کرونا جان ۲۶ نفر دیگر را گرفت / رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی

,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. 

  بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۸ نفر از آنها بستری شدند.

 

پس از ۶۱۴ روز، آمار شناسایی روزانه بیماران کرونایی، سه رقمی شد. آخرین بار ۱۴ اردیبهشت سال گذشته، موارد جدید کرونا در کشور سه رقمی و ۹۷۶ نفر بود.

 

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۹۲۵ نفر رسید.

 

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۴۷ نفر رسید.

 

در شبانه روز گذشته در ۱۵ استان کشور، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و در ۱۲ استان نیز فقط یک مورد فوت، گزارش شده است.

 

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۵۰ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

یک هزار و ۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۴۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۰۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی/کرونا در کمین عادی‌انگاری مردم 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعلام کرد که متاسفانه علی‌رغم توصیه‌های زیاد وزارت بهداشت، رسانه‌ها و … آمار رعایت پرتکل‌های حدود ۴۷ تا ۴۸ درصد است که اصلا آمار خوبی نیست. 

 

به گزارش ایسنا، محمد هاشمی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: به هر حال حتی کم شدن آمار یک نفر فوتی، تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد. بر این اساس بسیار خوشحالیم که تعداد فوتی‌ها و موارد بستری هر روز در کشور کمتر شود.

 

وی افزود: با اینحال باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم که اخبار خوشی که درباره کاهش فوتی‌ها می‌شنویم، منجر به عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌ها نشود. زیرا متاسفانه علی‌رغم توصیه‌های زیاد وزارت بهداشت، رسانه‌ها و … آمار رعایت پرتکل‌های حدود ۴۷ تا ۴۸ درصد است که اصلا آمار خوبی نیست.

 

هاشمی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم آمار فوتی‌ها را به صفر برسانیم، امیدواریم همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و به ویژه استفاده از ماسک را ادامه دهیم. باید توجه کرد که مهمتر از همه این‌ها تزریق واکسن است. افرادی که واکسن تزریق نکردند یا واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکردند باید نسبت به آن اقدام کنند و به ویژه تزریق دز سوم را هم جدی بگیرند که امیدواریم این اقدامات انجام شود و مردم بتوانند روزهای بهتری را شاهد باشند.

 

Beytoote