تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات هفته ماقبل پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر با اینکه سه بازی مساوی داشت، اما می‌توان گفت تقریبا با جذابیت‌های زیادی همراه بود و هر هشت جدالی که شاهد بودیم، رقابت‌های نزدیکی داشت تا انتخاب ۱۱ بازیکن منتخب کار سختی باشد.

 

گل‌گهر سیرجان و سپاهان با برتری مقابل حریفان خود و نمایش خوبی که در این هفته ارائه کردند، توانستند هر کدام دو نماینده در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر داشته باشند و هفت یار دیگر از شهرخودرو، نساجی مازندران، پیکان، تراکتور، استقلال، صنعت نفت و مس رفسنجان انتخاب شده‌اند که اسامی آنها به همراه شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


محسن فروزان(گل‌گهر)

محسن فروزان مقابل هوادار روی فرم بسیار خوبی قرار داشت و با کلین‌شیتی که کرد، مسیر پیروزی شاگردان قلعه‌نویی را ساخت. در روزی که هوادار مقابل گل‌گهر پر مهره در قامت یک تیم تازه لیگ برتری شده بازی نمی‌کرد و جسارت فراوانی داشت، این فروزان بود که با تجربه بالا دروازه تیمش را بسته نگه داشت و مقابل حملات پر فشار این تیم مقاومت کرد. فروزان که به مهره قابل اطمینان قلعه‌نویی تبدیل شده، نمایش مطمئنی داشت و یک کلین‌شیت سخت را به ثبت رساند. بهترین بخش‌های نمایش او به دقیقه ۲۴ نیمه اول و موقعیت خطرناک هوادار از روی نقطه کرنر مربوط است که توپ را در دهانه دروازه جمع کرد و همچنین در دقایق پایانی بازی یک سیو دیدنی روی شوت معین عباسیان داشت.

 

 

* مدافعان


حامد شیری(نساجی)

در قلب خط دفاعی نساجی مازندران در برابر ذوب‌آهن روز کم‌اشتباهی را پشت سر گذاشت. در نیمه اول اگرچه یکی، دو بار پاس‌های او در شروع بازی‌سازی به بازیکنان ذوب‌آهن رسید، اما در مجموع نمایش خوبی در قلب خط دفاعی تیم نساجی در این بازی حساس و مهم داشت و در چند صحنه به ویژه در نیمه دوم حملات تیم ذوب‌آهن را در نقطه آخر خنثی کرد تا تیمش گل ایوب کلانتری را حفظ و به ۳ امتیاز ارزشمند دست یابد. شیری همچنین در دقایق پایانی بازی زمانی‌که تیم ذوب‌آهن برای جبران گل خورده به بازی مستقیم روی آورده بود، اکثر توپ‌ها را با ضربات سر دفع کرد. حامد در این بازی طبق معمول یکی، دو پاس بلند هم داد که در صورت پیشروی مهاجمان و پیستون‌های کناری می‌توانست تبدیل به موقعیت‌های خطرناک برای نساجی شود.

 

 

احسان حسینی(شهرخودرو)

مدافع وسط تیم شهرخودرو عملکرد درخشانی در مقابل تیم سابقش داشت. او در دفاع مرکزی مستحکم ظاهر شد و با قدرت پرش خود، روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و موفق شد مهاجمان پرسپولیس را کنترل کند، اما اوج کار مدافع شهرخودرو جایی بود که موفق شد با ضربه پشت سر دروازه پرسپولیس را باز کند و دو امتیاز حساس را از تیم یحیی گل‌محمدی بگیرد. نکته مهم اینکه احسان یک‌سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و به این تیم بازخواهد گشت.

