علیرغم کاهش آمارها خطر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا جدیست

ایسنا/فارس به گفته مدیر روابط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علیرغم کاهش عدد بستری و فوت روزانه براثر ابتلا به کرونا ویروس در فارس، همچنان خطر مبتلا شدن و مرگ جدیست.

دکتر سید روح‌الله حسینی جمعه ۱۹ آذر در اعلام آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۰۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی شیراز بستری شده‌اند.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۷۶۷ نفر و شمار بیماران بدحال بستری در بخش‌های مراقبت ویژه را ۱۱۰ نفر اعلام کرد.

حسینی با اشاره به اینکه با انجام یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۱۹ تست تشخیصی مولکولی و ۲۶۲ هزار و ۱۹۷ مورد تست سریع تاکنون ۵۰۴ هزار و ۹۹۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: تعداد ۴۹۴ هزار و ۶۲۹ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند.

او ضمن ابراز تاسف از جان باختن ۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۷۳۰۵ نفر اعلام کرد.

حسینی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۹۸۹ هزار و ۷۹ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۱۸ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۸۰۲ هزار و ۷۶۱ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و دوری از دورهمی‌های خانوادگی، راهکاری موثر در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا