واکنش علی کریمی به اتهامات تند الماسخاله

به گزارش “ورزش سه”، او که در یک برنامه تلویزیونی در شبکه گیلان حاضر شده، با رونمایی از اسنادی که مربوط به دوره مالکیت و سرمربیگری علی کریمی در باشگاه سپیدرود رشت است، ستاره و کاپیتان سابق تیم ملی را محکوم می‌کند و او را به مناظره تلویزیونی دعوت کرد.

الماسخاله در بخشی از این گفتگوی به سخاوتمندی خودش و هیئت فوتبال پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که او از پنج درصدی که باید طبق قانون به هیئت فوتبال پرداخت می‌شد، صرف نظر کرده و با انتقاد از رفتار سرمربی و سابق عنوان کرد:« مگر می شود آدم اینقدر بی انصاف باشد. بگو هیئت فوتبال باید چه کاری برای تو انجام می داد که انجام نداد؟! پنج درصد از کل مبلغ که پانصد و هفتاد و سه میلیون تومان بوده، باید به حساب هیئت فوتبال گیلان واریز می شد که نشد. من اگر می توانستم خودم پول بیاورم که خودم تیم را نگه می داشتم.» 

 

رئیس هیئت فوتبال گیلان سپس در واکنش به حرف‌های وهابی مجری برنامه که اعلام کرد کریمی 6 میلیارد برای سپیدرود هزینه کرده، میان صحبت‌هایش پرید و اینطور حرف‌هایش را ادامه داد:« کجا هزینه کرد؟! برای چی هزینه کرد؟! ایشان قرار بود چهار میلیارد و دویست (میلیون تومان) پول بدهد و رضایت بچه ها را بگیرد؛ شما بروید ببینید چقدر هزینه کرده است. اگر یک میلیارد هزینه کرده، من گردنم را می زنم.

 

وهابی بار دیگر تاکید کرد و گفت:« می‌گویند شش میلیارد و دویست هزینه کرده است.» باز هم الماسخاله میان صحبت‌‎های او پرید و اینبار اینطور پاسخ داد:« برای خودشان می گویند. حرف است دیگر. حرف که مالیات ندارد. سند بیاورد و بگوید هزینه کرده ام.» 

 

 

 

 

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان که برای سالیان متمادی این سمت را در اختیار دارد، در ادامه بار دیگر با انتقاد از علی کریمی، به جزئیاتی در رابطه با شرایط مالی آن مقطع سپیدرود اشاره کرد و افزود:« آن زمان هزینه رفت و برگشت تیم را شهرداری می‌داد. ایشان فقط قرار بود آن چهار میلیارد و دویست را بدهد، که همه بخشیدند از جمله خداداد عزیزی عزیز. خیلی‌ها بخشیدند ولی ایشان (علی کریمی) در لیست همه را می‌آورد و می‌گوید من دادم. سیصد میلیون را شصت، هفتاد میلیون داده؛ آن هم با چک خواهرش. آیا این انصاف است؟


الماسخاله بار دیگر در واکنش به صحبت‌های وهابی که به کمک دو میلیاردی نوبخت اشاره داشت و اینکه چرا این مبلغ به باشگاه سپیدرود تزریق نشده، به انتقاد از عملکرد فنی علی کریمی در سپیدرود پرداخت:« ایشان همانطوری که هزینه کرده‌اند از این استان پول هم گرفته‌اند. ایشان به خاطر مسائل فنی که قادر به هدایت تیم نبودند، گذاشتند و رفتند. چرا باور نمی‎‌کنند؟! 

 

 

 

 

 

جالب اینکه به استثنای ابهامات مالی  رئیس هیئت فوتبال گیلان از علی کریمی به دلیل اینکه برای تاییدیه گرفتن جهت حضور در انتخابات ریاست فدراسیون به او مراجعه نکرده بود، نیز به شدت گلایه داشت و با کنایه زدن به کریمی در این مورد گفت:« هر کسی کاندید می‌شود، باید پنج نفر او را تایید کنند. همه کاندیداها پیش من آمدند یا نمایندگانشان را فرستادند. ایشان (علی کریمی) فکر می‌کند چون فوتبالیست خوبی بوده، همه باید مطیع امیر ایشان باشند و هیچ جا نباید برود صحبت کند.