 

 

امیرحسین رنگرز جدی(پیکان)

مدافع راست پیکان که این روزها در ترکیب تیمش به‌عنوان یار ثابت به میدان می‌رود و نمایش‌های خوبی دارد، از ابتدای فصل تاکنون همواره حضور ثابت داشته و در بازی با آلومینیوم هم به میدان رفت؛ او در این مسابقه با نفوذهای سریع خود بارها برای پیکان ایجاد موقعیت کرد و اگر ارسال‌هایش کمی دقیق‌تر انجام می‌شد، شاید خطرات جدی‌تری را نیز روی دروازه اراکی‌ها به وجود می‌آورد. جدی در دفاع نیز کم‌نقص ظاهر شد و از جناح چپ تقریبا به بازیکنان تکنیکی آلومینیوم اجازه نداد نفوذی انجام بدهند و خطرساز باشند. این بازیکن جوان با استفاده از سرعت بالا و قدرت بازی‌سازی در سطح بالایی بازی می‌کند و قطعا در آینده نیز بیشتر از او خواهیم شنید.

 

 

امید نورافکن(سپاهان)

انتخاب امید نورافکن ساده‌ترین انتخاب برای تیم هفته بود. این بازیکن که در هفته‌های اخیر نیز عملکرد خوبی داشت، بار دیگر با درخشش خود موجب برتری سپاهان شد. نورافکن در مصاف با فولاد خوزستان برتری محسوسی نسبت به سایر بازیکنان در زمین مسابقه داشت و ۹ مرتبه موفق به دریبل زدن بازیکنان حریف شد که هم برای خودش و هم برای بازیکنی که در پست دفاع چپ به میدان می رود، آمار خیره کننده‌ای به شمار می رود. این بازیکن که حالا در تیم ملی نیز کم کم به فکر جایگاه ثابتی است، در مقابل فولاد خوزستان یکی از به یادماندنی‌ترین گل‌های دوران فوتبال خود را ثبت کرد و پس از کنار زدن سه بازیکن، با شوتی مهارناپذیر دروازه احسان مرادیان را باز کرد تا حتی بتوان نام او را با اطمینان به‌عنوان بهترین بازیکن هفته مطرح کرد.

 

 

* هافبک‌ها


امین پورعلی(گل‌گهر)

کاپیتان گل‌گهر سیرجان که در خط میانی به میدان می‌رود، تبدیل به مهره تاثیرگذار سیرجانی‌ها در بخش گلزنی هم شده و با اینکه پست تخصصی او فاصله زیادی با دروازه حریفان دارد، تاکنون توانسته سه گل به ثمر برساند و امروز هم دروازه هوادار را باز کند. امین پورعلی در دقیقه ۱۵ با فرار دیدنی از میانه زمین به پشت مدافعان هوادار، پاس در عمق زیبای رضا شکاری را با ضربه‌ای کم‌نقص و دقیق از کنار دروازه‌بان عبور داد و تک‌گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند. پورعلی که در جدال‌های میانه زمین برتری کامل در نبردهای هوایی و زمینی داشت و در بازی‌سازی هم به تیمش کمک می‌کرد، موجب شد تا روند شکست‌ناپذیری هوادار شکسته شود و گل سه امتیاز مهمی بزند.

 

 

شاهین ثاقبی(تراکتور)

حضور دوباره در خط میانی تراکتور برای او و تیمش اتفاق خوبی رقم زد و موجب شد بازی باخته در شیراز را با تساوی عوض کنند و با امتیاز به تبریز برگردند؛ شاهین ثاقبی در تقابل با هافبک‌های خلاق و محکم فجر سپاسی اجازه نداد موقعیت‌سازی زیادی به سمت محوطه تیمش شکل بگیرد و با توپ‌گیری و گرداندن بازی، جزو بهترین‌های تیمش در این دیدار خارج از خانه بود. ثاقبی در سرعت دادن به بازی تراکتور نیز نقش ویژه‌ای داشت و بارها با حرکات تند و تیز و پاس‌های خود خطرساز ظاهر شد تا به تیم منتخب برسد.

