگا

arga