این ۵ نفر به خاطر عشق از مقام خود گذشتند

روزیاتو: دوراهی مقام و مرتبه و عشق موضوع بسیاری از داستان های عاشقانه است. اما انتخاب بین وظیفه و رابطه تنها مختص داستان ها نیست.

شخصیت های این مقاله، در زندگی واقعی این دوراهی را تجربه کردند. آن ها شهامت به خرج دادند و یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی شان را گرفتند. در این مطلب از Bright Side به زندگی ۵ عضو از خاندان سلطنتی می پردازیم که به خاطر عشق به جاه و مقام پشت کردند.

۱- پرنسس ماکو


ماکو، شاهدخت ژاپن، اخیراً با «کِی کومورو» محبوب دوران دانشجویی خود ازدواج کرده است. این دو اولین بار در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه همدیگر را ملاقات کردند. در سال ۲۰۱۷ نامزد کردند و مشغول مهیا کردن مقدمات ازدواج شان شدند. اما این واقعیت که کومورو یک فرد عامی بود و نه نجیب زاده، قصه شان را کمی تلخ کرد.

بر اساس قانون ژاپن، هنگامی که یکی از اعضای زن خاندان سلطنتی با یک فرد عامی ازدواج می کند، مجبور است از عنوان سلطنتی اش دست بکشد. چنین قانونی برای اعضای مذکر خاندان سلطنتی وجود ندارد.

ماکو نه تنها از عنوانش دست کشید بلکه ۱ میلیون دلاری هم که هنگام ترک یک بانو از اعضای خاندان سلطنتی به وی داده می شود را نپذیرفت.


۲- پرنس فیلیپ

۵ عضو خاندان سلطنتی که به خاطر عشق از عنوان خود دست کشیدند

پرنس فیلیپ مرحوم به عنوان همسر ملکه، عناوین مختلفی داشت، از جمله دوک ادینبرو. برای این که با ملکه الیزابت ازدواج کند، باید شهروند بریتانیا می شد و از عناوین خود دست می کشید. فیلیپ به عنوان شاهزاده فیلیپ یونان و دانمارک به دنیا آمده بود اما به خاطر عشق، از مسند پادشاهی یونان و دانمارک دست کشید و فامیلی مادرش یعنی مونتباتن را برای خود برگزید.


۳- پرنس هری

۵ عضو خاندان سلطنتی که به خاطر عشق از عنوان خود دست کشیدند

بحث و گفتگو پیرامون تصمیم پرنس هری و مگان مارکل برای جدایی از خاندان سلطنتی بریتانیا طولانی و داغ بود. به گفته ی هری، مگان که باردار بود دست به گریبان مسائل روحی و روانی شده بود. و پس از این که پسرشان آرچی، به دنیا آمد آن ها تصمیم گرفتند تمرکزشان را صرفا روی سلامت مگان و بچه شان بگذارند.


۴- شاهزاده ابول راتانا

۵ عضو خاندان سلطنتی که به خاطر عشق از عنوان خود دست کشیدند

او هم همانند پرنسس ژاپن، با ازدواج با یک فرد عامی، از جایگاه سلطنتی اش دست کشید. او در سال ۱۹۷۲ با فردی آمریکایی به نام پیتر لَد جِنسن ازدواج کرد. این دو در سال ۱۹۹۸ از هم جدا شدند اما شاهزاده خانم عناوین سلطنتی اش را باز پس نگرفت. الآن وی را با نام «دختر ملکه» می شناسند.


۵- ادوارد هشتم

۵ عضو خاندان سلطنتی که به خاطر عشق از عنوان خود دست کشیدند
داستان ادوارد هشتم، عموی ملکه الیزابت، احتمالا یکی از مشهورترین داستان های خاندان سلطنتی انگلیس است. در سال ۱۹۳۰ ادوارد بازیگری امریکایی به نام والیس سیمپسون را ملاقات کرد. زمانی که رابطه ی این دو آغاز شد، والیس دو بار طلاق گرفته بود. و زمانی که ادوارد، پادشاه شد، مجبور بود بین تاج پادشاهی و عشق یکی را انتخاب کند.

در سال ۱۹۳۶، ادوارد از سلطنت کناره گیری کرد.

bartarinha