آیفون ۱۳ برای ششمین هفته متوالی پرفروش‌ترین گوشی هوشمند چین شد

چندی پیش، اپل خانواده‌ی آیفون ۱۳ را با حفظ مؤلفه‌های طراحی نسل گذشته و سخت‌افزاری جدید روانه‌ی بازار کرد و تاکنون، گزارش‌های متعددی مبنی‌بر فروش فراتر از انتظار آن‌ها منتشر شده است. شواهد نشان می‌دهد گوشی‌های مذکور در چرخه‌ی فروش بی‌سابقه‌ای موسوم به بازار گاوی قرار گرفته‌اند.

به‌نوعی اپل به ترکیب برنده‌ی خود دست نزد و ظاهراً همین امر سبب شده است که خانواده‌ی آیفون ۱۳ در نزد کاربران بسیار محبوب باشد؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود گوشی اپل برای ششمین هفته‌ی متوالی پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در بازار چین بوده است.

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت می‌گوید که قیمت عرضه‌ی ارزان‌تر درمقایسه‌با نسل گذشته و دوربین جدید و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) به اپل کمک کرده است که عمده‌ی خریداران چینی را برای خرید نسل جدید گوشی‌های هوشمندش ترغیب کند. کانترپوینت می‌گوید که اپل پس از دوره‌ای کوتاه‌مدت و از‌دست‌دادن جایگاه خود به ویوو، چندین ماه است که توانسته پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در چین باشد.

از قرار معلوم، تنها رقیب واقعی اپل در بازار چین هواوی است که اکنون با تحریم ایالت متحده‌ی آمریکا شرایط سختی تجربه می‌کند. گفته می‌شود در میان چهار مدل گوشی هوشمند جدید اپل، آیفون ۱۳ استاندارد ۵۱ درصد از فروش این خانواده را ازآنِ خود کراده است؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ پرو مکس با ۲۳ درصد و آیفون ۱۳ پرو یا ۲۱ درصد در جایگاه بعدی هستند. جالب است بدانید که آیفون ۱۳ مینی فقط ۵ درصد از سهم فروش را کسب کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل احتمالاً قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را ۱۰۰ دلار افزایش خواهد داد

ناگفته نماند تحقیقات کانترپوینت سایر مدل‌های آیفون را شامل نمی‌شود؛ اما این شرکت خاطرنشان می‌کند که موفقیت فعلی با عملکرد قوی آیفون ۱۲ نیز همراه است که به فروش کلی اپل بسیار کمک خواهد کرد. به‌طورکلی، خانواده‌ی آیفون ۱۲ نیز در زمان عرضه بسیار پرفروش بودند و آمار نشان می‌دهد که آن‌ها هنوز بسیار محبوب هستند.

بیشتر بخوانید:

گوشی تاشو گوگل احتمالا با نام پیکسل نوت‌پد و قیمتی ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۳ عرضه می‌شود
پرچم‌دار بعدی موتورولا احتمالا از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژ ۱۲۵ وات بهره خواهد برد
باگ‌های گوشی‌های سری پیکسل ۶ با به‌روزرسانی جدید گوگل رفع شد
اپل: خانواده آیفون ۱۳ از قابلیت حذف نویز تماس پشتیبانی نمی‌کنند
تأخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل به دلیل چالش‌های سخت‌افزاری

منبع APPLEINSIDER

  • موبایل

zoomit