از بین بردن سیاهی مهر نماز

مهر از وسایل دارای احترام برای برقراری ارتباط با خدا برای مسلمانان به شمار می‌آید که نحوه مراقبت از آن نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است. در ادامه با ما همراه شوید تا با روش از بین بردن سیاهی مهر و نماز آشنا شوید.

همان طور که می دانید استفاده از مهر و رساندن پیشانی به آن از حکم هایی است که هر مسلمان بایستی در حین نماز انجام دهد و ایجاد هر نوع مانع می‌تواند به از بین رفتن اصولات شرعی منجر گردد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا از این روش از بین بردن سیاهی مهر نماز را که یکی از نکات اساسی از روش های جلوگیری ارتباط مستقیم پوست با مهر می گردد را به شما معرفی نماییم.

قابل به ذکر می باشد که در یکی از فتوا های مقام معظم رهبری این چنین آمده است که آیا پیشانی نهادند بر مهری که سیاه شده است و لایه ای آن را پوشانده و از چسبیدن پیشانی به طور کامل بر روی مهر پیشگیری می نماید، مشکلی دارد؟ در پاسخ به این سوال ایشان چنین جواب داده اند که اگر چرک بر روی مهر به مقداری باشد که بین پیشانی و مهر فاصله ایجاد نماید سجده و نماز باطل می باشد.

از این رو باید توجه داشته باشید که مهر سیاه نباشد تا در نهایت به رعایت اصول نماز منجر گردد.

از بین بردن سیاهی مهر نماز چگونه است؟

روش های از بین بردن سیاهی مهر نماز

  1. به طور کلی مهر هایی که به صورت کثیر استفاده می گردند را بایستی بر روی حرارت غیر مستقیم ملایم قرار داده، چرا که این کار سبب از بین رفتن سیاهی و ضد عفونی آن می گردد. در این شرایط باید توجه داشته باشید که مهرتان نسوزد و خوب است که از قابلمه کوچک برای انجام این روش استفاده نمایید.
  2. برای از بین بردن سیاهی آن نیز می توانید مهر را در ۱۰ دقیقه بر روی بخار آب قرار دهید و پس از گذشت زمان مشخص شده آن را بردارید.
  3. همچنین در روشی دیگر می‌تواند مهر را به مدت ۴۸ ساعت بر روی شوفاژ قرار دهید.
  • نحوه نگهداری مهر نماز

پیشنهاد می‌شود که مهر را در جانماز و یک کیف کوچک ویژه آن قرار دهید تا از شکسته شدن، برخورد با اجسام دیگر به سیاه شدن پیشگیری نمایید. در صورتی که نماز مسجد محله شما خیلی کم شده است می توانید آن را تعویض نمایید، که بعضی از مهرسازان این کار را با تخفیف ویژه انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که ماموران مهر را با مایعات به خصوصی همانند آب تماس ندهید که در این شرایط سطح ناصاف و ترک های متفاوتی بر روی آن ایجاد می گردد.

معرفی روش های از بین بردن سیاهی مهر نماز

برای مطالعه دیگر مطالب مذهبی پیشنهاد می کنیم که بر روی لینک های حجاب در نماز و حکم قضا شدن نماز کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga