الکاظمی از ورود مستشاران نظامی آمریکا به عراق خبر داد

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز پنجشنبه از ورود شماری از مستشاران نظامی آمریکا به خاک این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از تارنمای السومریه نیوز عراق، در بیانیه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌ای الکاظمی منتشر شده آمده است: با پایان سال ۲۰۲۱ نقش عملیاتی نیروهای ائتلاف آمریکایی پایان خواهد یافت و در عمل این نیروها از عراق خارج شده‌اند و امروزه هیچ نیروی خارجی که برای نبرد در عراق باشد، حضور ندارد.

 

نخست وزیر عراق افزوده است: گروهی از مستشاران برای پشتیبانی و حمایت از نیروهای نظامی عراق در جنگ علیه داعش وارد کشور شده‌اند.

 

پیش‌تر فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی تا پیش از پایان ماه جاری عراق را به طور کامل ترک خواهند کرد.

 

وی همچنین گفت: نیروهای نظامی و امنیتی عراق از جمله الحشد الشعبی، ارتش، پیشمرگه، پلیس فدرال و نیروهای مبارزه با تروریسم بسیاری از سران تروریستی داعش را کشته یا دستگیر کردند و ده‌ها عملیات پاکسازی در استان‌های مختلف عراق انجام دادند.

 

الکاظمی افزود که دولتش در یک سال و نیم گذشته با تهدیدات بزرگی مواجه بوده و توانسته با موفقیت بر آنها چیره شود؛ هر چند که برخی مشکلات نیاز به زمان بیشتری دارد.

 

نخست وزیر عراق درباره روابط دولت مرکزی با اقلیم کردستان گفت: روابط ما با اقلیم کردستان در این دولت بهترین روابط از سال ۲۰۰۳ بوده است و به این رابطه افتخار می‌کنیم، تنش‌ها کم بود و با گفت و گو و اعتمادسازی موفق شدیم به بهترین شکل ممکن از این رابطه پرتنش عبور کنیم.

 

Beytoote