معلمی که کتک خورد، جامعه‌ای که به خودش لرزید

برترین‌ها: در روزهای گذشته کلیپی در رابطه با کتک کاری یک معلم توسط دانش‌آموزان در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های منفی بسیاری از سوی مردم و فعالان اجتماعی همراه بود.

‏حسین عصاران نوشت: «در اینجا دانش‌آموزان سرِ کلاس، آموزگاری را کتک می‌زنند! این تازه‌ نشانه‌ی صبح است. در عرصه‌ی صنعت با دکترهایی مواجهیم که یک نامه‌ی ساده را برای گرفتن یک هفته مرخصی نمی‌توانند بنویسند. لیسانس‌هایی که هیچ چیز از «کار» و «مسئولیت» نمی‌دانند، از «بی‌کاری» نمی‌هراسند و حس می‌کنند، مجموعه، باید با ندانستن‌های آن‌ها هماهنگ شود. انتظار رشد منفی دارند، چون خودشان علاقه‌ای به بالا رفتن ندارند و …بی‌شک ایران در آینده‌ی نزدیک به کمال، ویران خواهد شد. اما جالب اینکه بسیاری از همین اراذل، این‌جا در جایگاه طلب‌کار حاضرند و به عنوان نمونه، به احترام قلبی من به هنرمندانِ آموزگارم، زل می‌زنند و خرده می‌گیرند که : «چرا به اینا فحش نمیدی؟» سنگ محک من برای شناخت این دسته، همین بی‌آموزگاری‌شان است. درک نمی‌کنند که «آموزگار» چیست و چه بسا که اصلاً نباید و نشاید که «آموزگار» را هم‌چون دیگران بنگریم! شای همه‌ی تفاوت‌ها در همین باشد که: یا اصلاً «آموزگار»ی داشته‌ایم؟و اگر داشته‌ایم، ایشان را چگونه و چرا و از کجا انتخاب کرده‌ایم؟!»

کاربری در این باره نوشت: امروز کلیپ تاسف باری از کتک زدن یک معلم توسط دانش آموزان داره دست به دست میشه اون رو باید فراتر از یک دعوا سر یک کلاس دید، نوک کوه یخ بحران در آموزش و پرورش است، بعید می دونم کسانی که باید فکری کنند راهی جز بی تفاوتی در پیش بگیرند.

دیگری نوشت: چراااا باید با این معلم چنین رفتاری بشه؟؟؟ چرااا باید با یه آدم بزرگسال چنین رفتاری بشه؟؟ همه کلاس باید اخراج بکنن بدون هیچ چون و چرایی

معلمی که کتک خورد، جامعه‌ای که به خودش لرزید

کاربر دیگر نوشت: کتک زدن معلم توسط دانش‌آموزانش! وقتی مسئولین برای معلما ارزش قائل نمیشن، چه انتظاری از دانش‌آموزا دارین؟!

دیگری نوشت: چجوری نمیدونی ارزش معلم بیشتر از پزشک و مهندس؟!که با پول یه کلاس خصوصی،فکر میکنی حق این رو داری که معلم رو کتک بزنی.

کاربر دیگر اینطور نوشت: والا ما نمیریختیم سر معلم کتکش بزنیم!همه رو هم نبردم زیر سوال، همین افراد حاضر در این کلاس چه اونی که داره کتک میزنه چه اونایی که نشستن میخندن از نظر من شعور و ادب و تربیت ندارن، هیچ توجیهی هم نمیشه براش کرد، همچین کاری از بیخ اشتباهه.

به گفته مدیرکل پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش این فیلم جدید نیست و مربوط به حدود ۵ سال قبل در یکی از مدارس مختلط روستا‌های شهرستان بروجرد بوده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان هم گفته: «در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به واسطه ضعف‌هایی که در مدیریت کلاس وجود داشته دانش‌آموزان به رفتار ناشایستی اقدام می‌کنند که همان زمان حراست آموزش و پرورش شهرستان به احضار والدین این دانش‌آموزان که شان معلم خود را خدشه دار کرده‌اند، اقدام می‌کند و پس از این اتفاق رسته شغلی او تغییر یافت و هم اکنون نیز بازنشسته شده است.» همچنین گفته شده که این معلم همان موقع این دانش آموزان را بخشیده است.

bartarinha