پژوهشگران ژاپنی با آنتی‌بادی شترمرغ ماسک شناسایی کرونا ساختند

ماسک شناسایی کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

پژوهشگران ژاپنی ماسک‌هایی ساخته‌اند که در آنها از آنتی‌بادی‌های شترمرغ که در زیر نور ماورای نفش درخشش ایجاد می‌کند، برای شناسایی کووید-۱۹ استفاده می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این کشف یوشیهیرو تسوکاموتو و همکارنش در دانشگاه ایالتی کیوتو در غرب ژاپن می‌تواند به عنوان یک آزمایش ارزان‌قیمت کروناویروس در خانه به کار رود.

 

این دانشمندان بر اساس پژوهش‌های قبلی که نشان داده بودند شترمرغ‌های مقاومت بالایی نسبت به کووید-۱۹ دارند،  با ایجاد یک فیلتر ماسک پوشیده شده با آنتی‌بادی‌های شترمرغ که کروناویروس جدید را هدف قرار می‌دهند، کار خود را شروع کردند.

 

در یک بررسی کوچک، افراد مورد آزمایش ماسک‌های دارای این فیلتر را به صورت زدند و بعد از هشت فیلترهای ماسک خارج شد و روی آنها ماده شیمیایی پاشیده شد که در زیر نور ماورای بنفش در صورت وجود ویروس به درخشش در می‌آید.

 

تسوکاماتو که استاد دامپزشکی و رئیس دانشگاه است، برای سال‌ها شترمرغ‌ها را مطالعه کرده است، به دنبال راه‌هایی بوده است تا از قدرت ایمنی این پرندگان برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان، آلرژی‌ها و سایر بیماری‌ها استفاده کند.

 

تسوکاموتو گفت مثبت بودن آزمایش کرونای خودش را  پس از پوشیدن یکی از این ماسک‌های مخصوص و درخشان شدن آن پس از وارسی دریافته بود. این تشخیص بعد با یک آزمایش استانارد تایید شده بود.

 

 

Beytoote