 

 

سروش رفیعی(سپاهان)

رفیعی شروع خوبی در رقابت‌های لیگ بیستم داشت و توانست در افتتاحیه مسابقات برای سپاهان در جریان پیروزی ۲ بر صفر مقابل مس رفسنجان برای تیمش گلزنی کند و تا هفته چهارم نیز بازیکن ثابت سپاهان بود. سروش رفیعی علاوه بر بازی موثر در سه بازی اخیر، در مصاف این هفته با تیم سابقش فولاد خوزستان که با این تیم سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم دارد، توانست با ارسال یک پاس گل و به ثمر رساندن گل اول بازی، در کنار امید نورافکن، دیگر بازیکن شاخص سپاهان باشد که نقش مهمی در پیروزی تیمش در هفته چهاردهم داشت.

 

 

کوین یامگا(استقلال)

وینگر راست استقلالی‌ها که در خط حمله هم توانایی‌های خودش را به رخ مدافعان حریف می‌کشد، این هفته هم نمایش خوبی داشت؛ سرعت زیاد و قدرت بدنی بالای مرد عجول استقلالی‌ها برابر مس منجر به پنالتی اول آبی پوشان شد. او هر دو گل استقلال را با دو ضربه دقیق از روی نقطه پنالتی به  ثمر رساند تا با ۶ گل بهترین گلزن تیمش باشد.نمره ۸.۴ او با دو شوت در چارچوب و سه پاس کلیدی او را بهترین بازیکن دیدار با مس کرد و البته با بازگشت دوباره وریا به میادین، مجیدی می‌تواند از سرعت بالای این مرد فرانسوی در خط حمله استقلال استفاده کند. یامگا اگر کمی آگاهی محیطی بازی‌اش را بالاتر ببرد، یکی از بهترین‌های لیگ بیست و یکم لقب خواهد گرفت.

 

 

طالب ریکانی(صنعت نفت)

کاپیتان صنعت نفتی‌ها که بعد از انجام بازی‌های موثر برای تیمش هنوز موفق به گلزنی نشده بود، یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل را برای این کار انتخاب کرد. طالب که در مسابقات قبل همواره یکی از بهترین‌های تیمش در خلق موقعیت بود، روی یک ضربه سر تماشایی موفق شد دروازه نفت MIS را باز کند تا در همان دقایق ابتدایی کار، با پیش انداختن تیمش این موقعیت را به شاگردان منصوریان بدهد تا ابتکار عمل را برای اتخاذ تصمیمات بعدی به دست بگیرند. طالب علاوه بر گلزنی، نقش به‌سزایی در خلق موقعیت‌های بعدی تیمش داشت و حتی پاس گل دوم تیمش را هم داد که روی تصمیم اشتباه داور، این گل مردود اعلام شد. ریکانی که تا دقیقه ۸۴ بازی در زمین بود، در نیمه دوم هم با پاس‌های کوتاه و بلند خودش ریتم بازی را در دستانش گرفته بود و اجازه نداد شاگردان کمالوند به بازی برگردند.

 

 

* مهاجم


مجید علیاری(مس رفسنجان)

بهترین بازیکن تیمش در دیدار برابر استقلال بود و بارها خط دفاعی تیم مجیدی را آزار داد. بازیکنی که فصل قبل پاس گل پیروزی بخش سایپا برابر استقلال را به حسین مالکی داده بود، نشان داد که درخشش برابر آبی پوشان پایتخت را شگرد دارد. علیاری در نیمه نخست با فراری دیدنی از قلب خط دفاعی، یک خطای پنالتی را از حسین مرادمند گرفت تا زمینه‌ساز نخستین گل دریافتی تیم مجیدی در استادیوم آزادی باشد. او در نیمه دوم نیز دو شانس بزرگ گلزنی داشت. شوت نخست این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت و در ادامه نیز ضربه سر دیدنی او روی ارسال سید مهدی حسینی به تیر دروازه برخورد کرد تا او نتواند روز خوبش را برابر استقلال تکمیل کند.

 

varzesh3