 

این صحبت‌های الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان که در لیگ هجدهم نیز کشمکش‌های زیادی میان او و علی کریمی وجود داشت، البته خیلی زود با واکنش ستاره سابق تیم ملی و باشگاه بایرن مونیخ مواجه شد و او ضمن توضیح کوتاهی که در مورد برخی ابهامات و انتقادات مورد نظر رئیس هیئت فوتبال گیلان ارائه کرده، دعوت این چهره برای مناظره تلویزیونی در رابطه با شرایط آن سال‌های سپیدرود و مسببین سقوط این تیم را نیز پذیرفته و گفته است«: من با کمال میل حاضرم یکبار برای همیشه رودررو با ایشان صحبت کنم تا اگر شک و شبهه‌ای برای هواداران وجود دارد برطرف شود. اما به یکی دو مورد باید اشاره کنم اول این که خود آقای الماسخاله بهمن سال 97 با خبرگزاری‌ها مصاحبه کرده بود که من به تمام تعهداتم در قبال خرید تیم عمل کردم و مورد دیگر این که اوایل سال 98 در خواست کردم که در برنامه تلویزیونی حاضر شویم تا ابهامات از میان برود که شنیدم با مخالفت ایشان مواجه شد.» 

 

 

 

 


بخش دیگری از صحبت‌های کریمی نیز در رابطه با حضور طولانی مدت الماسخاله در راس مدیریت هیئت فوتبال گیلان بوده و در این مورد نیز اینطور دیدگاه خود را با تاکید دوباره بر قبول مناظره تلویزیونی، بیان کرده است:« به هرحال در تمام سال‌های مدیریت‌شان کارنامه‌ای که از خود به جا گذاشته‌اند برای هواداران مشخص است و به قول معروف پیه‌اش به تن اهالی فوتبال گیلان خورده و البته عملکرد من هم همین طور. اما اگر شک و شبهه‌ای در خصوص تعهدات من در مورد سپیدرود وجود دارد حاضرم در برنامه تلویزیونی با حضور ایشان شرکت کنم.»

 

تیم فوتبال سپیدرود در لیگ هجدهم ابتدا کار خود را با خداداد عزیزی آغاز کرد، اما وقتی مشکلات مالی در این تیم زیاد شد، علی کریمی پیشقدم شد و ضمن خرید امتیاز تیم، خودش به عنوان سرمربی مسئولیت را برعهده گرفت. کاپیتان سابق تیم ملی اما پس از شکست در هفته نوزدهم مقابل پدیده، در شرایطی که تیم با 12 امتیاز رتبه پانزدهم را در اختیار داشت، تصمیم به استعفا گرفت و رفته رفته نیز اقدام به واگذاری مالکیت تیم کرد؛ موضوعی که چند هفته پیش سرانجام به نتیجه رسید.

 

 

 



الماسخاله در حال گفتگو با حسن اشجاری سرمربی فعلی سپیدرود در لیگ دسته دوم در ورزشگاه سردار جنگل رشت.

 


حالا دو سال پس از سقوط سپیدرود و در شرایطی که این تیم به دسته دوم سقوط کرده و در این رقابت‌ها نیز حال و روز خوشی ندارد، الماسخاله با حضور در شبکه گیلان بار دیگر داغ هواداران سپیدرود را با واکاوی ماجراهای مربوط به این تیم تازه کرد و با پاسخ سریعی که این اظهارات از سوی کریمی به همراه داشته، شاید به زودی شاید شکل گیری یک مناظره داغ پیرامون دلایل سقوط تیم ریشه دار سپیدرود با حضور علی کریمی و رئیس هیئت فوتبال گیلان باشیم.

varzesh3